Gå til innhold

dessert etter koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_elida_*
Skrevet

Skal ha fest med koldtbord, festen begynner klokka 7, så spørsmålet er bør vi ha dessert etter maten ? Skal ha kaker senere på kvelden så jeg bare lurer på om de blir for mye søtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha noen desserter, kan de jo serveres sammen med kakene.

Skrevet
Hvis du vil ha noen desserter, kan de jo serveres sammen med kakene.

Helt enig! Ingen kommer til å savne desserten umiddelbart etter koldtbordet.

Skrevet

Det er ikke vanlig ¨servere dessert når man har koldtbord.

Men du kan jo foreks. lage en stor bolle bed fruktsalat, og sette ved en bolle med krem.

Men det er veldig uvanlig med dessert til koldtbord.

Og du skal jo ha kaker senere... :sikle:

Skrevet

Jeg har spist ved mange koldbord, og kan ikke si meg enig i at det er uvanlig med dessert? Ofte så settes denne på den ene enden av koldtbordet når de fleste gjestene har forsynt seg av koldbordet i allefall en gang. Og en kan gjerne sette frem både frukt og desset og ost.

Men dersom dere ikke har lyst til det, så kan dere også hoppe over, og spare det søte til kaffen.

Skrevet

Hva gidder du å lage da? Jeg mener det holder med kaker, gjestene dine får nok søtt likevel.

Skrevet

Har ofte sett at det har vært et ostefat på koldtbordet så har det liksom vært desserten.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Hvis du starter med å servere koldtboret klokken 19.00 tar det sikkert en time før gjestene er ferdig med saltmaten. Når har du tenkt å servere kaker da? Kanskje du kan sette fram kakene umiddelbart eller kort tid etter at gjestene har spist av koldtbordet. Da kan du jo for eksempel lage karamellpudding og servere sammen med kakene, hvis du ikke har bakt veldig mange kaker da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...