Gå til innhold

Å spise ute - alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da tenker jeg først og fremst på f.eks. McDonalds, Burger King og sånt, eller på en kafe. Hva tenker dere om det? Det hender det passer seg sånn at jeg tar meg en burger når jeg er i byen i stedet for å lage mat hjemme. Ser det skikkelig ynkelig ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, er man sulten, så er man sulten. Hadde du gjemt deg bort bak en busk med burgeren derimot, så hadde det nok sett mer enn ynkelig ut tenker jeg. :ler:

Skrevet
Neida, er man sulten, så er man sulten. Hadde du gjemt deg bort bak en busk med burgeren derimot, så hadde det nok sett mer enn ynkelig ut tenker jeg.  :ler:

:ler:

Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for å spise middag på restaurant alene, men en lunsj med tilhørende kaffe og avis synes jeg bare er deilig.

Skrevet

Jeg gjør gjerne det jeg, synes ikke det er noe rart. Som regel sitter jeg med en bok/avis/mp3-spiller da, for ellers blir det litt kjedelig.... :sjenert:

Men spørs på hvor jeg sitter, for noen ganger kan det være veldig morsomt å bare observere folk som går forbi også ;)

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig, McDonalds, BurgerKing ol ser "ynkelig" ut uansett. Det hjelpler ikke å være flere i følge :ler:

(Jada, jeg har sikkert fordommer, men det har de fleste her i livet)

Skrevet
Skal jeg være helt ærlig, McDonalds, BurgerKing ol ser "ynkelig" ut uansett. Det hjelpler ikke å være flere i følge :ler:

Enig med du. Og egentlig synes jeg det ser mere ynkelig ut med folk som drar på McDonalds flere sammen, som om det var en skikkelig resturant, enn noen som sitter alene og bare spiser en burger.

Alene på kafe, og vanlige spisesteder synes jeg er helt greit, og legger egentlig ikke merke til det, siden det er nokså vanlig på de stedene jeg går på.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er ynkelig. Var en gang på byens beste restaurant, og der var det en mann som satt og spiste alene. Jeg husker det godt, for han så ut til å være så i harmoni med seg selv, og han nøt måltidet. Flere burde tørre å gjøre det (inkludert meg selv..)

Ellers er det da ikke noe problem å spise på mindre fine steder alene. Er man sulten, så er man sulten, enten man er alene eller sammen med andre :)

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Har selv vært ute og spist på trendy kafe en lørdagskveld. Leste aviser og blader til maten, helt ok. Jeg kan også gå på kino alene. Det er ingen som legger merke til sånt. Og om de skulle gjøre det, hva så? De vet ingenting om meg. Jeg både samboer, venner og familie.

Det kan være mange grunner til at en er ute og spiser alene: skal møte noen andre etterpå, på jobbreise på fremmed sted, mann er bortreist eller at man rett og slett velger å gå ut alene.

Lykke til, det ser ikke dumt ut.

Skrevet

Jeg lærte meg å spise ute alene, og å gå på kino/teater alene, da jeg studerte utenlands. Hadde dårlige kjøkkenfasiliteter der jeg bodde, og var mye på farten, så da ble det ofte å spise på restaurant eller kafé. Det er helt greit, synes jeg, selv om det ikke er like hyggelig som å spise sammen med noen. :)

Siden har jeg flere ganger spist alene på restaurant her hjemme, også på finere steder med vin til maten og hele pakken. Men da foretrekker jeg å konsentrere jeg meg om måltidet, evt smugtitte på de andre gjestene og prate litt med kelneren, heller enn å lese bok eller aviser. Bok og avis hører for meg hjemme på kafé, eller er tidtrøyte på offentlige transportmidler.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å spise alene på McDonalds eller på kafe. Ser det er mange som gjør som jeg, så jeg føler meg ikke spesielt "rar" av den grunn. Har litt sperrer mot å spise alene på restaurant. Da føler jeg meg litt ekstra ensom. Men har gjort det et par ganger "bare på trass" når jeg ikke har funnet noen egnet kafe der jeg har vært.

Har ingen problemer med å gå på f.eks. kino alene. Vennene mine bor langt unna og selv da jeg hadde dem i nærheten var det ingen garanti for at de ville se det samme som jeg eller hadde tid når det passet for meg (og omvendt).

Greit å kunne gjøre slike ting alene, selv om det vanligvis er hyggeligst når man har selskap.

Skrevet

Tror desverre ikke jeg ville følt meg komfortabel med å spise alene på en finere resturang, men på mer avslappede steder, kafèer, kaffebarer etc gjør det meg ingenting å sitte alene! Er man ute og blir sulten eller kaffetørst så spiser man! Kan ikke tenke meg at noen skulle tro jeg er ensom av den grunn, og om så var - who cares?!

Har aldri prøvd kino alene, tenker det er noe jeg vil gjøre bare for å ha gjort det, men er så sjelden på kino og syns litt av vitsen med en god film er å dele opplevelsen med noen.

Hvis jeg ser noen på kino eller som spiser alene, tenker jeg ikke at vedkommende er ensom, men at vedkommende ville se film/var sulten!

Skrevet

Det som er en del av opplevelsen med en bedre middag er å nyte maten - stemningen i lokalet - bruke god tid på å spise osv. Akkurat dette hadde jeg ikke klart tror jeg om jeg satt der alene. Da hadde jeg spist maten for fort og hadde ikke fått den samme opplevelsen. Så jeg spiser ikke på restauranter alene.

Har spist på kafeer o.l. - men da er det jo mest for å få i seg mat. De gangene jeg er ute på reise alene har jeg stort sett kjøpt med meg mat på hotellet og spist på rommet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har enda ikke gått på kino alene.

Men jeg går gjerne ut - både på restaruant, kafe, burgershappe eller pizzashappe alene. Jeg nyter maten like mye om jeg er alene som når jeg er med flere. Jeg opplever ofte at jeg får mer oppmerksomhet, spesielt fra mannlige kelnere dersom jeg er alene.

Jeg drar også på ferie til Kreta alene og spiser fleste parten av måltidene på restaurant alene. Den oppmerksomheten man får på restaurantene der av kelnerne når man er alene er fantastisk. :)

Skrevet

Jeg synes det er tøft gjort å spiste ute eller gå på kino alene. Selv synes jeg det er litt skummelt... ;) Det er jo egentlig bare tull. Man bør jo kunne kose seg alene også!

Skrevet

Det litt kjipe med å spise alene ute er du kan risikere å få et av de mindre bra bordene. Men tross alt er det bedre å ha dem enn å sitte midt i lokalet. Ellers tror jeg at jeg aldri har spist sammen med andre på Burger King. For meg er det alenemat jeg spiser hvis jeg har dårlig tid og må spise på veien fra a til b.

Skrevet

Gå på kino og slikt alene er helt greit, å gå på kafe og resaurant og slikt alene får meg fort til å føle meg ensom. Enda verre er det at mange mannfolk tror at man går der alene fordi man har lyst til å bli sjekket opp. Blir fort til at et eller annet småsleipt mannfolk kommer bort og elger seg innpå en, for "en så søøøt jente som deg kan jo ikke sitte her helt alene vel?" :forvirret: Tar det for gitt at man har sååå lyst på selskap at det er greit at hvemsomhelst kommer bort og prøver seg.

Gjest Stephanie
Skrevet
Da tenker jeg først og fremst på f.eks. McDonalds, Burger King og sånt, eller på en kafe. Hva tenker dere om det? Det hender det passer seg sånn at jeg tar meg en burger når jeg er i byen i stedet for å lage mat hjemme. Ser det skikkelig ynkelig ut?

Nei, det gjør ikke det. Stakkars nordmenn :klem: Dere bryr dere så mye om hva andre måtte tenke og tro om dere, huff da. :klem:

Dere nordmenn bør kanskje i større grad lærere dere å tro på dere selv og ikke spørre hva andre måtte tro om hva dere sier, tenker og gjør hele tiden. I storbyer er det fullstendig vanlig og normalt at man spiser ute alene, hvis det passer seg slik. Det er valgfritt! Vi er frie mennesker i en stort sett fri verden. Kom igjen nordmenn, lær dere og leve litt nå.

Skrevet

Spiser ute alene hvis jeg er ute og reiser på egenhånd. Det kan variere på stedet om det føles ukomfortabelt. Likte feks ikke å bli plassert på et bord midt ute på gulvet på en pizzarestaurant. Har også opplevd at familier har kommet og satt seg ved mitt bord (uten å spørre), når jeg har sittet alene. Synes dere det er litt frekt? Eller er det den single som er frekk som tar opp et bord alene? Klart, hadde de spurt hadde jeg vel ikke turt å si nei likevel. Men syntes det var kjempepinlig når maten min kom og jeg satt der og spiste mens de ventet på sin mat. Det var kun sånne bord med benker på siden der, med plass til 2-3 personer på hver side.

Skrevet

Det var noen her som lurte på hvordan det er å gå på kino alene, og jeg syns det er helt topp, jeg! Man kan konsentrere seg om filmen, og slippe at sidemannen absolutt må viske til deg hele tiden. Men husker første gang jeg var på kino alene. Det føltes som om jeg hadde en stor L tatovert i panna, og at hele kinoen stirret på meg og visket: "Se på henne, da. Så ensom at hun til og med må gå på kino alene!" Men det var jo naturligvis bare psykisk.

Eneste jeg savner når jeg går på kino alene, er å ha noen å gå på kafe med rett etterpå. For det er jo så koselig! Det løste jeg ved å finne en koselig kafe i nårheten av kinoen, hvor jeg tok meg et glass rødvin og koste meg med en spennende bok. Mang en lørdag i studietida som ble tilbragt slik, mens alle jeg kjente var ute på fylla. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...