Gjest Gjest_mia_* Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hva passer best til roasbiff mørbrad eller flatbiff, vil jo ha de så mørt som mulig. Hvor mye må jeg regne til koldtbord 50 personer?
Gjest gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg foretrekker mørbrad. Mørere og mye bedre smak.
monikabrx Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 bruk mørbrand, stek den på veldig svak varme i laaang tid. Den blir mørest da..
Gjest Fjellsippa Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg synes det blir det samme. Hovedsaken er at kjøttet er mørnet skikkelig. Du kan få begge deler som er bra eller dårlig. Brun kjøttet i panna. Surr det med hyssing, og ha på salt og pepper. Bruk gjerne Maldonsalt. Sett ovnen på 80 grader. Sett steketermometer i kjøttet, og stek til temperaturen når 55 - 58 grader. Det tar ei stund, men er vel verdt å vente på. La kjøttet hvile minst en time etter at du har tatt det ut av ovnen. Godt varmt med hjemmelaget bernaise og potetbåter stekt i ovnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå