Gå til innhold

3G-nett

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny mobil, og får stadig høre at jeg trenger en mobil som er 3G-kompatibel.

Men jeg vet ikke hva dette betyr, og hvorfor jeg trenger det. Noen som kan være snille og forklare meg dette?

På forhånd takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3G er siste generasjons mobilnett som bl.a. kan gi deg raskere dataoverføring, mulighet for mobil tv og videosamtaler.

Du MÅ slettes ikke ha en 3G telefon dersom du ikke har lyst. "Vanlige" mobiler funker fin-fint og kommer til å gjøre det lenge ennå.

Skrevet

I tillegg kommer 3G-tjenestene til å koste skjorta å bruke... Du klarer deg alldeles utmerket uten. Selgere liker vel å si at man MÅ ha det for å få folk til å kjøpe de nyeste dyreste telefonene.

Skrevet

Nei man trenger ikke 3G nett, men har selv en Sony Ericsson P990i som har 3G nett og må jo si at det er DIGG å kunne se nyheter og annet kult på mobilen, samtidig får man epost med større vedlegg kjapt.

Kjøper du en mobiltelefon uten 3G i dag kjøper du gårsdagens teknologi!

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
Nei man trenger ikke 3G nett, men har selv en Sony Ericsson P990i som har 3G nett og må jo si at det er DIGG å kunne se nyheter og annet kult på mobilen, samtidig får man epost med større vedlegg kjapt.

Eneste grunnen jeg ser til å kjøpe med 3G er om jeg ikke hadde klart å vente med å surfe på nettet til jeg kom hjem. Ser liksom ikke poenget, det er ikke sånn at jeg sitter for lite med internett ellers. Tror det er bare sunt å legge det fra seg litt.

Endret av Kaffomann
Skrevet

Problemet med de fleste 3G-telefoner er at de er så forbasket store. For å ha noe særlig utbytte av feks multimedia på mobilen, så må jo skjermen tilpasses deretter. Jeg vil helst at mobilen er så liten at jeg kan ha den i bukselommen.

Jeg tror UMTS-teknologien og kommende mobile høyhastighetsnett kommer til å gjøre seg større utslag innenfor PDAer og laptoper.

Skrevet

ja! og kjøper du en med 3G så kjøper du utrangert teknologi andre steder ;)

Dessuten er det vel strengt tatt ikke verdt det med de prisene som det blir etterhvert.

Gjest graceland
Skrevet

Det er ingen vits i å investere i 3G-telefoni ennå. Teknologien er ikke god nok enda, og er vel strengt tatt fortsatt på utprøvningsstadiet. Telefonene er som regel store, klumpete og dyre, og har ikke software som matcher kapasiteten 3G trenger (tregt, og låser seg). Batterikapasiteten er også som regel dårlig.

Så du greier deg helt, helt fint med GSM i minst et år til, antar jeg. :)

Skrevet

Ganske gøy igrunn. Jeg kjøpte meg ny mobil. Ingen duppeditter, drittdårlig kamera (har et supert i veska uansett), men sinnsykt morsomt design. Er så lei av, må ha alt, må ha det nyeste presset.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Skjønner det bare er tull å måtte bruke masse penger på 3G-telefon, så da blir det nok en vanlig en (til halvparten av prisen) :)

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte nettopp en telefon til rundt 700 etter at den dyre jeg kjøpte med elendig kamera gikk i bakken. Jeg har aldri vært mer fornøyd med en telefon noen gang. :) Nå slipper jeg å bli mer og mer skuffet og angre mer og mer på at jeg kasta bort penger på dårlig kamera og annet fjas som jeg aldri brukte.

Endret av Kaffomann
Skrevet
Ganske gøy igrunn. Jeg kjøpte meg ny mobil. Ingen duppeditter, drittdårlig kamera (har et supert i veska uansett), men sinnsykt morsomt design. Er så lei av, må ha alt, må ha det nyeste presset.

Kan jeg spørre hvilken modell du kjøpte? Er også bestemt på å velge design framfor tekniske do das når jeg skal ha ny mobil. Slike ting blir ofte brukt kun den første uka før nyhetens interesse falmer.

Skrevet
Kan jeg spørre hvilken modell du kjøpte? Er også bestemt på å velge design framfor tekniske do das når jeg skal ha ny mobil. Slike ting blir ofte brukt kun den første uka før nyhetens interesse falmer.

Nokia 7370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...