FashionySara Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Ja hvordan er det med det? Tenker da spesielt på dere som jobber..selv er jeg student men jobber ved siden av..og er avhengig av å kle meg "fint" og trendy hver dag på jobb..men føler at på lørdagene skal man være ekstra "fin". Noen som føler det samme?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Jepp, jeg sto opp for tidlig og skal legge meg igjen, men har allerede begynt å tenke "hva skal jeg ha på meg i dag? Jeg skal jo på elkjøp hallo" typisk lørdag!
Gjest Tanita Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Er det lørdag, føler jeg ikke at jeg må kle meg spesielt penere om jeg ikke skal noe. Hjemme er det godt å gå i litt komfotable klær, men skal jeg i butikker eller noe, så kler jeg meg som alltid. Går aldri ute med treningsbukse og nesten aldri med lave sko.
Gjest loren Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Jobber fulltid med "finklær" i ukedagene, så lørdag & søndag er mine sosedager =) Skal jeg ut og treffe folk kler jeg meg "normalt", skal jeg være hjemme kan jeg sos i pysjen i flere timer:P
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg jobber litt ved siden av studiene, og jeg kler meg kanskje bittelitt finere enn på en vanlig hverdag, men ikke så mye tror jeg. Har jeg fri en lørdag, så soser jeg gjerne rundt i kosebukse inne i leiligheten, men skal jeg ut og handle eller gjøre andre ærend, så kler jeg meg kanskje litt finere enn til hverdags, med høye hæler, litt mer sminke, men ikke store forskjellen
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Jobber ikke på lørdagen, så det har jeg ikke tenkt på. Jeg kler meg nok "verre" på lørdagen jeg. Skal jeg en tur på byen og shoppe, kan jeg finne på å pynte meg litt. Men kan godt finne på å gå til byen i joggebukse, ingen sminke og med sovehår. Og jeg eier bare lave, komfy sko. Ble litt ødelagt av folkehøgskolen, da jeg bare gikk med pysj eller hesteklær hele dagen, og ingen brukte sminke. Men nå som jeg bor i byen begynner jeg å bli litt flinkere til å se meg i speilet før jeg går ut, hehe.
Gjest gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 Det spørs litt hva jeg skal. Skal jeg ned i byen og shoppe eller lignende, så kler jeg meg skikkelig, men ikke noe penere enn vanlig egentlig, kanskje litt finere topper.. Men er jeg hjemme så går jeg rundt og daffer i kosebukse.. Så hvis jeg ikke skal noe veldig spesielt så kler jeg meg som vanlig egentlig. På jobb har jeg uniform, så det er ikke noe problem, dessuten jobber jeg ikke for tiden..
Kylling Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Hvorfor skal man kle seg finere på lørdagene? :klø:
Gjest Norwegian Blue Skrevet 7. oktober 2006 #9 Skrevet 7. oktober 2006 Hvorfor skal man kle seg finere på lørdagene? Sikkert noe som henger igjen fra gamle dager. På lørdagen tok man av seg de fillete gårdsklærne, tok på seg byklærne og dro til byen for å gjøre ærend. Kanskje? Og min eneste kilde på dette fenomenet er Emil og Lønneberget, så om det kan stemme vet jeg ikke.
Gjest lillelou Skrevet 7. oktober 2006 #10 Skrevet 7. oktober 2006 Sikkert noe som henger igjen fra gamle dager. På lørdagen tok man av seg de fillete gårdsklærne, tok på seg byklærne og dro til byen for å gjøre ærend. Kanskje? Og min eneste kilde på dette fenomenet er Emil og Lønneberget, så om det kan stemme vet jeg ikke. ← Forøvrig en alldeles glimrende kilde.
Furstina Skrevet 7. oktober 2006 #11 Skrevet 7. oktober 2006 Om jag bara är hemma har jag oftast bekväma kläder på mig men jag försöker klä mig "fint" - så som till vardags även på helgen. Jag vill ju vara fin för och tillsammans med min man också. Fin kan vara både finbyxor och en topp - en klänning/kjole eller faktiskt fräscha tighta jeans och fräsch (inte sliten) hood-sport-tröja (det gillar min man).
Gjest Fruktfat Skrevet 7. oktober 2006 #12 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) nei, det er en helt vanlig arbeidsdag for meg det har heller vært sånn at fredag er en "pyntedag", og julaften/nyttårsaften. ja, når jeg er på jobb Endret 7. oktober 2006 av Fruktfat
Krista83 Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 Nei blir ikke noe penere klær på jobben selv om det er lørdag, har fast uniform med sort bukse og tskjorte... Går liksom ikke ann å gjøre så mye fint med det antrekket
Sahara Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Nei, egentlig ikke. Spørs litt hva jeg skal da, men det gjelder jo samme hvilken dag det er.
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2006 #15 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg kler meg ikke spesielt pent fordi det er lørdag, jeg kler meg i normalt pene klær, slik jeg også gjør ellers. Eller hvis jeg skal være bare hjemme og føler for det er kosebuksa helt kurant. Lørdag er ingen spesiell dag for meg.
Pauline Skrevet 8. oktober 2006 #16 Skrevet 8. oktober 2006 Kan godt dasse rundt i pysjen i timevis på lørdag eller søndag viss jeg ikke skal noe. Kler meg ikke noe penere enn vanlig (når pysjen omsider må vike) men tenker alltid over hva jeg har på meg og bruker alltid litt sminke og steller meg på håret, går aldri i joggebukser feks. (Untatt på trening, da har jeg treningstøy)
Amadea Skrevet 8. oktober 2006 #17 Skrevet 8. oktober 2006 Nei, det er egentlig omvendt. Etter en lang uke med dressbukser föler jeg veldig for aa dress down paa lördager og tar paa meg jeans og sneakers hvis jeg skal ut og handle f.eks. Men hvis jeg drar ut paa kvelden tar jeg gjerne paa meg noen höyhelte sko og en fin topp til jeansene. Paa söndager pynter jeg meg kanskje litt mer, mest fordi vi pleier aa vaere hos svigers og de pynter seg for aa gaa i kirka og saann. Skulle gjerne slafa rundt i joggebukse hele dagen jeg da. Naa jobber jeg ikke paa lördager da, men de aarene jeg jobbet paa lördager kledde jeg meg ikke noe annerledes enn andre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå