Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Utroskap på "dagsorden" igjen!!

Hvordan kan man leve med noen som har vært utro flere ganger?

Hvordan klarer dere det? Da jeg fikk vite at min daværende mann hadde vært utro, var det slutt og over med det samme for meg. Jo jeg kunne tilgi, men det dukket stadig opp i hodet mitt. Faren for gjentagelse bekymret meg også, men at han var i stand til å ha sex sammen med en annen kvinne mens jeg var høygravid, det såret meg så mye at jeg ikke klarte å fortsette sammen med ham! :grine::grine:

Nå er det min venninne som har vært utsatt for utroskap, først en kort periode for tre år siden. :overrasket: Hun tilga ham, og det skulle aldri gjenta seg. Men så oppdager hun nå i sommer at han har hatt et 8 måneders langt forhold til en annen kvinne. Det ble tunge stunder, og masse tårer. Men hun tilgidde ham igjen. Og han lovte og holde seg til henne. Nå vil ryktene ha det til at han fremdeles er sammen med den andre kvinnen. :frustrert::frustrert: Dette vet ikke min venninne enda. Hva skal jeg gjøre? Hun stoler jo 100 % på ham. Og vil ikke tro at han gjør noe "galt" igjen! Jeg forstår ikke hva som gjør at min venninne vil fortsette med ham. Joda jeg forstår at hun ikke vil miste sin beste venn, sin kjæreste og livsledsager.

Men kan han kalles beste venn og kjæreste, når han er intim med en annen kvinne han ikke ser ut til å kunne glemme??

Jeg og min venninne har tydeligvis helt forskjellig syn på dette!

Jeg respekterer de som klarer å tilgi og leve med partnere som har vært utro, jeg klarte det altså ikke! Men hva gjør at du kan stole på den andre igjen? :forvirret::forvirret: Er det troen på at dere har den store kjærligheten sammen? Hva er det??

Endret av vimsat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du VET at han fortsatt er sammen med den andre så må du si i fra. Hvis ikke synes jeg du skal være forsiktig.

Jeg kunne ikke leve med utroskap, og tok den samme avgjørelsen som deg. Jeg har en venninne å takke for at jeg fikk vite det, og det gjorde henne til min venn for livet.

Skrevet

Hvis du vet at han er utro igjen, så synes jeg du bør fortelle det. Om du er usikker så kan du jo snakke med han. Hvis ikke dette er noe du vil, så får du i grunn bare vente og være god venn når eller hvis hun trenger det.

Skrevet
Hvis du VET at han fortsatt er sammen med den andre så må du si i fra. Hvis ikke synes jeg du skal være forsiktig.

Jeg kunne ikke leve med utroskap, og tok den samme avgjørelsen som deg. Jeg har en venninne å takke for at jeg fikk vite det, og det gjorde henne til min venn for livet.

Jeg VET det ikke, har bare blitt fortalt at hans bil er sett hos den andre kvinnen og at de var observert sammen på en restaurant utenfor byen!

Men jo, jeg bør fortelle det jeg har hørt, selv om jeg risikerer å bli veldig upopulær! :tristbla:

Skrevet
Jeg VET det ikke, har bare blitt fortalt at hans bil er sett hos  den andre kvinnen og at de var observert sammen på en restaurant utenfor byen!

Men jo, jeg bør fortelle det jeg har hørt, selv om jeg risikerer å bli veldig upopulær!  :tristbla:

Det som er viktig er at du bare sier det som det er, enmlig at du har hørt... Enten det stemmer eller ikke kan hun ikke bli sint med mindre du påstår noe som viser seg å være usant. Hun kan bli sint først ja, men det er fordi sånne beskjeder er det verste man kan få høre. Eller det nest verste - det aller verste er nemlig å ikke vite det andre vet, særlig den dagen man finner ut at andre visste men ikke sa noe.

Det beste hadde jo vært om du kunne få vite noe sikkert før du sa noe, men jeg tipper hun i det minste vil vite hvilke rykter som går.

Lei situasjon.

Skrevet

Forresten: Min venninne som sa fra til meg visste det helt sikkert, men hun var livredd før hun ringte meg, nettopp fordi hun var redd for at jeg skulle bli sint på henne. Jeg ble ikke det, for da hun sa det visste jeg bare at det var sant, selv om det tok meg fem timer å få slasken til å innrømme det. Jeg er så glad for at hun turde å si det!

Skrevet

Omstendighetene hadde avgjort det for meg om jeg hadde tilgitt eller ikke. Hadde det vært et lengre forhold som bekjente av oss hadde oppdaget før jeg oppdaget det, hadde jeg ikke kunnet tilgi ham. Men om det hadde vært noe som han ikke hadde lagt følelser i (f.eks en-nattsopplegg) og han hadde vært veldig diskret, så hadde jeg kanskje klart å ikke ta det så tungt. Meeen, om jeg hadde oppdaget det hadde han vel neppe vært diskret nok, så det er godt mulig han hadde ligget tynt an da også ;)

Jeg synes spørsmålet er såpass innfløkt at jeg ikke vil påstå jeg vil reagere på noen bestemt måte om jeg hadde opplevd utroskap.

Skrevet
Hadde det vært et lengre forhold som bekjente av oss hadde oppdaget før jeg oppdaget det, hadde jeg ikke kunnet tilgi ham. Men om det hadde vært noe som han ikke hadde lagt følelser i (f.eks en-nattsopplegg) og han hadde vært veldig diskret, så hadde jeg kanskje klart å ikke ta det så tungt.

Det var akkurat sånn jeg tenkte inntil det faktisk skjedde...

Skrevet
Forresten: Min venninne som sa fra til meg visste det helt sikkert, men hun var livredd før hun ringte meg, nettopp fordi hun var redd for at jeg skulle bli sint på henne. Jeg ble ikke det, for da hun sa det visste jeg bare at det var sant, selv om det tok meg fem timer å få slasken til å innrømme det. Jeg er så glad for at hun turde å si det!

Ja man blir sikkert lettet i ettertid! Hos meg var det mannen selv som fortalte det.

Og jeg ble fly forb... på de som visste, og ikke hadde sagt noe. Så jeg bør si i fra!

Jeg vet bare at hun vil satse alt på denne mannen sin... Vanskelig....

Skrevet
Ja man blir sikkert lettet i ettertid! Hos meg var det mannen selv som fortalte det.

Og jeg ble fly forb... på de som visste, og ikke hadde sagt noe. Så jeg bør si i fra!

Jeg vet bare at hun vil satse alt på denne mannen sin... Vanskelig....

Det er ikke noe morsomt å ha det ansvaret du har nå nei, men det er bedre å hoppe i det. Husk bare å ikke si at du vet noe du ikke vet, vær ærlig og si at du regner med at hun heller vil ha greie på det som sies enn å være uvitende.

Skrevet

når min x var utro sa jeg at jeg med tiden skal klare og tilgi, men jeg trur ikke jeg klarer og glemme.

beklager

Skrevet
Jeg VET det ikke, har bare blitt fortalt at hans bil er sett hos  den andre kvinnen og at de var observert sammen på en restaurant utenfor byen!

Men jo, jeg bør fortelle det jeg har hørt, selv om jeg risikerer å bli veldig upopulær!  :tristbla:

Dette er bare rykter og vage mistanker. Jeg synes ikke det er tilstrekkelig for at du skal blande deg inn.

Hvis du absolutt vil gjøre noe, kan du fortelle mannen hva du har hørt og be om en forklaring.

Hvis du senere får sterkere bevis for at han har vært utro, kan du gi ham en frist for at han selv forteller det til kona. Noen synes det er mye enklere at partneren forteller det enn at en tredjeperson gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...