Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 Dobørster er trolig det ekleste jeg vet. Hvordan rengjør dere disse og hvor ofte? og den holderen som den står i?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Rengjør den ikke, annet enn at jeg skyller av den når jeg trekker ned etter å ha børstet doen. Bytter den hvert halvår jul og sommer.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Klorin desinfiserer, så det brukes her.
kitekatt Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg bruker også klorin på sprayflaske (har på selv, synes det er lettere med spray) og sprayer den etter å ha skyldt den når jeg trekker opp. holderen er det værre med, bør bli flinkere til å rengjøre den
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Dusjer børsten med litt klorin og henger den opp på en liten krok bak toalettet. Avskyr de holderen hvor det samler seg vann i bunnen som sikkert inneholder en bakterieflora uten like.....
tuji Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Synes det er mer apetittelig å kjøpe ny enn å rengjøre den.
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Synes det er mer apetittelig å kjøpe ny enn å rengjøre den. ← Jo, enig i det, men gidder ikke kjøpe ny hver gang jeg har brukt den til å vaske do
tuji Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Jo, enig i det, men gidder ikke kjøpe ny hver gang jeg har brukt den til å vaske do ← Man rengjør den da ikke etter hvert bruk, vel?
Gjest Gjest_kitekatt_* Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Man rengjør den da ikke etter hvert bruk, vel? ← Jeg gjør det. Dvs. skyller av den når jeg trekker opp og sprayer den med klorin før jeg setter den i holderen. Kjøper ny ca en gang i halvåret. Synes det vil være ekkelt å ikke rengjøre denn etter "grisearbeid" ihvertfall...fysja! Det var vel det trådstarter spurte etter tror jeg
:-) anna Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Kjører den i oppvaskmaskina. Kjempeenkelt!!
aimee Skrevet 6. oktober 2006 #13 Skrevet 6. oktober 2006 Kjører den i oppvaskmaskina. Kjempeenkelt!! ← :grine2: Jeg trur jeg ler meg i hjel!!! Jeg skulle akkurat til å si; "si det til hun som vasker tannbørsten sin i oppvaskemaskina! (fra hvor ofte skifter du tannbørste-tråden)". Men så kødda du jo. Nesten synd
Gjest gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Rengjør den ikke, annet enn at jeg skyller av den når jeg trekker ned etter å ha børstet doen. Bytter den hvert halvår jul og sommer. ← Samme her
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg kaster den og kjøper ny. ← Jepp!!! samme her.
pellegrino Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 Rengjør den ikke spesielt, men bruker alltid klorin når den brukes i doen. Holderen blir rengjort med jevne mellomrom. Tror jeg skal investere i ny børste snart, det har aldri falt meg inn å kjøpe ny! Nå er den 6 år gammel, usj!
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg rengjør den aldri, den blir jo ikke spesielt skitten når man vasker doen, det er jo såpe i og skyller den når jeg trekker ned også. Skifter den ut med jevne mellomrom.
Malama Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg skyller av den etter bruk, i toalettet (det er jo rent vann der også...) og innimellom slår jeg litt desinfiserende toalettrens ned i holderen, (og så tømmer jeg den innimellom da, dersom der er mye vann (rent vann er et jo ikke, pga at der altså er toalettrens i det) i den) Utover dette rengjør jeg ikke den børsten. Jeg bytter den innimellom.
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #19 Skrevet 6. oktober 2006 Kødda ← Du stjal min replikk Jeg skulle skrive at jeg kjører den i oppvaskmaskina - samler opp med dobørster og tannbørster en gang i uka.
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. oktober 2006 #20 Skrevet 6. oktober 2006 Vi kjøper bare billige børster, så de byttes forholdsvis ofte. Ellers så skylles den når jeg trekker ned, og så står den stort sett i litt vann tilsatt klorin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå