Gå til innhold

vafler på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om noen har prøvd sånt gammeldags vaffeljern? og om dere synes det går greit å bruke det? tenkte å bruke det på peisen/ovnen, evt bål/grill?

*ja, jeg har en tråd på hus og hjem også. skal kjøpe gave i dag, og trenger synspunkter.*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du et slikt man legger oppå ovnen eller stekeplaten?

I så tilfelle har jeg ikke brukt vaffeljern, men krumkakejern Det gikk kjempe fint, men så er krumkaker litt tynnere da.

Skrevet

Jeg stekte vafler i gammeldags vaffeljern da jeg var på besøk på hytta til svigerinna og svogeren min. Det funket helt fint det, men det tok litt tid før det ble ordentlig varmt og det ble noe futt i det. Vi brukte gassbluss og ikke vedovn da... Og med gass er det vel gjerne litt høyere effekt?

Men det var et veldig bra alternativ. Utrolig hvor mye man setter pris på vafler når man er på et sted uten innlagt vann og strøm! ;)

Skrevet

Vi bruker vårt jern mye på hytta, der har vi vedkomfyr. Bare legg det til varmingi god tid, det steker like kjapt som et elktris jern, og er veldig greit å bruke og holde rent.

Nå har vi bytta til gasskomfyr, og det funker fint på den også.

Har ikke brukt det på tur, siden vi har et malmjern og det veier sikkert 1,5 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...