Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Holder på å bli gal av å tenke på kjoler, sliter med å finne ut av hva jeg egentlig vil ha Siden det blir mest sannsynlig bare meg og mannen på dagen vil vi ha det enkelt. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha en helt enkel brudekjole eller om jeg rett og slett kanskje skal gå for en frisk selskapskjole som jeg også kanskje kan bruke i andre anledninger senere..... Så kan jo mannen ha slips etc som står i stil.... Uff... skal ikke være lett nei.. Tenker som så at det er dyrt å kjøpe/leie en innmari dyr kjole når det er kun oss som skal være tilstede og som skal ut å spise alene på restaurant etter vielsen, blir jo bare den dagen den evt blir brukt om det er en brudekjole, så frister litt å bare ta en selskapskjole. Men, nå har jo jeg lite kunnskap om alt som har med bryllup etc, og har knappest vært i bryllup selv, så vet liksom ikke om det er så vanlig å gjøre det slik... Hva syns dere om å bruke selskapskjole?? Lurer på om jeg skal ta meg en tur i forskjellige salonger å se litt i morgen, men bør nok først bli enig med meg selv om hva jeg har lyst på, for det er nok et hav å velge i uansett hva man går for. Blir så forvirret jeg
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Har nettopp giftet meg,giftet oss ved en ambassade med bare oss to til stede. Jeg valgte en selskapskjole synst de var helt greit betalte 3800 for kjole og sko. Alt for mye å bruke kanskje 10 000 når de er bare dere to synst no jeg. Denne kjolen kan jeg bruke i andre bryllup så de er jo også greit.
*Emma* Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg syns du skal gjøre det som føles best for deg Jeg ville uansett hatt det "brudete"....fordi for meg er det litt av moroa. Det går fint ann å finne en enkel og pen hvit brudekjole (ikke stor og bløtkakete men smal og elegant kanskje) også kan du farge den senere.....slør og tiara kan du jo og ha om du ønsker det....ser jo fint ut på bilder...også kan du ta det av etterpå... Eller så kan du kjøre "selskapskjole" og drite i brudegreiene om det er det du helst vil...de har masse fine kjoler på www.divakjoler.no
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Da har jeg vært å sett litt, helt rart altså... ved første øyekast da jeg gikk inn i butikken la jeg merke til en helt fantastisk selskapskjole, den var bare meg i farger å alt Prøvde først to kremfargede brudekjoler, den første slo jeg fra meg med en gang, og den andre likte jeg kjempe godt, det var en fra Venus, men husker ikke navn og nummer. Var en helt enkel kjole, med litt broderi foran bare. Så prøvde jeg selskapskjolen etterpå. Den var bare så fin Har hengt av både den og kjolen for å tenke meg om, klarer ikke bli enig med meg selv. Er jo litt stas å være hvit brud også, samtidig som at vi egentlig vil ha det så enkelt som mulig siden det skal være bare oss. Skal neimen ikke være lett. Får gå i tenkeboksen, prøve å få med meg noen å se i morgen, har hengt dem av til da. Kunne ikke henge lengre siden det er salg. Var 50% på Venus kjolen.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Prøv litt ulike kjoler, og se så hva du liker. Pris er en faktor i valget, men viktigest er jo at kjolen føles "riktig" Selv så skal jeg ha tradisjonellt bryllup, men jeg nekter å ha på meg en kakekjole, eller en kjole som er overlesset med pynt, eller generelt en kjole lik de jeg har sett i brudekjolesalonger, så jeg har begynt å titte etter selskapskjoler, som jeg så setter brudetilbehør til. Det blir mest meg PS: Det er ikke bare-bare å farge en kjole. De fleste kjoler er sydd i et syntetstoff, som er vrient/umulig å farge. Noen få er i silke og bommull, men silkekjolene er somregel dyrere, og bommulskjoler har jeg nesten ikke sett. Silke og bommull kan godt farges, men en må bruke forholdsvis høy varme når en farger (ja også på silke), så medmindre stoffet er forhåndskrympet (gjøres omtrent alldri) så vil kjolen krympe og miste fasongen etter fargingen...
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg kommer til å bruke en selskapskjole. Jeg har ingen ønsker om å ha på meg en typisk brudekjole. Dessuten skal vi gifte oss borgerlig, og jeg ville føle meg litt rar i typisk brudekjole der.
pellegrino Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Hva skal brudgommen ha på seg, da? Min mann hadde på seg kilt i bryllupet (pga. sin slekt og familie). Vi hadde allerede to barn, og jeg følte det ikke naturlig at jeg skulle ha brudekjole i det hele tatt. Giftet meg i sort (!!!) selskapkjole. Vi var kjempefine, og har fått utrooolig mye skryt for at vi tuuurte å ha på oss våre habitter Kjolen, sjal, undertøy og sko kostet tilsammen 1300 kroner. Billigbryllup? Klærne var rimelige, men det kunne ingen se. Fornøyd som bare det!
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Hva skal brudgommen ha på seg, da? ← En pen dress tenker jeg.
pellegrino Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 En pen dress tenker jeg. ← Tanken var den, at dersom brudgommen har noe "spesielt" på seg, det være seg plagg, farger e.l., så kan det være lurt å tenke på det når kjolen skal velges ut. Det er jo flott når antrekkene matcher, ikke sant? Jovisst kan man som regel bruke en hvilken som helst kjole til en hvilken som helst dress... men det var hvis han hadde noe "spesielt" at hun gjerne kunne bruke den såkalte eliminasjonsmetoden. Det er jo mange som nå ønsker seg noe mer utenom det vanlige, så jeg syns det var på sin plass å spørre
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #10 Skrevet 6. oktober 2006 Samboeren min er ikke typen som liker å kle seg spesielt, han er mer tradisjonell, så det blir nok en mørk dress. Og siden det er såpass nøytralt står jeg da fritt til å kle meg i akkurat det jeg ønsker. Selv aner jeg ikke hvilken type kjole jeg vil ha, eller hvilken farge (annet enn at det ikke blir sort eller hvitt, og heller ikke noe "sært" som gult, oransje, knæsjrosa e.l.). Det skal bli godt å ha Mamma med seg når vi kjøper kjole, jeg aner ikke engang hvilke butikker jeg skal se i.
Kykkelikokos Skrevet 6. oktober 2006 #11 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg kommer til å bruke en selskapskjole. Jeg har ingen ønsker om å ha på meg en typisk brudekjole. Dessuten skal vi gifte oss borgerlig, og jeg ville føle meg litt rar i typisk brudekjole der. ← Et vennepar av mannen min hadde på seg bunad under selve vielsen hos Sorenskriver. Så hadde hun brudekjole under selskapet
Arkana Skrevet 6. oktober 2006 #12 Skrevet 6. oktober 2006 Et vennepar av mannen min hadde på seg bunad under selve vielsen hos Sorenskriver. Så hadde hun brudekjole under selskapet ← Jeg har ikke bunad (og det har ikke samboeren min heller), og hadde nok aldri brukt det i bryllup uansett. Jeg synes det er litt for "bondsk" for min smak, jeg vil heller ha noe litt mer pent og stilig. Men, jeg synes det er flott at folk har så mange ulike ønsker for bryllupsantrekket, fint med variasjon, og vi har jo alle ulik smak og kler ulike farger og stiler.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #13 Skrevet 6. oktober 2006 Samboeren min er ikke typen som liker å kle seg spesielt, han er mer tradisjonell, så det blir nok en mørk dress. Og siden det er såpass nøytralt står jeg da fritt til å kle meg i akkurat det jeg ønsker. Selv aner jeg ikke hvilken type kjole jeg vil ha, eller hvilken farge (annet enn at det ikke blir sort eller hvitt, og heller ikke noe "sært" som gult, oransje, knæsjrosa e.l.). Det skal bli godt å ha Mamma med seg når vi kjøper kjole, jeg aner ikke engang hvilke butikker jeg skal se i. ← 1. du er vel ikke trådstarter? i såfall så kupper du tråden altså.. 2. dersom du må ha ed deg mamma så høres du litt umoden ut for å gifte deg... Ikke missforstå, koslig å ha med mamma, men hva med å ordne ting litt selv også, og ikke bare bli med på tralten?
Kykkelikokos Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Haha. Det er vel en ganske stor andel av kommende bruder som pleier å ha med seg mamma når de skal prøve kjoler, så da er det vel ingen som er moden nok til å gifte seg da
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Vi skal gifte oss i all hemmelighet, så her blir nok ikke mamma med på kjoleprøving nei Har ikke kommet så langt at vi har ordnet forlover enda heller, men har tenkt ut hvem vi skal spørre, lurer på om jeg skal spørrre ganske snart jeg, så kan jo hun bli med å se Kjolen jeg har sett er turkis, mannen kommer nok til å ha en pen dress, med skjorte og slips som står i stil om jeg velger den.
Kara W Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 Det jeg har fått intrykk av er at det er mest vanlig med en lys selskapskjole i slike anledninger. Du gjør selvfølgelig akkurat det du vil, men jeg tror jeg hadde følt meg litt merkelig sittende på restaurant med bare mannen min i stor bløtkakekjole. Jeg hadde nok sett rart på noen som gjorde det også.
pellegrino Skrevet 9. oktober 2006 #17 Skrevet 9. oktober 2006 Kjolen jeg har sett er turkis, mannen kommer nok til å ha en pen dress, med skjorte og slips som står i stil om jeg velger den. ← turkis??? Stilig!!! Den hadde jeg sansen for (ikke kødd, altså!). Lykke til med kjolevalg og bryllup, dette kommer til å bli knallbra!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. oktober 2006 #18 Skrevet 9. oktober 2006 Da er kjolen kjøpt! Blir turkis selskapskjole på meg
pellegrino Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Gratulerer! Da er mye av stresset unnagjort allerede, lykke til med resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå