Gjest Jente_81 Skrevet 6. oktober 2006 #1 Skrevet 6. oktober 2006 I går jobbet jeg overtid og tenkte at når jeg kom hjem skulle hundene få en skikkelig tur+ trening på kvelden. Så vi selet på og dro ut........... Litt nede i gata kom pusen hanglende etter, for det er ikke uvanlig at pus har blitt med på en del små turer....... Hun er ca 6 mnd og ikke verdensvant! Bare denne turen var lenger en normalt, og vi skulle gå langs en asfaltvei et stykke. Lite traffikert men dog. Heldigvis hadde jeg fått med meg katteselen som jeg bruker når hun er på tur. Da er det letter å holde henne hvis jeg må bære. Ikke langt i fra hjemme rett før en skole stopper vi for å trene. En gressplen med skog som nabo. Pusen løp rundt, og også hun fikk noen pølsebiter. Og katten hoppet frivillig rundt hundebena da vi trente Så skulle vi hjem. Vi måtte gjennom en skolegård og der var det typisk nok masse unger og foreldre som holdt på med fotball og masse andre ting. Her måtte jeg bære henne, for så mye bråk så jeg at hun aldri ville kommet gjennom. Etter vi kom gjennom var hun veldig ivrig på å få komme ned på bakken. Jeg slapp henne ned. Så kom 2 jenter gående mot oss og pus hoppet i buskene. Litt skeptisk. Jeg gikk litt videre og ropte, hun svarte. Jeg ropte og gikk litt til og pus kom ikke...... Jeg tenkte at hun har jo ikke vært her før men det er jo bare 10 meter til der hun har vært før med på tur. Jeg gikk hjem (ca 2 min) og natta kom. Men ingen pus. Ropte før jeg la meg, men ingen svar. Midt på natta våknet jeg at det øs regnet! Og pus var fremdeles ikke kommet inn, vinduet stod oppe. Og jeg begynte å tenkte fæle tanker på at hun hadde satt seg fats med selen en plass! Stod opp og gjorde meg klar for jobb. Tenkte at hvis æ fikk tid måtte æ ta turen bort der hun hadde stoppet. Og det gjorde jeg. Stoppet motoren på bilen og ropte. - Og med en gang fikk jeg MJAU som et svar. Og hun mjauet hver gang jeg ropte. Prøvde å finne frem i buskene men ingen pus. Til slutt fant jeg henne langt opp i en gran/tuja busk............. Stakkars! Hun kom ned til slutt og fikk "slengt" henne inn i bilen og hjem. Fikk meg en tankevekker her gitt!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 8. oktober 2006 #2 Skrevet 8. oktober 2006 Alltid hyggelig å lese historier med lykkelig slutt! :TooHappy:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå