Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å gå inn på Skatteetaten.no for å se på skatten min.....får bare feilmeldinger på søket, med beskjed om at noen av tegnene jeg taster inn er ugyldige. Etter 14 forsøk så er jeg rimelig sikker på at jeg taster riktig...... noen flere med samme problem? Skulle så gjerne vite om jeg får restskatt :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tast poststed i bokstaver, ikke postnummeret! ;)

Skrevet

Poststed har da aldri vært mulig å forumere med noe annet enn bokstaver heller da. (postnummer er tall ja, men poststed er og blir bokstaver)

Men du får ikke opp restskatten på disse listene da altså!

Skrevet
Poststed har da aldri vært mulig å forumere med noe annet enn bokstaver heller da. (postnummer er tall ja, men poststed er og blir bokstaver)

Men du får ikke opp restskatten på disse listene da altså!

Du får opp skatten du skal betale. Og har du oversikten over skatten du har betalt, så er det vel en grei sak å regne ut?

Skrevet

:sjenert: Det var ikke koden jeg tastet feil, men jeg la inn postnummer istedet for bare sted.......

Jeg får penger tilbake :sjarmor: Da kan jeg ta meg en tur i møbelbutikken!

Skrevet

Joda, det er sant nok.

Har aldri tenkt på å regne ut restskatten ut fra dette, men det er kanskjer ett og slett fordi jeg fikk vite det for flere mnåneder siden, og derfor ikke bekymrer meg over dtte når skattelsitne kommer, men det gjelder jo selvsagt ikke alle, jeg vet jo det)

Skrevet

Jeg har heldigvis ganske god oversikt i ligningspapirene mine, så det var en smal sak å regne ut. Postmannen er så treig hos oss (han har sikkert mange brev idag.....), men jeg vil gjerne få brevet som bekrefter utregningen min.

Jeg ble egentlig litt overrasket over at man bare skulle taste inn poststed - det har vært så mye snakk om at man må kunne postnummeret for at man ikke skal kunne søke helt i hytt og pine.

Skrevet

Synes det var mer enn vanskelig nok jeg, jeg fikk ikke brukt registeret til den ENE tingen jeg hadde tenkt å bruke det til (sjekke om en er i live. Ettersom jeg ikke finner noe telefonnummer som ikke er utdatert, ikke finner vedkommende på nett de siste 2-3 årene (og det er uvanlig for en som er IT-utdannet og nettnerd) og i det hele tatt... han virker som forsvunnet, og det bekymrer meg litt) Så litt mer "hytt og pine" skulle jeg gjerne kunnet søke jeg da. Men det er jo mitt egoistiske ønske om å bare finne denne ene personen (ikke skatten, bare eksistensen)

Jeg skjønner jo at listene er begrenset slik for personvernet. Bare så frusterene når jeg ville sjekke om vedkommende lever.

Skrevet

Bt.no har gamle skattelister (2002?) der du kan sjekke vedkommende og finne poststed på det tidspunktet ihvertfall.

Skrevet

Mm, men 2002 vet jeg hvor vedkommende bodde. Men det er omtrent der/da sporene tar slutt.

Men vet du, det hjalp meg likevel, faktisk, for det ga meg visst den korrekte stavinga av poststedet, og en dobbeltsjekk GA treff, da bor h*n visst hjemme da. Og tjente visst ikke penger i fjor, men jeg fikk vite det jeg lurte på, i live. I alle fall i live nok til å ha selvangivelse for 2005, og det er jo ingen garanti for i dag (farfar hadde jo også selvangivelse for 2005, men døde for et år siden)

Men, så FIKK jeg svar på det jeg lurte på likevel, og kan puste letta ut :)

Så faktsik, gamle skattelister ga meg det svaret jeg trengte, på et merkelig vis, nok til å få treff i årets liste.

Takk :)

Skrevet

Skjønner ingenting jeg. Ser at jeg skal betale nesten 200 000 i skatt for 2005, med en inntekt på 150 000 :roll:

Tror skatteetaten har misforstått stort dette med skattefritt utbytte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...