Gjest snikkelora Skrevet 7. oktober 2006 #1 Skrevet 7. oktober 2006 Altså, vår eldste katt på 1 år og 2 mnd har "klikka" Vi har hatt han siden han var 3uker og flaska han opp.. Men han har begynnt å bit på folk for en stund siden. Ikke så hardt at det blir hull. Han gjør det når han vil ha kos og når han ikke vil ha kos.. Han bleier å få gå over allt i huset, i motsettning til hunden.. Men i dag så hadde han tissa ett sted i sengs og bæsja 2 steder Også tenkte jeg, stakkar pus, har jeg glemmt å tømme doen?! Neida, kattedoen var nesten tom. Mannen hadde tømt den i går Hva er det som skjer med pusen min?? Kan legge til at han er kastrert, avmarket og vaksinert. Og dyrelegen så på han når han fikk sist vaksine for jeg nevnte det med bitingen...
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Sjekk om han kan ha en urinveisinfeksjon eller noe sånt. Hva slags fôr får han? Kastrerte katter kan få krystaller i urinen og bli syke om de får "feil mat" ( i tilfelle du ikke vet det, da...). jeg ville i hvert fall utelukket det. Det hender syke katter er urenslige. Ellers kan det jo være et atferdsproblem.
Gjest snikkelora Skrevet 7. oktober 2006 #3 Skrevet 7. oktober 2006 Nei han får mat som er for kastrerte katter. Royal Canin...Men hadde han hat UVI ville han vel ikke bæsjet 2 ganger i senga?? De siste ukene (5-6 ukene) har han blitt en skikkelig enstøing.. Er forvirra og litt redd.. Får ringe dyrlegen på mandag
Gjest beekeeper Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg synes det høres ut som at den har et atferdsproblem jeg, ikke at det er noe fysisk galt med den.. Du vet ikke om det er noe som har skjedd i de siste ukene? Noen forandringer? Den gamle katten min ble sånn når det kom en annen, yngre katt i huset. Og den var en enstøing og da.. Men katten din er jo ganske ung, så dette er jo ganske merkelig!
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Pusen min oppførte seg rart og var veldig utrolig en periode. Det viste seg at hun hadde fått betennelse på halen... Hadde antageligvis vært i slosskamp og blitt bitt i halen og så hadde det utvikla seg betennelse... Kan det være at katten din har vondt ett eller annet sted? Katter kan jo ikke si i fra hvis de har vondt, men oppfører seg gjerne litt rart da..
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Sikkert lurt å utelukke om det er noe fysisk. Katten vår var litt rar i sommer, dog ikke urenslig, men litt tilbaketrukket, og han hadde en abcess som sikkert var ganske plagsom. Det var umulig for oss å oppdage det før det gikk hull på den, men om man drar til dyrlegen kan de sikkert ta en blodprøve og sjekke om den har en infeksjon. Er katten fysisk frisk er det selvagt på tide å tenke på atferdsproblemer....
animelona Skrevet 7. oktober 2006 #7 Skrevet 7. oktober 2006 En i familien min hadde en hund som begynte å gjøre fra seg inne. De fant ut at den hadde vondt i ryggen... :icon_neutral:
Gjest snikkelora Skrevet 7. oktober 2006 #8 Skrevet 7. oktober 2006 Uff, så trist å høre... Må selvsagt ta han til dyrlegen på mandagen. Er bare livredd for at det ikke er noe fysisk som kan fikses Er jo veldig knytta til pusen
Gjest beekeeper Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Håper det går bra! Gi oss beskjed om hva det er da!
Gjest snikkelora Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Snakka med dyrlegen i dag på formiddagen. (faren til none vi kjenner er dyrlege) og han har møtt katten 1 gang før (da han ble vaksinert) og da snakka vi om bitingen hans.. Han mente dette var snakk om mentalt problem Og at det ikke var så mye å gjøre med det.. Uansett. Pus fløy på meg i dag mens jeg satt på data'n. Tok løpefart og hogg meg i foten Så opp på allt , så begynner jeg å bli redd (er veldig glad jeg har tatt stivkrampe) men vi drar opp til dyrlegen i morra. Får ikke dratt til han vi snakka med for det er i en annen by..
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 Katten min ble slik. Angrep meg, ungene og tisset plutselig inne. Den måtte avlives. Håper du slipper det!
Gjest graceland Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 Kanskje katten er deprimert? Uansett burde du snakke med dyrlegen om det, og de tvinger deg ikke til å gjøre noe - gir deg bare råd.
Gjest snikkelora Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Katten min ble slik. Angrep meg, ungene og tisset plutselig inne. Den måtte avlives. Håper du slipper det! ← Uff, så trist Ja, håper virkelig jeg slipper det!! Kanskje katten er deprimert? Uansett burde du snakke med dyrlegen om det, og de tvinger deg ikke til å gjøre noe - gir deg bare råd. ← Deprimert? jaha det skal vel litt til for å få en dyrlege til å finne ut. Klarer ikke å skjønne at en deprimert katt angriper og tisser og bæsjer rundt forbi.. Men at han trekker seg unna er jo forstålig...(om han er deprimert) Vet jo at dyrlegen ikek tvinger folk, men det å leve med en katt som driver på sånn som det her er ikke helt enkelt. Håper selvsagt på at dette er noe som kan fikses...
Gjest snikkelora Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Pinlig, men vi fannt ut hva som hadde skjedd.. Det er ikke storepus som hadde brukt senga som do! Lillepus har nemmlig lært seg og klatre og dvs at han kommer seg på soverrommet. Og han kommer seg ikke over tilbake (gjett om vi skal finne en annen måte å stenge av!!) og der oppe er det bare overbyggd do, og det tørr ikke lillepus å gå på. Så da er det ikke så ille. Er bare den bitinga til storepus... Og dyrlegen mente at det var hans måte å marker seg på. Han tror at storepus ser på oss som katter siden vi har flasket han opp og at han ikke har hatt umgagn med andre katter før han var rundt 9 mnd.. Men vi vil følge litt ekstra med å se om bitingen utvikler seg/endrer seg. Men jeg er SÅ glad det ikke var storepus som har brukt senga som do! Så vi bytter ut stengselet til et som mini kommer seg tilbake over og setter opp en vanlig kattedo oppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå