Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2006 #21 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg hadde faktisk blitt sur hvis noen hadde satt seg ved mitt bord uten å spørre. Vi har betalt det samme for pizza'en selv om vi er alene ute og spiser. Vi er ikke usynlige og har da krav på samme privatliv som alle andre når vi spiser. Men det hadde vært forskjell på om de spurte eller ikke da.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #22 Skrevet 7. oktober 2006 Det var noen her som lurte på hvordan det er å gå på kino alene, og jeg syns det er helt topp, jeg! Man kan konsentrere seg om filmen, og slippe at sidemannen absolutt må viske til deg hele tiden. Men husker første gang jeg var på kino alene. Det føltes som om jeg hadde en stor L tatovert i panna, og at hele kinoen stirret på meg og visket: "Se på henne, da. Så ensom at hun til og med må gå på kino alene!" Men det var jo naturligvis bare psykisk. Eneste jeg savner når jeg går på kino alene, er å ha noen å gå på kafe med rett etterpå. For det er jo så koselig! Det løste jeg ved å finne en koselig kafe i nårheten av kinoen, hvor jeg tok meg et glass rødvin og koste meg med en spennende bok. Mang en lørdag i studietida som ble tilbragt slik, mens alle jeg kjente var ute på fylla. ← Samme her. Eneste er...i Oslo opplevde jeg bygdementalitet ved at personalet stirret og smygtittet, mens andre besøkende var greit nok, ignorante. I Paris og New York har jeg opplevd at man i større grad flettes inn og mingles med de andre, uansett hvor man går og hvor alene man kommer. Jeg holder en knapp på Paris og New York. Der faller ting seg mer naturlig uten at bygdefolket (les: Ola Dunk) ikke stirrer slik...
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #23 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg elsker å gå på kafé alene. Nyter å slappe av med en kaffe latte/te og en god bok. Eller bare for å glo på folk. Å gå på restaurant alene tror jeg ikke jeg har gjort (altså, jeg regner ikke pizzahus og burgersjapper som restauranter). Restaurantopplevelsen for meg, er god stemning, ro, og en god samtale med venner, familie eller kjæreste. Eneste jeg savner når jeg går på kino alene, er å ha noen å gå på kafe med rett etterpå. For det er jo så koselig! Det løste jeg ved å finne en koselig kafe i nårheten av kinoen, hvor jeg tok meg et glass rødvin og koste meg med en spennende bok. Mang en lørdag i studietida som ble tilbragt slik, mens alle jeg kjente var ute på fylla. ← Jeg tror vi kunne blitt riktig gode venner.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #24 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg reiser mye i jobben, og må spise ute alene. Om det er kafe eller restaurant bryr jeg meg ikke om. Jeg leser menyer og går der maten ser best ut. Det hender også at jeg spiser i restauranter på hotellet hvis jeg ikke orker å gå ut på kvelden. Ellers har jeg også vært på ferie alene. Opplevde da at en eldre dame sa til meg, stakkars deg reiser du alene. Observerte henne og mannen på en restaurant på kvelden. De satt der ved bordet og sa ikke et ord til hverandre. Jeg satt ved nabobordet og obseverte dem over lang tid. Lurer på hvem som var mest ensom den kvelden.
Gjest niomi Skrevet 7. oktober 2006 #25 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tror vi kunne blitt riktig gode venner. ←
Gjest synseren Skrevet 7. oktober 2006 #26 Skrevet 7. oktober 2006 Før ville jeg nok ikke følt meg komfortabel i en slik situasjon. Nå går det helt greit å gå på cafe eller restaurant alene, har funnet ut at hva andre mener er deres problem ikke mitt....
hjertesukka Skrevet 7. oktober 2006 #27 Skrevet 7. oktober 2006 Å gå alene på lunsj-kafe går greitt, men restaurant om kvelden unngår jeg for å slippe misunnelige blikk fra alle disse "ferdigsnakka" parene.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. oktober 2006 #28 Skrevet 7. oktober 2006 Da tenker jeg først og fremst på f.eks. McDonalds, Burger King og sånt, eller på en kafe. Hva tenker dere om det? Det hender det passer seg sånn at jeg tar meg en burger når jeg er i byen i stedet for å lage mat hjemme. Ser det skikkelig ynkelig ut? ← jeg pendlet langt og seint for noen år siden, og hadde nesten en time å slå ihjel før toget gikk. da gik jeg ofte på McDonalds og åt. der sitter det jo ofte mange alene. har også vært i syden alene, da gikk jeg _ikke_ på restaurant
Helene Skrevet 8. oktober 2006 #29 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg rett og slett driter i om det ser ynkelig ut. Hvis jeg vil spise på kafé eller Mcdo og er alene tar jeg med et blad, en avis eller en bok, og ser veldig bizzy ut. Hvis jeg vil se en film så går jeg på kino og ser den, også alene. Hvorfor skulle det stoppe meg? Har jeg lyst har jeg lov
Gjest Kanelia Skrevet 8. oktober 2006 #30 Skrevet 8. oktober 2006 Synes det er helt greit å gå alene på café og plasser som Burger King, men jeg personlig ville nok ikke gått på restaurant alene.
Gjest Lanyah Skrevet 9. oktober 2006 #31 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg spiser ofte "lunsj" alene når jeg er på shopper`n. Dolly eller Burger King, jeg ser ikke noe galt i det. Eller jeg er vel den så driter i hva andre tenker om det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå