Gjest Pi Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 I følge syklusen min skal jeg ha mens på søndag, men jeg håper jo selvf den ikke kommer Testet meg idag, men negativt resultat. Det utelukker jo imidlertid ikke graviditet i og med at det er litt tidlig. Problemet er at jeg skal på tur med venninner i helgen, og at det naturlig nok vil innebære en del rødvin. Jeg tenker at jeg egentlig bør avstå, men synes samtidig det er veldig dumt hvis de begynner å lure på om jeg er gravid og sånn (og det gjør de helt sikkert!!). Har ikke lyst til at de skal vite at vi prøver, synes det er veldig intimt.. Hadde vært greiere hvis jeg visste at jeg faktisk var gravid, da fikk det heller stå sin prøve at de begynte å lure litt eller spørre.. Mer komfortabel med det, liksom, selv om graviditeten er sårbar før grensen på tre måneder. Vurderer å nippe til vinglasset og håpe de ikke merker noe. Er samtidig veldig redd for vosdomt dårlig samvittighet hvis det viser seg at jeg er gravid. Men samtidig - hvis ikke så er det så bortkastet å ikke få maks ut av denne helgen!! Og så har jeg SÅ lyst på.. Sukk Hva ville dere gjort?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Tror nok ikke det er farlig så tidlig. Men jeg ville ikke ha drukket meg full, men et par glass går nok fint.
Gjest Pi Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Tror nok ikke det er farlig så tidlig. Men jeg ville ikke ha drukket meg full, men et par glass går nok fint. ← Jeg har tvert imot hørt fra min psykologvenninne at det er den aller første fasen som er mest sårbar.. men samtidig så har vel de fleste barn her i landet vært utsatt for litt alkohol før mor visste.. Men jeg tror løsningen blir å drikke litt, ja, ett glass eller noe sånt..
anneli2 Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 du akn helt sikker ta noen glass vin. hvis u er gravid så må det bli full stopp!!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Hvis alkoholen har noen innvirkning på fosteret så vil det gi spontanabort, dersom det ikke påvirker så går det bra, ingen vet hvor tidelig eller hvor mye som skal til. Så da kan du velge selv.
pulverheksa Skrevet 7. oktober 2006 #6 Skrevet 7. oktober 2006 Min vennine "lurte" alle ved å kjøpe alkoholfrivin, og helle over på en vanlig vinflaske med skrukork. Da slapp hun unna hele dilemmaet.
Gjest Pi Skrevet 8. oktober 2006 #7 Skrevet 8. oktober 2006 Takk for svar! Nå er jeg tilbake - og har testet positivt Jippi! Er SÅ glad for at jeg ikke drakk noen ting i helgen!!
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 TS: Gratulerer! Til alle dere andre som leser tråden: DEN FØRSTE TIDEN ER DEN MEST SÅRBARE! så dersom du prøver, så skal du egentlig være avholdene! Er oppmerksom på at dette er kipt, men sånn er det bare. Vi vet ikke for sikkert hvor lite eller mye som skal til, og har en mulighet til å avstå, så er det det tryggeste Det er helt for j... at noen kan komme med holdningen: det går nok så bra så. For da kan man jo likegreit drekka på under hele graviditeten? Ett glass kan være ille så tidlig, selvom det kan gå ann etter tre mnd. Hva med å ha kunnskap før man svarer? ett lite googel gav meg denne fine siden artikler på doktor online Sitat fra ett av svarene .... og det er godt å høre at du vil ta ansvar med tanke på alkohol etc. Det er ingen nedre grense for hvor store mengder alkohol som kan være skadelig for et lite foster, men det er ganske vanlig at kvinner har drukket litt i perioden før hun visste at hun var gravid. Dermed er avgjørelsen om å drikke eller ikke drikke i nyttårshelgen, noe du må ta opp med deg selv. Skal du være helt standhaftig bør du altså ikke drikke i det hele tatt i perioden fra eggløsning til du evt. får mensen. Du kan også velge å drikke litt (1-2 glass vin) i denne perioden for så å kutte ut helt når du evt. får en positiv gravitest rundt perioden hvor mensen uteblir. Den siste varianten vil jeg ikke kalle uforsvarlig, men heller vise til en nøktern innstilling....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå