Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_
Skrevet

Det å kjøpe seg en Dior mascara viste seg å være vanskeligere enn først antatt. Ved besøk i 3-tre forskjellige parfymerier har jeg opplevd samme behandling på samtlige steder; jeg blir fullstendig oversett. Når jeg etter hvert tar kontakt er det som om jeg plager dem jeg spør, og ble møtt med alt fra lett bryddhet til direkte fiendtlighet. Et sted fikk jeg nærmest kjeft for å spørre hvor jeg kunne finne ting. Da var jeg helt alene i butikken og klokken var elleve på en formiddag.

En ting hadde vært om jeg var der en dag det var en mengde folk og damene var travelt opptatt hele tiden, men her var det snakk om rolige forhold og ikke-eksisterende service likevel. Kan det være fordi jeg ikke bruker rosa eller kanskje ikke har på meg mer enn litt mascara til hverdags? Ser parfymeridamene på meg som en "umulig" kunde som ikke kommer til å kjøpe noe uansett og derfor ikke er verdt å hjelpe?

Jeg skulle vært med på fenomenet om jeg var 14 år gammel, nettopp fordi de har lite penger å bruke. MEN jeg er jo 21 år, ser overhodet ikke ut som en drittunge og har fast inntekt. Jeg liker også å bruke penger på kvalitetsprodukter, men forventer jo at man skal få noe igjen for å gå i spesialbutikker, som service, hjelp og gode råd :) Man blir ikke spesielt giret på å legge igjen penger et sted når man nærmest føler man plager dem som er der... Eller blir vi sortert inn i førsterangs og annenrangs kunder når vi kommer inn døren?

Noen som har opplevd samme fenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet jeg. De kommer nesten alltid bort til meg med en gang og spør om jeg trenger hjelp, finner du det du leter etter osv.. synes det kan være vel så frustrerende.

Gjest Kristin_
Skrevet

Skjønner hva du mener, men det går jo greit å si at du bare ser, så lar de deg være i fred. Men når du går rundt alene i butikken og damen som står der bevisst overser deg og blir muggen når du spør om ting, så blir man litt frustrert.

Men kanskje du ser mer ut som en som er villig til å legge igjen penger der enn meg, kanskje :)

Skrevet

Mitt råd til deg er og ikke bry deg så mye om de som jobber i butikken, tenk heller på de produktene du skal kjøpe. Trenger du hjelp går du bare bort til de og sier konkret hva du skal ha og si gjerne at du vil ha prøver. De kan jo være så sure de bare vil, men det er jo ikke ditt problem :) Happy hunting.

P.s. Spør gjerne meg om make up produkter om du vil, jeg har det meste som er i parfymeriene :) Heelt dilla.

Skrevet

Jeg har motsatt erfaring...får alltid veldig god hjelp..og de er alltid hyggelige og blide..Hadde de ikke vært de hadde de fått høre uansett..Men har ingenting å si på servicen hittillll!.Mulig du går på gale steder ! :legrine:

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som TS. Jeg ser ikke så nobbet ut, men er likevel villig til å bruke penger på enkelte dyre produkter. Men jeg har nå sluttet å handle i parfymerier. Jeg gidder ikke klage til de ansvarlige i parfymerikjedene, jeg simpelthen bruker min makt som forbruker i et fritt marked og handler andre steder. Fkes hansler jeg på nettet eller i utlandet. Tror nok det kun er i Norge man må være Frogner-frue for å få hjelp i parfymeriene. Norge er så lite og fordomsfullt, veldig lett for butikkansatte å skue hunden på hårene.

Skrevet

Fordumsfulle og ganske uvitende også. (ikke alle da)

I de fleste tilfellene jeg har hatt et konkret ærend ser de bare dumt på meg og svarer i hytt og pine. Husker jeg for none år siden spurte parfyme dama og de førte Nars (ja dumt spm fra meg) men hun påstod hardnakket at - et slikt merke ikke fantes og at hun hadde full kontroll på alle merkene og hvis de ikke hadde det var det fordi det var dårlig - (hehe)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg lurer på om du Lola har noen erfaring med det skimmer pudderet til CD dectektive chik tror jeg heter, er iallefall i en konvolutt etuie? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe det eller om jeg skal satse på pudderkulene til Guerlain, noen råd. Ser også at YSL har et lignende produkt. Huff det var kansje en dum plass å legge inn denne tråden på...

Gjest Deception
Skrevet

Jeg må si at jeg ikke har opplevd noe slikt; heller tvert imot. Jeg får super service overalt, selv om jeg ikke alltid kjøper noe. :)

Skrevet

Jeg har god erfaring med parfymeriene jeg, bortsett fra ett, og der kommer jeg ALDRI til å handle mer... Jeg kjøpte en DiorShow, som var helt uttørket, og så gikk jeg tilbake for å klage, så påstod de at den skulle være sånn.. Så hvis det tror at sminke skal være gammel og uttørket så vil ikke jeg handle der mer iallefall..

Ellers har jeg fått hjelp med en gang jeg har spurt, og de er mer enn villige til å hjelpe deg. Det er min erfaring da.

Skrevet

Hvis jeg er nysminket og har høye hæler, får jeg hjelp. Hvis jeg går i mer avslappede klær og bare med maskara, overser de meg. Synes det er elendig at man må pynte seg for å få hjelp! Derfor gidder jeg ikke å handle de stedene der de oppfører seg dårlig, handler heller på nettet.

Skulle forresten lukte på en Carolina Herrera-parfyme på Steen & Strøm for et par uker siden, men fant den ikke, så jeg spurte ei jente som jobbet der hvor den var. "Carolina, nei hun jobber ikke her", var svaret fra snobbeberta som åpenbart hadde null peiling på jobben sin! :ler:

Skrevet

Jeg var på Steen & Strøm og så på noen rouger fra chanel. Så kommer det ei dame bort og spør om jeg trenger hjelp. Ja, jeg står og vurderer å kjøpe nye rouge, sier jeg, mens jeg står med hodet nedi disse fra Chanel. Så sier hun, ja kom her så skal jeg prøve noen på deg. Og da drar hun meg bort til Biotherm sin avdeling, langt borte i butikken. Det stod forøvring Biotherm på t-skjorta hennes også. Jeg vil da ikke ha noe rouge derfra!! Prøvde pent å si at det er ikke det merke jeg er interessert i, og sa at "men du selger vel kanskje bare Biotherm, du?" NEIDA, sa hun litt snurt, og viste meg tilbake til Chanel.

Syns det var litt frekt jeg. Og syns det er litt synd at man blir anbefalt produkter etter hvilket firma de som er på jobb kommer fra.

Skrevet

jeg har en litt annen erfring igjen om at enkelte ikke har hlelt peiling på produkter. Skulle ha meg ny øyekrem.. (jeg var forresten 20 i den tiden der) Hun tok og viste meg diverse øyenkremer og mente på at jeg skulle ha en biotherm anti age øyenkrem.. HALLO!!! Jeg er bare 20!! Siden jeg visste bedre så fant jeg meg heller en Clinique øyenkrem som passet til mitt behov.. Men for en tulledame..

Skrevet

Det kommer vel mer an på personen enn selve butikken, tenker jeg. Jeg slutter ikke å handle i et parfymeri hvis det er noe jeg trenger der, selv om damen som jobber der er sur. Gidder ikke å bry meg om det, er opp til meg selv om jeg vil la det gå ut over meg selv eller ikke ;) M

Men jeg opplever sjelden dårlig service, og når jeg er inne i et parfymeri (spesielt det på glassmagasinet i oslo) så kommer det alltid noen bort til meg med det samme og spør om jeg trenger hjelp. Er jo bedre det enn at de ikke bryr seg, men noen ganger vil jeg bare gå i fred og kikke.

Sist gang var det litt på grensa syntes jeg, skulle kjøpe en concealer ifra clinique, og gikk bort til stativene der de hadde produktene. En dame i nærheten reagerte lynraskt og kom raskt bort og spurte hva hun kunne hjelpe meg med. Jeg sa hva jeg skulle ha, og hun fant frem concealeren med en gang. Flott det, men jeg hadde lyst til å kikke ltt på de andre produktene de hadde også, hadde god tid også. Men damen fortsatte å mase når hun forstod at jeg ikke hadde tenkt å gå med en gang, og spurte om jeg trengte ditten og datten. Nei takk, sa jeg jo bare, og prøvde å overse henne litt, men hun nærmest forfulgte meg og fortsatte å prate, tydelig desperat etter å få solgt noe mer, så tilslutt bare betalte jeg for concealeren og gikk. Hun oppnådde dermed det motsatte av hva hun ville, for hadde hun ikke vært så innpåsliten så hadde jeg kanskje kjøpt noe mer... :roll:

Skrevet

Der jeg bruker å handle (esthetique), kommer de med en gang jeg kommer inn døra og skal hjelpe. De får alltid til å selge flere produkter til meg enn det jeg i utgangspunktet skal ha da, for når jeg først går innom der, har jeg alltid litt ekstra å bruke på meg selv - og det er så mye som frister der. Men noen andre parfymerier, f eks cubus, står de bare bak disken og jeg må nesten gå til de istedet for at de kommer til meg om jeg skal har hjelp til å finne noe. Det varierer nok fra sted til sted tror jeg. Noen ganger er det godt å kunne gå litt i fred og titte på makeupen og parfymene også. Jeg har også opplevd å skulle hatt noe fra Chanel eller Dior, og så skulle de absolutt selge meg en lipgloss fra Clinique istedet - jeg liker ikke Clinique-merket, så da kjøpte jeg ingenting istedet. Jeg vet at noen ganger har de f eks Lancome-uke; da er det om å gjøre å selge mest mulig fra Lancome iløpet av en uke. Kanskje er det derfor de absolutt skal selge fra ett spesifikt merke.

Skrevet
Jeg lurer på om du Lola har noen erfaring med det skimmer pudderet til CD dectektive chik tror jeg heter, er iallefall i en konvolutt etuie? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe det eller om jeg skal satse på pudderkulene til Guerlain, noen råd. Ser også at YSL har et lignende produkt. Huff det var kansje en dum plass å legge inn denne tråden på...

Jeg ville satset på konvolutt etuiet til Dior (Beauty confidential el. detective). Jeg er meget fornøyd med det, og det lukter ikke så verst heller. Guerlain sine kulepudder er ikke så bra spør du meg..kun om du ikke bruker make up i det hele tatt nesten, da det er et veldig diskret pudder. Ellers har Chanel veeldig mye lekkert innen shimmer. Du MÅ bare prøve Chanel sin Joues contraste i farve 82 Reflex. I love it !!

Skrevet

Har egentlig opplevd begge deler, og det i samme butikk. Er utrolig forskjell på de ansatte. Min erfaring generelt er at de som er litt eldre både er mer hyggelige og har mye kunnskap om produktene...

Gjest Kristin_
Skrevet
Hvis jeg er nysminket og har høye hæler, får jeg hjelp. Hvis jeg går i mer avslappede klær og bare med maskara, overser de meg. Synes det er elendig at man må pynte seg for å få hjelp!

Nettopp dette jeg reagerte på ... fint å se at andre har hatt liknende erfaringer. Neste gang får jeg stille i full festsminke. I titiden om morgenen. Se om det hjelper.

Skrevet

tips: dra på steen&strøm..mye bedre service enn på glasmagasinet

Skrevet

Jeg synes generelt at man har alt for lite kunnskap om kosmetikk i Norge.. Jeg er ganske mørk i huden..og det har de hvertfall ikke peiling på..(er ikke svart..se avatar! :legrine: )..Ofte føler jeg at jeg kan mer enn de som står bak der..men får alltid super service..har mitt faste sted sånn ca hvor jeg drar til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...