Gjest Deception Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Syrlige epler; nesten slik at jo surere, jo bedre. Om vinteren: Granny Smith Om høsten med norske epler tilgjengelig: Gravenstein
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes sure epler er forferdelig i eplekaker, så jeg bruker søte, røde (melne) epler.
Jerle Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes også sure er best, så jeg er helt enig med Deception.
Lady_Sharon Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Golden Delicious (gule) syns jeg er best. Blir anbefalt i de fleste oppskrifter jeg bruker. Disse er ikke for søte men ikke så sur heller. Granny smit er alt for surt. Du må ha en "fast" eple som ikke blir mos når den blir varm.
Krista83 Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg synes også syre epler er de beste i eplekaker. Som oftest brukes det epler fra besteforeldrene mine sitt tre her...
magolia Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2006 Takk for svar! Smak og behag tydeligvis!!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg synes også sure epler er best, har brukt halvmodne norske vinterepler til nå (vet ikke hvilken sort, ser ut som noe gammelt gravensteinliknende). Eplene blir jo søtere når de blir bakt - med en frisk smak. Melne epler er iiiik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå