Gå til innhold

ip-telefon og oppkobling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har da gjort dette før, men nå har vi flyttet og har ny router og så får jeg det ikke til.

Har en grandstream handytone 486 som telefonen skal kobles i

Og en speedtouch 576 i router.

Vi har Adsl,

Jeg mener bestemt at jeg skal koble fra telefonpluggen i veggen, så i grandstram, så i router, men når jeg gjør det, så får jeg ikke noe nett. Dersom jeg derimot kobler rett fra telefonplugg til router så går det jo strålende, men hvordan kobler jeg da på grandstram?

Teskjeinfo er fint :D

*takker og bukker for hjelp*

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvem som er leverandør og kjenner heller ikke til utstyret ditt (trolig kan du også få info dersom du kontakter leverandør), men med det av ip-telefoni jeg har vært borti må router kobles til telefonlinjen, og telefon-adapteret deretter kobles i routeren (evnt en egen switch). Hvor mange utganger har du på routeren? Hos meg var det da jeg hadde adsl bare en utgang, og da måtte jeg selv kjøpe meg en switch slik at jeg fikk flere utganger. Dersom du har mer eller mindre tilsvarede utstyr som du hadde tidligere kan jo ikke det være problemet. Mitt beste tips ville være å sjekke på nettet om ikke du finner instalasjonsveiledningen eller ringe kundeservice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...