Gå til innhold

Fjerne etikett-lim fra glass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å gjenbruke syltetøyglass ol, men sliter litt med å fjernet etikettene på en effektiv måte. Legger dem i varmt vann, noe som tar selve etiketten, men blir aldri kvitt alt limet. Er det noen triks som fikser dette på en enkel måte?

Skrevet

Jeg pleier å skrubbe det av med Zalo og en gryteskrub etter at de har ligget i vann. Blir ingen riper av betydning heller.

Skrevet

Og til ekstra hissig lim: Plasterfjerner.

Skrevet

Rødsprit eller isopropanol tar alt av limklin.

Skrevet
Jeg pleier å skrubbe det av med Zalo og en gryteskrub etter at de har ligget i vann. Blir ingen riper av betydning heller.

Det gjør jeg også. Funker som bare det.

Skrevet

det er veldig enkelt å få etiketter og sån løst. varmt vann ( kan bruk vamt) vann under gran eller fylle i karr, ha glass i med litt oppvaskmiddel. la stå noen minutter , skrap lett med neggel.

Skrevet

Jif og oppvaskbørste funker flott det og...

Skrevet

Takk for tipsene, alle sammen. :)

Hvor kjøper man plasterfjerner, forresten?

Skrevet

Negllakkfjerner funker også veldig fint for å fjerne de siste restenee av limet. Ta litt på en bomullsdott og gni flasken.

Skrevet
Takk for tipsene, alle sammen.  :)

Hvor kjøper man plasterfjerner, forresten?

På apoteket.

Skrevet
Det gjør jeg også. Funker som bare det.

skriver under på denne

Skrevet

Etter å ha bløtlagt glasset litt gnir jeg bare oppvaskmaskinpulver på limet, og det forsvinner som dugg for solen. :)

Skrevet

Eller gni inn med litt matolje og la stå en stund.

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg så på blomster-finn på god morgen norge, han lot glassene stå i kaldt vann i noen minutter, så var det bare å ta av. Dette tenkte jeg var snedig om det virket siden alle bruker varmt vann, men jeg har ikke prøvd det.

Annonse
Skrevet
Jeg så på blomster-finn på god morgen norge, han lot glassene stå i kaldt vann i noen minutter, så var det bare å ta av. Dette tenkte jeg var snedig om det virket siden alle bruker varmt vann, men jeg har ikke prøvd det.

kanskje det kan stemme, f.eks tyggis kan man legge i fryseren for å lettere fjerne det ;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg bruker også neglelakkfjerner (som ei nevnte over her) det har jeg alltid i hus ;) , etter at jeg har fjernet det meste på måter som nevnt over her :)

Gjest bamsemums
Skrevet

Har brukt neglelakkfjerner jeg også, om ikke zalo og litt stålull eller en skuresvamp funker.

Gjest -eline-
Skrevet
Eller gni inn med litt matolje og la stå en stund.

Evt margarin/smør, det funker finfint det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...