Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lei seg
Skrevet

Har så mange tunge tanker. Har vært gjennom en lengre tid med prøving uten å lykkes. Er så mange i vennekretsen vår som venter eller har fått og det er så sårt å se andres lykke når vi selv ikke får til. Vil så gjerne dele gleden med andre, og føler meg som ei missunelig heks når jeg kjenner null glede over andres graviditet/fødsler.

Vil bare at "babyfeen" skal strø litt babypulver utenfor vårt soveromsvindu og gi oss hell ved neste prøveperiode. Er nok mensen som gjør meg nedfor og sur, men trengte virkelig å lufte tankene mine litt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, jeg skjønner så godt hva du mener. Det kan være vanskelig å glede seg over andres graviditet uten å bli lei seg på sine egne vegne, når det er noe man har så lyst til selv.

En :klem: til deg

Skrevet

Skjønner så indelig hva du snakker om! Etter år med prøving så er det kjempe sårt å være den "som ikke får det til"! Jeg har faktisk unngått (perifere) venner som har fått barn i det siste! Orker ikke "takle" situasjonen! Jeg har selvfølgelig gratulert dem,og gitt en liten gave,men jeg har ikke oppsøkt dem for å kose og beundre ungen! Det har jeg ikke psyke til føler jeg! Gråten sitter lett i halsen når jeg er i nærheten av nyfødte!

En stor :klem: klem til deg og andre i samme situasjon!

Lilletrollet

Gjest Bertine
Skrevet
Skjønner så indelig hva du snakker om! Etter år med prøving så er det kjempe sårt å være den "som ikke får det til"! Jeg har faktisk unngått (perifere) venner som har fått barn i det siste! Orker ikke "takle" situasjonen! Jeg har selvfølgelig gratulert dem,og gitt en liten gave,men jeg har ikke oppsøkt dem for å kose og beundre ungen! Det har jeg ikke psyke til føler jeg! Gråten sitter lett i halsen når jeg er i nærheten av nyfødte!

En stor :klem: klem til deg og andre i samme situasjon!

Lilletrollet

Å... akkurat slik har jeg det også.. ville bare gi deg en klem :klem:

Skrevet

Tror dette er helt vanlig jeg, jeg har kjendt det sånn lenge. Også før vi ble prøvere, fordi jeg var såååå klar og mannen ville vente til studiene var ferdig.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg var nylig i en begravelse hvor en fjærn slektning som hadde blitt bestemor natten før gikk rundt med mobilen sin og viste fram barnebarnet. Da hun kom til meg så sa hun sånn vet du baby heter det sånn burde du lage.

Jeg svarte bare å så søt, men jeg hadde bare lyst til å forsvinne ned i et hull i bakken. :tristbla:

Skrevet

:klem: til dere alle!

Er selv frivillig barnløs, og skjønte egentlig ikke helt greia deres, så jeg bestemte meg for å prøve å forstå bedre. Derfor gikk jeg en uke og bevisst kikket etter gravidmager, barnevogner og små barn. Og de er jo overalt hele tiden, jo! Å bli konstant minnet på sin store sorg må være fryktelig, og jeg håper dere alle lykkes på en eller annen måte i nær fremtid.

:klem:

Skrevet

Kjenner også igjen denne følelsen. Jeg hadde bursdagsselskap her i helgen. Der var det 4 små barn og to på gang. En skal jeg faktisk være fadder til også.

Lysten er der så helt klart. Har mest lyst til å gråte dypt og inderlig når jeg ser små barn.

Vi prøver og prøver, men noe babyfrø vil ikke komme til meg. Ikke finner vi noen god grunn til det heller.

Ønsker alle prøvere lykke til og masse babyfrø.

:klem:

Skrevet

Skjønner det så godt så godt...... :tristbla:

Jeg skal vel ikke klage...har en jente på 5 år som er kjempeskjønn!!Hun var ikke planlagt en gang, men ble vår store glede :)

Men for over 2 år siden bestemte vi oss for å prøve på nr 2....alt låg til rette denne gangen.....

Vi prøver enda....og det er så sårt å se alle rundt en som omtrent bare knipser, for så å bli gravide...er veldig glade på deres vegne!!men så sårt så sårt....

er nå sykemeldt...de siste mnd har dette gått veldig innpå meg...og jeg er psykisk utkjørt...

Har nå pratet med legen om utredning....har vært "pysete" og ikke gått til han før...det angrer jeg på....

Klaffer det ikke denne gangen tror jeg kanskje det blir utredning på oss....

jeg krysser fingre og tær og alt som krysses kan, for at dere alle får besøk av babyfeen snart :hjerter_rundt:

Som min mann sa så stille da vi la oss en kveld : "jeg hørte på lokalnyheten at de hadde sett storken rundt her.....jeg håpet den var på vei til oss......"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...