Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 24 som er sammen med en gutt som jeg vil dele livet med, det samme sier han. Vi har vært sammen i 8 år litt frem og tilbake men, har ordnet seg nå.

Det har seg slik at han har enda kontakt med ei jente via sms, noe han sa til meg at han ikke skulle ha, fordi det såret meg. Jeg har sjekket mobilen hans og fant ut at de har kontakt. Hvis jeg spørr om de har kontakt sier han nei, og da lyver han med rett opp i trynet med og si at de ikke har kontakt, det har seg slik at jeg har vært inne på tlf hans og sjekket, og de skriver sammen.

Kan ikke si at jeg har sjekket tlf og vet at de har kontakt fordi da er det meg som får skylden i og med at jeg har sjekket tlf hans. Noen som vet hvordan jeg kan konfrontere han med dette og hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SJEKKER DU TELEFONEN HANS??????? :fy: Må si du høres kontrollerende ut (sjalu). Ikke bra! Dette forholdet skurrer i mine ører, han kommer neppe til å finne seg i sånn oppførsel særlig lenge. Tror nok d er du som må jobbe m deg selv og din mistenksomhet/sjalusi hvis dette skal ha noen fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta igjen med samme mynt!Plukk ut en gammel kompis og begynn å tekste ham,du har sikkert en gammel guttevenn,vel?

(Er ikke så pent å sjekke andres mobiler da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en venninne hadde fortalt deg at hun ikke stolte på kjæresten sin og og hadde behov for å sjekke hans gjøren og laden, til og med hans private område. Og så visste hun med sikkerhet at han løy for henne....

Hva slags råd hadde du gitt henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så sjekker han min mobil også, men jeg har ikke noe og skjule, så han må bare det.

Vet ikke hva slags råd jeg hadde gitt en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt henne holde seg langt unna i hvert fall. Og fortsette å holde seg unna en fyr som lyver.

Og så hadde jeg sagt at du får litt som du fortjener - og at hva er det verd med et forhold uten mer tillit enn at du må sjekke mobilen hans? Og ønsket henne lykke til med en ny fyr som hun forhåpetligvis hadde funnet verdt å stole på.

Sjekke mobiler er forøvrig er forferdelig uting - sett for seg selv her.. jeg svarer ikke mobilen til min mann en gang jeg hvis han ikke ber meg om det. Sjekker du e-posten hans og lommene han også? Åpner dere posten til hverandre? Leser hverandres dagbøker, filofaxer...?

En fryktelig ukultur og gjennomført respektløst overfor et annet menneske. Og nei, det blir ikke bedre av at man får "bevist" synder på den måten, eller at dere sjekker hverandres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke vært mer enig, Tusenfryd! En forferdelig ukultur, dette m at man vil nedverdige seg til å sjekke sine kjære, enten d gjelder sambis'er, ektefeller, kjærester, døtre, sønner, venner......Dette må da skape en voldsom misstemning og utrygghet, for alle involverte.....at man skal gå rundt å skule til hverandre og mistro hverandre....Kutt ut kjæresten din hvis du mistror ham så sterkt, dette kan d umulig komme noe godt ut av....Han mistror jo tydeligvis deg også???? Høres ikke bra ut, dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenam.....

Greit,- det ER ikke pent å sjekke andres personlige ting, som mobiler/filofaxer/mailkontoer osv.... Men når HAN driver å tekster med andre jenter når han VET at hun blir såret ???? Halloooo i luken ? Er det bare hennes skyld da ? At hun fortjener det når hun snoker så fært ? Helledussen,- når folk snoker og graver i sin kjæres eiendeler, er det vel fordi man har en ekkel mistanke eller vonde magefølelser og i mange tilflellene jeg har lest om her på KG, har den snokende jenta hatt rett!!!!!

Så da er det bare hennes skyld og vel fortjent at gutten hennes har noe på gang med en annen jente ?

Nei, ærlig talt! Nå ser dere dette bare fra en synsvinkel.

JEG kunne aldri tenke meg å snoke (selv om jeg er SJALU, IKKE KONTROLLERENDE!), men vi har ikke hemmeligheter for hverandre, (såvidt jeg vet) men vi har mail på samme bilde (outlook) og vi svarer på hverandres telefoner hvis den andre ikke kan ta den osv.... Så vi har ikke det store behovet for å grave og snoke og vi stoler jo også på hverandre,- og da er det greit å gå ut ifra at vi begge har rent mel i posen.

Ja, jeg er enig i at det ikke er pent å snoke, men typen hennes HAR jo faktisk noe på gang her mot hennes vilje!

Dessuten han snoker jo i hennes ting og! Hva med litt gjensidig respekt ?

Sjokkert Diva :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er ensidig, jeg, Diva. Jeg skrev at jeg synes de begge kan finne seg nye kjærester - at hun finner en hun synes er verdt å stole på, og han finner en som han ikke vil lyve for.

Poenget er at ingen av dem kan ha det særlig godt med hverken seg selv eller hverandre... Ingen av dem er noe bedre enn den andre.

Skyld er vel ingen vits å fordele - men løse floken, ja, men det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Diva jeg. En annen ting er at dere henger dere for mye opp i at hun sjekket mobilen hans enn deres situasjon her. Debatten her lå ikke om det er rett eller galt å skjekke hverandres mobiler, men hvordan han har oppført seg mot henne.

Syns det er alvorlig at han har løyet for deg og at han bak din rygg har holdt kontakt med ei jente i skjul. Jeg syns du burde konfrontere ham og innrømme for ham at du sjekket mobilen hans.

Ta en alvorsprat med ham og finn ut hva dere skal gjøre. Du finner nok ut av det selv hva du etterhvert bestemmer deg for.

Jeg vil ikke råde deg til det samme som de andre her inne, at du skal finne deg en ny partner. Ingen her vet åssen forhold dere har.

Spør heller om dere elsker hverandre begge to og om det er noe fremtid for dere. Alle problemer kan løses, hvis man bare vil.

Den eneste som kan råde deg til hva som er det beste her er deg selv.

Vi lever ikke ditt liv, det gjør derimot du.

Tilslutt vil jeg også si at spar deg selv den smerten og gå inn på mobilen hans en gang til. MÅ du inn på mobilen hans hele tiden for å sjekke, sier det deg vel at dette forholdet ikke har så mye sjangs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det har seg slik at han har enda kontakt med ei jente via sms, noe han sa til meg at han ikke skulle ha, fordi det såret meg. Jeg har sjekket mobilen hans og fant ut at de har kontakt. Hvis jeg spørr om de har kontakt sier han nei, og da lyver han med rett opp i trynet med og si at de ikke har kontakt, det har seg slik at jeg har vært inne på tlf hans og sjekket, og de skriver sammen.

Kan ikke si at jeg har sjekket tlf og vet at de har kontakt fordi da er det meg som får skylden i og med at jeg har sjekket tlf hans. Noen som vet hvordan jeg kan konfrontere han med dette og hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Nei, nei, nei! Jeg skjønner at man vil sjekke mobil, stc. hvis man har berettiget misstanke om utroskap (fysisk/psykisk), men det at man har denne u-følelsen og må sjekke, er i seg selv symtom på at noe er galt i forholdet. Når mistanken så blir bekreftet (han dater annen jente, med med) da må du stå for det du har gjort (snoking) og være ærlig og konfronterende. Slike ting går ikke over av seg selv!!

Ikkesant, hvis du ikke kan leve (på anstendig måte, dvs uten å snoke) med en mann som dater en annen (vakker) kvinne, (og siden du må snoke, kan du tydeligvis ikke det), må du finne deg en mann som ikke gjør slikt, dvs en mann med litt mer moral og anstendighet. Jeg tror alle menn kan få lyst på andre kvinner fra tid til annen (det gjelder kanskje oss jenter også)? Men det er slett ikke alle menn som lever det ut!

Dette ødelegger dere, dere vil få (eller har fått) elendig selvtillit. Rett dere opp og fortell hva dere vet og GÅ!!! NÅ!!!!

...syns jeg da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her mener det er helt forferdelig å snike i sin partners mobil. Joda, jeg er forsåvidt enig i det. Men det er et ordtak som sier "i krig og kjærlighet er alt tillatt". Selfølgelig, en trenger jo ikke å tolke det helt bokstavelig. Men dersom jeg hadde hatt misstanker om at min samboer hadde holdt på med noe "snuskete" så kan dere være helt sikker på at jeg hadde sjekka mobil, og det som var. Jeg har forsåvidt full tillgang til min samboers mobil, og kan "kontrollere" så mye jeg vil. Jeg stoler på han, så jeg hadde nok ikke funnet noe spennende der.

Men om situasjonen hadde endret seg...at min magefølelse hadde sagt at noe var feil, så hadde jeg som sagt sjekket det som kunne sjekkes. Synest det er lett å si en ikke hadde gjort det når forholdet er bra. Men nok om det. Det var vel i utgangspunktet ikke det diskusjonen dreide seg om. :roll:

For det første, denne jenta... Kan det være at hun er kun en venn for din kjæreste? Istedet for å miste henne som en venn, så lyger han for deg. Og så blir hele opplegget mye værre enn det egentlig er. Det kan jo være sånn....

Du ønsker ikke å konfrontere han med din "snoking" på mobilen. Er det andre ting i forholdet som er "gale" som du kan ta opp med han? Ting som kan tyde på at han er utro? Er han mye ute på byn på "mystiske" treff? Forresten, det du kan gjøre...Slett alle meldingene han har fått fra henne. Du sier selfølgelig ikke noe om dette til han. Men da vet han at du vet. Men det litt vanskelig for han å si til deg at du lyger...for da innrømmer han jo løgn selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke mye du kan gjøre så lenge du ikke vil innrømme at du har snoket i mobilen hans...

men fortell han hva du føler...

ikke si noe om at du har sjekka mobilen hans

gå forsiktig frem

si at du føler for å vurdere forholdet deres pånytt..

si at du føler deg litt usikker på han

kanskje dere kommer fram til en løsning?

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...