Gå til innhold

Svart Servise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et helt sort servise,som er matt,og ikke har noen som helst ting på seg.

Det nærmeste jeg har kommet i min leten er black design sitt black rice servise,men de har jo ikke tallerkner?

Og dessuten tror jeg det blir litt mye med alle de riskorna som er på det.

Og kaffe/te servise som hører til er så kompakt og tungt.

Skulle gjerne ha hatt noe som var litt mer keramikk aktig?

Steingods?

Er det noen som har sett noe slikt?

Noen som har noen linker?

Tusen takk!

:)

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Har ikke IKEA noe sånt tro? *leter*

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi kjøpte for noen år siden svart servise på IKEA -vet dog ikke om de har det enda!

Skrevet

Jeg har et slikt fra IKEA i alle fall, men om de har det enda kan jeg ikke garantere...

Svart, matt og helt glatt.

Men det er jo ikke avansert med mye tilbehør da...

Skrevet

Jeg fant matte, svarte middagstalerkner på nett hos ikea i alle fall, dinera ja.

Men dette er vel uansett bare til salg på ikea-butikkene, og ikke aktuelt om man ikke har en slik i nærheten. Men verd å undersøke?

Skrevet

Jeg har også det fra IKEA. Fikk det for 6 år siden.

Skrevet

De fra IKEA ja... da jeg ble samboer ble jeg bedt om å kaste de for han tåler ikke lyden som blir når man drar kniven. :ler:

Skrevet

Finnes det ikke en svensk keramikkfabrikant som heter Höganäs? Tror at de har ensfarget servise, kanskje i svart? Jeg har sett at Jernia fører det serviset jeg tenker

på .

Skrevet

Höganäs har svart, matt servise ja.

men det er færre og færre butikker som fører dette

Skrevet

WOW!

Det får man virkelig si:)

Tusen tusen takk for all hjelpen:)

Supert!

Skal sjekke ut höganäs serviset:)

Tusen tusen takk for hjelpen:)

Gjest -eline-
Skrevet

Ikea servicet ble utrolig stygt etter endel bruk/vask i oppvaskmaskin. Ripete etter skjæring og som Tingeling sier, det lager fæl lyd.

Skrevet (endret)

Hmm, har hatt det fra IKEA i 4 år, vasket det konsekvent i oppvaskmaskina, synes ikke det er blitt veldig stygt, og lager ikke mer smertefull lyd enn andre fat, og bare om man er uheldig...

Litt merker er det blitt i det, men annet forventet jeg ikke heller, men stygt er det ikke blitt.

Men selvsagt, er man på jakt etter noe litt mer "seriøst", så er ikke IKEA stedet da :)

Endret av Malama
Skrevet
Ikea servicet ble utrolig stygt etter endel bruk/vask i oppvaskmaskin. Ripete etter skjæring og som Tingeling sier, det lager fæl lyd.

Jepp!

...Vet at kremmerhuset selger et svart service. Det er kjempepent, tenkte å kjøpe det selv. Er matt, og litt ruglete overflate, pluss at kantene ikke er helt runde. Det ser nesten litt hjemmelaget ut ;)

Skrevet
Jepp!

...Vet at kremmerhuset selger et svart service. Det er kjempepent, tenkte å kjøpe det selv. Er matt, og litt ruglete overflate, pluss at kantene ikke er helt runde. Det ser nesten litt hjemmelaget ut ;)

Ja! Kremmerhuset sine svarte er kjempefine! De har jo litt spesiell fasong i tillegg.

Skrevet

Jeg har Arabia Teema, i blått, men det finnes i svart også.

Lette etter link, men fant bare denne:

http://www.glassmagasin.no/Serviser/R%C3%B8rstrand/teema.htm

Det er litt dårlige bilder. Men jeg er veldig fornøyd med serviset, har hatt det i 14 år nå, og har i løpet av den tiden knust én middagstallerken, resten er like fint som da det var nytt. Tidløst og enkelt.

Skrevet

Det arabia serviset var utrolig pent:)

Men det står at de bare har det i blått hvit og grønt.hmm!

Er det noe jeg har gått glipp av?

He he!

Men det var utrolig fint!!!

Ligner veldig på det høganes servise,men billigere,men det høres jo ut som suveren kvalitet:)

Kvalitet teller mest:)Er lei av å ha ting som krakelerer og man må kjøpe nytt hele tiden.

Tiden er inne for kvalitet:)

Tusen takk for alle forslag!!!!

:)

Skrevet

Vet ikke hva serien heter, men de fører et svart matt servise hos Åhlens enda tror jeg. Kjenner noen som kjøpte der, men det er kanskje 6-7mnd siden da...

Skrevet
Det arabia serviset var utrolig pent:)

Men det står at de bare har det i blått hvit og grønt.hmm!

Er det noe jeg har gått glipp av?

He he!

Du har gått glipp av følgende setning:

"Velg mellom fem farger: Blått, gult, grønt, hvitt og svart!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...