genacvale Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes jula starter altfor tidlig. Jeg mener... Halloooo??? Vi er i OKTOBER! Altfor tidlig å tenke på gaver, feiringer, bla bla... Nyt høsten uten å tenke for mye på fremtiden, lev nå! Jula kommer i desember, og da blir det ekstra hyggelig om ikke man er lei av alt maset innen november er over... For da får man ingen glede av høytiden! Ha'kke jeg rett?
Gjest Ulva35 Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes jula starter altfor tidlig. Jeg mener... Halloooo??? Vi er i OKTOBER! Altfor tidlig å tenke på gaver, feiringer, bla bla... Nyt høsten uten å tenke for mye på fremtiden, lev nå! Jula kommer i desember, og da blir det ekstra hyggelig om ikke man er lei av alt maset innen november er over... For da får man ingen glede av høytiden! Ha'kke jeg rett? ← Jo du har rett og jeg skriver under
iviking Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 nei du har feil. Liker å starte tidlig jeg :-P
Sin Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Tja, jeg hadde faktisk blitt mer stresset hvis jeg skulle vente med å kjøpe gaver, bake og alt annet til desember. Og ikke minst blakk!
Arwen Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Tja, jeg hadde faktisk blitt mer stresset hvis jeg skulle vente med å kjøpe gaver, bake og alt annet til desember. Og ikke minst blakk! ←
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Tja, jeg hadde faktisk blitt mer stresset hvis jeg skulle vente med å kjøpe gaver, bake og alt annet til desember. Og ikke minst blakk! ←
minienthe Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 har begynt så smått med gaver for ikke å blakke meg totalt i desember, alt annet venter til da
Gjest Norwegian Blue Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er med på boikotting, jeg Enten jeg vil eller ikke, min faste juleshopping-partner er aktiv anti-juleshopper før 1. desember. Men som nevnt, vil ikke bli lei av jula før den begynner heller, så venter til slutten av november før jeg kommer på juletanker. Siden jeg ikke har barn og hus å få klart til jul har jeg dessuten ikke så mye jeg må gjøre heller. Eneste som er greit å vite tidlig er hvor vi skal feire jul. De siste åra har det vært hos min foreldre, men tidligere har vi vært mye hos besteforeldre og søskenbarn og feiret med de, og det er greit å ordne det i god tid.
kamela Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Da er det vel bare å ligge unna juleforumet noen uker til og kose seg med andre ting så lenge, da.
Furstina Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 Jag tror på både och! Det är otroligt skönt att kunna handla julklappar i november - utan att trängas med alla andra stressade julklappsshoppare. Vissa förberedelser tycker jag enklast görs FÖRE december. Däremot tycker jag julpyssel och julbak hör hemma i december. Däremot tycker jag att juldekorationer i oktober, julskyltning och sånt börjar allt för tidigt!
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Tja, jeg hadde faktisk blitt mer stresset hvis jeg skulle vente med å kjøpe gaver, bake og alt annet til desember. Og ikke minst blakk! ←
Malama Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg vil gjøre unna det som kan STRESSE meg på forhånd, og bare KOSE meg i desember. Jeg vil KJØPE inn gavene på forhånd, men PAKKE inn gavene i desember. Jeg vil ikke PYNTE enda, men jeg vil være sikker på at jeg kan slappe av og kose meg med det når det er på tide, og derfor må jeg gjøre unna noen av oppgavene på forhånd. Enkelt og greit. Det er for å SLIPPE å stresse i desember, og bare kunne KOSE meg med jula da at jeg vil ha unna noen ting nå. Og hvor vi skal feire har jeg visst i mange år, vi feirer annet hvert åt hos min eller hans familie. Skulle fått lettere magesår om vi ikke skulle bestemme dette før desember. Nei, takke meg til å få lov til å FORBEREDE ting på forhånd. Boikott om du vil, men la meg for all del få lov til å slippe det stresset. Jeg vil ha en stressfri og koselig desember, og da skal gavene være kjøpt inn på forhånd slik at jeg slipper å stå i butikker overfulle av andre gaveshoppere to dager før gavene må i posten...
Spoven Skrevet 6. oktober 2006 #13 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg vil gjøre unna det som kan STRESSE meg på forhånd, og bare KOSE meg i desember. Jeg vil KJØPE inn gavene på forhånd, men PAKKE inn gavene i desember. Jeg vil ikke PYNTE enda, men jeg vil være sikker på at jeg kan slappe av og kose meg med det når det er på tide, og derfor må jeg gjøre unna noen av oppgavene på forhånd. Enkelt og greit. Det er for å SLIPPE å stresse i desember, og bare kunne KOSE meg med jula da at jeg vil ha unna noen ting nå. Og hvor vi skal feire har jeg visst i mange år, vi feirer annet hvert åt hos min eller hans familie. Skulle fått lettere magesår om vi ikke skulle bestemme dette før desember. Nei, takke meg til å få lov til å FORBEREDE ting på forhånd. Boikott om du vil, men la meg for all del få lov til å slippe det stresset. Jeg vil ha en stressfri og koselig desember, og da skal gavene være kjøpt inn på forhånd slik at jeg slipper å stå i butikker overfulle av andre gaveshoppere to dager før gavene må i posten... ← Skriver glatt under på denne. Har tre unger, mann som er borte halve måneden, (blir borte fra 6. til 22. desember også,) og tidligere har hele adventa gått bort i stress og mas, og julegavepakking og baking langt inn i de sene nattetimer for å rekke alt. Nå skal jeg gjøre alt som kan gjøres på forhånd, så kanskje jeg og ungene kan kose oss med å pakke inn gaver og bake julekaker denne desember.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Tja, jeg hadde faktisk blitt mer stresset hvis jeg skulle vente med å kjøpe gaver, bake og alt annet til desember. Og ikke minst blakk! ← Enig. Skal jo ha tid til å kose seg med de site forberedelsene, pynting og litt baking. Jeg har et liv også i desember, kjekt å ha tid til venner og slippe og kave på lagunen halv 9 på lille julaften...
Lady79 Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Skriver glatt under på denne. Har tre unger, mann som er borte halve måneden, (blir borte fra 6. til 22. desember også,) og tidligere har hele adventa gått bort i stress og mas, og julegavepakking og baking langt inn i de sene nattetimer for å rekke alt. Nå skal jeg gjøre alt som kan gjøres på forhånd, så kanskje jeg og ungene kan kose oss med å pakke inn gaver og bake julekaker denne desember. ← Jeg har også mann som er borte halve mnd, hele året. Vi skal feire jul med han på hans jobb, da han skal jobbe jul i år (igjen....). Men alikevel skal vi da ha alle juleforberedelsene!!Og noe vil jeg jo gjerne ha han med på!!! Jeg har 2 julegaver i hus. Kjøpt tilfeldig for ikke så lenge siden, da jeg fant noe 2 tanteunger ønsker seg Vi begynner nok selve forberedelsene (hvis en ser bort fra noen julegaver) i november ( da min mann er hjemme). Joda det er litt tidlig med julepynt i butikkene og julemarsipan i godtehyllene i begynnelsen av oktober, men sånn kommer det alltid til å være så det er ingen vits i å klage :kgblunk: Jeg elsker julen og KGs juleforum God helg alle mine KG venner
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 Helt enig med Malama. Og jeg er IKKE av dem som gir butikkene en anledning til å dra frem juletingene tidlig, jeg handler ingenting slikt før nærmere desember. Men jeg planlegger litt på papir og i hodet, og jeg trives med å tenke på koselig jul imellom når det striregner om høsten.
Malama Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Handler ikke juleting jeg heller, men inden butikker trenger dra frem juleting for at jeg kan kjøpe inn bøker, plater, klær, pynteting, samleting etc som jeg gir i gave. Og pakke det pent inn i julepapir, det gjør jeg selv, i desember, når jeg tar min "pakkekveld", med julemusikk, julebrus, julesnop eller julekaker og julegavepakking, akkurat slik mamma samlet meg og min bror rundt bordet da vi var små for pakke inn gavene vi skulle gi bort (tror ikke vi hadde julebrus og julesnop da, men koselig julestemning i alle fall) Derosm jeg skulle kjøpt gavene i siste liten i desember hadde det vel blitt å få dem ferdigpakket på butikken og løpt rett på postkontoret for å få dem sendt avsted da, og jeg foretrekker definitivt å kunne kose meg med dette Men jeg har totalforbud mot julebrus og julenop før advent/desember da, så jeg er ikke med på å lage jul i butikkene i oktober selv om jeg begynner tidelig (og de som får "juleting" i julegaver, ja det er ikke ofte jeg gir bort denslags, men det kjøper jeg helst på salg i januar)
Sahara Skrevet 6. oktober 2006 #18 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg kjøpte faktisk julemarsipan på butikken i går, enda jeg egentlig synes det er ALTFOR tidlig! Fikk bare så lyst på!!
genacvale Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #19 Skrevet 6. oktober 2006 har begynt så smått med gaver for ikke å blakke meg totalt i desember, alt annet venter til da ← Så like greit å bare handle neste års gaver på januarsalget? Bedre det enn å begynne i oktober, ting koster tross alt mindre på januarsalget, og da har du de liggende i et år til du må ta de frem i desember... Sant?
Malama Skrevet 6. oktober 2006 #20 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Hvorfor ikke? Gaver som KAN ligge så lenge da selvsagt, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe på salg. Kjøpe bøker på mamut-salg, kjøpe klær på januar-salg, og ikke minst JULEPYNT på januarsalg. Hvorfor ikke? Jeg begynner ikke før for å ikke blakke meg i desember da, for min økonomi har såpass spillerom at det ikke er noe problem å kjøpe alle gavene på en måned, men for noen er det sikkert en fordel å få fordele kostnadene over flere måneder, det er tross alt en del kostnader som kommer i desember. Så ja, å kjøpe gaver på sag er egentlig lurt det, og jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne gjøre det. Mamma kjøpte et helt middagsservise i julemønster til 10 kroner fatet i januar et år. Eller et kaffeservise til 50 kroner til 6 personer. Lekker juletrepynt til halv pris. Why not? Endret 6. oktober 2006 av Malama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå