Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Hva skal dere ha av mat i juletiden? Jeg er usikker, men helt bestemt er pinnekjøtt med poteter og kålrabistappe på julaften, og kransekake,pepperkaker og riskrem til dessert... Lillejulaften blir det noe vanlig og lett som spaghetti eller noe sånt,vi pleier å ikke ha julemat den dagen... 1 dag tror jeg det blir skinkestek med surkål og rødkål,2 dag skal vi bort så da vet jeg ikke... Også masse julegodterier så klart,nam nam Får vann i munnen jeg
Lady79 Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Vi skal feire jul på min manns arbeidsplass, og der serverer de buffet. Men ingen tvil hva som skal finne veien til min mage : pinnekjøtt med tilbehør!!Ingen jul uten det Også selvfølgelig riskrem til dessert Hadde vi feiret hjemme, hadde vi hatt pinnekjøtt julaften (for da er jeg kokken) med riskrem til dessert. 1 dag pleier vi å ha fiskesuppe til forrett, torsk med tilbehør til hovedrett og fruktcoctail med is/krem til dessert. Lille julaften har vi vel "vanlig" mat, men koser oss med gløgg og julekaker på kvelden under juletrepynting.
Malama Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Pinnekjøtt på julaften. Det er absolutt fast. Men vi feirer ikke hjemme, så ellers vet jeg ikke. Hade det vært hos min familie hadde jeg visst litt, men nå er det hos svigers, og det har jeg bare gjort en gang før, så jeg kjenner ikke helt tradisjonene der. Kylling og pommes-frites tror jeg er lille-julaften tradisjon. Ellers er jeg ikke sikker. Kalkun på nyttårsaften, og svineribbe en eller annen dag i løpet av romjula. Så lenge jeg får pinnekjøtt på julaften, så ordner nok resten seg
Gjest gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Pinnekjøtt med rabbestappe, poteter osv og riskrem til dessert Det blir ikke jul uten
Gjest LilSweetie Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Pinnekjott er noe av det beste som finnes! Jeg spiser noen ganger det, og noen ganger ribbe, men tror det blir pinnekjott i aar! Lille julaften er det risgrot.
kamela Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Ribbe, medisterkaker, og medisterpølser er julaftenmat. De andre dagene blir litt etter hva vi føler for. Som relativt fersk sammenslått familie har vi ikke de store tradisjonene.
nessi Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Ribbe, medisterkaker, medisterpølse, surkål, rødkål og poteter er julaften mat. Lillejulaften er det risengrynsgrøt.
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Vår julemiddag er nok preget av at Mamma er fransk. Det er jo ikke julaften som er den store dagen i de fleste land, men 1. juledag. Julaften har vi derfor ingen spesiell middag. Vi spiser grøt med mandel i til sen lunsj, og sent på kvelden (etter gaveåpning) har vi et stort koldtbord. Koldtbordet går igjen som frokost og kveldsmat hele romjulen (fylles på etterhvert). 1. juledag derimot har vi kalkun med god stuffing, hjemmelaget saus og alle slags gode tilbehør. Dessert er riskrem med rød saus, fyrstekake og karamellpudding. Ellers er det tilfeldig hva vi spiser i romjula. Nyttårsaften har vi ribbe.
Gjest snikkelora Skrevet 8. oktober 2006 #10 Skrevet 8. oktober 2006 Lillejulaften, på kvelden: Ost og kjeks (vin til mannen) Julaften, middag: Pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter og rørt tyttebærsyltetøy 1. juledag, senfrokost: koldtbord 1.juledag middag: rester fra julaften 2. juledag: stek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå