Carrot Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Ei modig mor står fram i Haugesunds avis og på TV 2 og fortel om den ufattelege trageiden som ramma familien - ho og mannen mista tre barn på tre år, alle av en genfeil legene ikke kan finne utav.. Så ufattelig tungt det må være å gå videre med - jeg tror ikke jeg klarer begirpe omfanget men syns hun er utrolig sterk som deler sine opplevelse med en hel verden av ukjente... Jeg anbefaler alle å LESE artikkelen FØR de legger inn sine tanker og svar.. Og - jeg takker høyere makter for hver dag med mine barn...
Gjest Ella- Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Har rett og slett ikke ord... Så forferdelig trist, og en utrolig sterk mamma!
Gjest Ubetenksomme folk Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Blir så vanvittig provosert av slike i******. Kan de ikke heller holde kjeft? "Andre kommenterer gjerne at me skal vera glade for at dei var så små... Det stadfestar kor lite dei skjønnar. "
Far til 2 Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Å bli sendt ut bakvegen er også en provokasjon av sykehuset. Alle som besøker et sykehus forstår at det dør mennesker nesten hver dag. Å bli sendt ut bakvegen med den lille kista må være forderfelig vondt. Jeg trodde ærlig talt at sykehusene hadde oppegående fagfolk som viste et snev av forståelse for disse foreldrene.
Gjest marthepia Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Forferdelig trist historie.. Må si at det virker som mamman er sterk.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Uff - jeg ble ille provosert av måten sykehuset og helsevesenet ellers har manglet rettningslinjer for å hjelpe her jeg altså... Hadde vært greit å vite hva man skulle gjøre før man gjorde noe som bidrog til sorgen heller enn å hjelpe i den..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Å bli sendt ut bakvegen er også en provokasjon av sykehuset. Alle som besøker et sykehus forstår at det dør mennesker nesten hver dag. Å bli sendt ut bakvegen med den lille kista må være forderfelig vondt. Jeg trodde ærlig talt at sykehusene hadde oppegående fagfolk som viste et snev av forståelse for disse foreldrene. ← er helt enig ,men jeg tror ingen går ut hoveddøra på sykehusert med kista. OG ER TROR JEG ELLER VILLE HATT BARNET MITT BAK I BILEN ENN I EN LIKBIL.
Frida Frosk Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 Må være helt forferdelig for foreldrene, men tenker også på sønnen jeg da. Og om foreldrene har visst om denne genfeilen før de fødte barna, men håpet at det skulle gå bra, så synes jeg det er å påføre sitt eget barn alt for mye smerte og sorg ved å bli gravid.
Gjest Kane Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 - om foreldrene har visst om denne genfeilen før de fødte barna...så synes jeg det er å påføre sitt eget barn alt for mye smerte og sorg ved å bli gravid. ← HALLO I LUKEN!! Hvordan kan du si noe så lite gjennomtenkt? En genfeil er ikke slik at den alltid dukker opp vet du vel - de visste vel ikke at barnet ville dø - du tror vel ikke noen ønsker påføre seg selv eller sine barn å leve med en sorg som denne - og ikke bare en men tre ganger med vilje?? Nei jeg håper kanskje du hadde en mer gjennomtenkt mening enn den jeg klarte finne..
Frida Frosk Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 Nå er det ikke ett, men tre barn som har dødd. Noen velger jo å få barn til tross for at det er stor sannsynlighet for arvelige, alvorlige sykdommer f.eks, men håper at det vil gå bra. Om det er slik i dette tilfellet vet hverken du eller jeg, men at jeg synes utrolig synd på den lille gutten som har opplevd å miste tre søsken er vel ikke så rart.
Fibi Skrevet 6. oktober 2006 #13 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg synes selvsagt forferdelig synd i denne familien. Og til tross for at man aldri, aldri kan vite hvordan man vil reagere på noe slikt, og derfor helst ikke utale seg om andres måte å bearbeide sorg på; så tror jeg ikke denne stakkars gutten har særlig godt av å besøke gravene så godt som hver eneste dag. Jeg skjønner veeeldig godt at mor ikke vil gi slipp, og vil besøke de små. Og selvsagt skal en syvåring få sørge. Men det er viktig at livet også dreier seg om andre ting enn sorg. spesielt for et barn som må ikke kan "velge" selv.
Gjest Kane Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Nå er det ikke ett, men tre barn som har dødd. Noen velger jo å få barn til tross for at det er stor sannsynlighet for arvelige, alvorlige sykdommer f.eks, men håper at det vil gå bra. Om det er slik i dette tilfellet vet hverken du eller jeg, men at jeg synes utrolig synd på den lille gutten som har opplevd å miste tre søsken er vel ikke så rart. ← Jeg kan ikke tro det - du antar ting her uten å ha satt deg inn i saken, hadde du det ville du forhåpentlig visst bedre så jeg velger å tro du rett og slett ikke vet hva du uttaler deg om og så håper og ber jeg at du ikke opplever å miste et barn og møte en lignende uforstand selv..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Ei modig mor står fram i Haugesunds avis og på TV 2 og fortel om den ufattelege trageiden som ramma familien - ho og mannen mista tre barn på tre år, alle av en genfeil legene ikke kan finne utav.. Så ufattelig tungt det må være å gå videre med - jeg tror ikke jeg klarer begirpe omfanget men syns hun er utrolig sterk som deler sine opplevelse med en hel verden av ukjente... Jeg anbefaler alle å LESE artikkelen FØR de legger inn sine tanker og svar.. Og - jeg takker høyere makter for hver dag med mine barn... ← på sin plass å repetere før dere svarer videre kanskje?
Gjest gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 Stakkars mennesker. Håper at de vil få hjelp til å komme gjennom sorgen, også sønnen. Det er helt ufattelig vondt å lese noe slikt.
Helen Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Må være helt forferdelig for foreldrene, men tenker også på sønnen jeg da. Og om foreldrene har visst om denne genfeilen før de fødte barna, men håpet at det skulle gå bra, så synes jeg det er å påføre sitt eget barn alt for mye smerte og sorg ved å bli gravid. ← Denne kommentaren kunne du godt spart deg for!! Hadde du visst hvor vondt det er å miste et barn, hadde du aldri kommet med noe så tåpelig. Når man har mistet et barn er det naturlig å ønske seg et barn til og man gjør alt, absolutt alt, for å få det til. Det at barna deres hadde genfeil behøver ikke å bety at alle barna blir rammet av den. Jeg skjønner godt at de var villige til å prøve en tredje gang selv om de hadde mistet to ganger allerede. Jeg har selv mistet et barn og ville gjort alt for å prøve igjen, men desverre har jeg ikke flere muligheter. Nå har ikke jeg lest historien deres fordi jeg kjenner den fra før så jeg vet ikke om det står at hun skal være med i et Tv-program. Det er nå på søndag på Tv2 kl 18.00 i programmet "Tv-pastoren".
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Denne kommentaren kunne du godt spart deg for!! Hadde du visst hvor vondt det er å miste et barn, hadde du aldri kommet med noe så tåpelig. Jeg har selv mistet et barn og ville gjort alt for å prøve igjen, men desverre har jeg ikke flere muligheter. ← Først til m@msen - så til frosken som er så ufattelig hjerteløs...
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #19 Skrevet 6. oktober 2006 Først til m@msen - så til frosken som er så ufattelig hjerteløs... ← Hjerteløs fordi hun prøver å sette seg inn i den lille guttens situasjon? Når man leser artikkelen ser man jo hvor grepet av situasjonen den lille pjokken er. Jeg synes det er godt at noen tar hans side, for det er langt fra sikkert at moren klarer å se hans beste i sin enorme sorg over barna hun mistet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå