Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort dersom deres kjærete gjennom 2 år og samboer flørtet med andre jenter på penest.no? Om han hadde laget seg profil der og utvekslet e-mail adresse med andre jenter der?

Hvordan ville dere gått frem?

Trenger svar fort, klarer ikke tenke klart akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel bare fjortiser der så jeg mener at da er det for tidlig å flytte sammen uansett ;)

Gjest squeeky
Skrevet

Meg eller damene på nett...

Hvorfor skal han flørte åpenlyst med andre damer? På nett eller ei...synes ikke det passer seg... :frustrert:

Skrevet

Han har fylt 23 år, så noe fjortis direkte er han jo ikke. Kanskje ikke i hodet da men...

Skrevet

Jeg ville bedt han ryke og reise, og hadde ikke brukt 5 minutter mer tid på han. Er han så umoden, får han heller finne seg en som orker å leve sammen med en umoden fjortis.

Skrevet

Mesteparten av flørting mellom unge mennesker foregår i dag via nettet - ja det er faktisk forsket på det! ;)

Selv er jeg flørtete av meg: Flørter både RL og på nettet, det gjør jeg nå og det gjorde det da jeg hadde kjæreste. Daværende hadde heller ikke noe i mot det. Flørting er sunt. Det er spennende og sosialt. Og spenningen kan også komme partneren til nytte.

Så lenge man holder det på flørtenivå, og ikke går lenger, er det i mine øyne totalt harmløst. Ja - man kan risikere å falle for noen, men det kan skje uansett. Og man bryter selvsagt med partner om følelsene er i ferd med å forsvinne.

Vel. Det er slik jeg ser på saken. Jeg vet at mange synes det blir for liberalt, og kunne ikke tenke seg det samme selv.

Løsning:

a) Snakk med han (det klassiske KG-svaret)

b) Flørt med andre selv - hvordan reagerer han på det?

c) Vurder om dere har forskjellige verdiholdninger på dette området. Er det mulig å møtes på halvveien? Kan en av dere bøye dere? Hvis ikke; Er det mulig å fungere sammen i forholdet likevel?

Skrevet

Hadde startet med å fortelle at dette var langt over mine grenser for hva som er ok når man er i et forhold - og tatt det fra der. Det aller beste er å få en skikkelig prat - hyl, skrik og anklager fører sjelden til noe godt.

Hadde jeg oppdaget at mannen hadde utvekslet mailadresser med jenter på nettet vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort, men det er jo litt annerledes - han er ikke 23 år, og jeg syntes kanskje alder har litt å si i et slikt tilfelle. (syntes dette virker veldig umodent)

Men jeg ville altså snakket med ham, forsøkt å finne ut hva dette betyr og hva han legger i det, samtidig som jeg ville gjort det helt klart at dette ikke var mulig for meg å akspetere dersom vi fortsatt skulle leve sammen.

Skrevet
Han har fylt 23 år, så noe fjortis direkte er han jo ikke. Kanskje ikke i hodet da men...

fjortis er: "a state of mind" ikke en alder...

Skrevet

Ville nok ikke brukt mer tid på ham, nei.

Har han ikke nok med meg, så vil jeg heller være fri og frank.

Skrevet
Jeg ville bedt han ryke og reise, og hadde ikke brukt 5 minutter mer tid på han. Er han så umoden, får han heller finne seg en som orker å leve sammen med en umoden fjortis.

:ler: Jeg er helt enig, men ler for jeg digger måten Piper uttrykker seg på. Velkommen tilbake Piper!

Skrevet
:ler: Jeg er helt enig, men ler for jeg digger måten Piper uttrykker seg på. Velkommen tilbake Piper!

Takk skal du ha :kys_2:

Skrevet

Jeg hadde nok bedt ham om å flytte ut!

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet og såra og forlangt en god forklaring på hvorfor i h*elvete han drev å flørta med fjortissjenter på nettet. :sinna: Hvis han lovet å slutte med det så hadde jeg vurdert å fortsette forholdet, men hvis han nektet å slutte så hadde jeg kastet han ut. Hadde ikke takla det rett og slett... :sur: :cry:

Skrevet

Hva du skal gjøre avhenger av hva som har drevet ham til å begynne med nettflørting. Kanskje det er deg selv som er årsaken?

Skrevet

Så lenge det hadde vært harmløs flørt på penest så hadde jeg ikke brydd meg så mye, men hvis han begynte å gi ut mailadressen sin etc så hadde jeg ant ugler i mosen.. Litt flørting må være lov synes jeg, men det finnes virkelig grenser, og det er bare du som setter dine grenser..

Hadde han ikke respektert mine ønsker om å la være å flørte med andre jenter (han har ikke prøvd, så jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert) hvis jeg sa fra om at jeg ikke likte det, så hadde jeg nok bare bedt han flytte ut.

Skrevet

Jeg hadde sagt til min partner at jeg ikke makter at han søker spenning med andre jenter. Det får meg til å føle meg stygg, uspennende og det sårer veldig. Med tanke på to års samboerskap så er det veldig respektløst og jeg hadde ikke sett for meg en fremtid med denne fyren....

For meg så hjelper det å forenkle ting. Ved å gjøre dette så markerer han at du , som partner, ikke er nok for han.

Dette, i seg selv, er mer enn nok til at jeg hadde sagt "jeg behøver en tenkepause."

Jeg sa det samme til min samboer gjennom ett år da jeg oppdaget at han hadde følelser for eksen. Jeg ba han om å forlate huset og sa at jeg ikke ville ha en som ikke ville ha KUN meg. Jeg er faktisk verd mer enn som så og vil ikke bli nedvurdert på noen måte. En partner skal bygge deg opp,- ikke bryte deg ned

Når det gjelder din samboer så synes jeg det er noe patetisk når en mann må søke spenning utenfor forholdet. Det sier noe om at han har behov for bekreftelse og har et ego som må pleies. Hans ego blir da viktigere enn dine følelser.

Ikke bra.

Skrevet

Aldri i verden om han hadde fått lov. Tupp i ræva og ut på glattisen.

Skrevet

Jeg hadde IKKE likt det, òg han skulle få jaggu hatt en god unnskyldning! Jeg hadde bedt han ryke og reise!

Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Er det virkelig så lett å be samboeren om å ryke og reise...?

Skrevet

WTF, er ikke mye ekte kjærlighet her i gården gitt... "Samboeren min sendte mail til andre jenter på nettet! Oh no! Spark ham i ræva på vei ut!" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...