Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hele historien står her

http://www.raringen.no/article/00187.shtml

Hva syns dere om det som har skjedd? Hvem sin feil var det? Offeret har i ettertid anmeldt forholdet til politiet. Hun har sterke bevis som tyder på at hun ble manipulert, presset og truet. Gjorde hun rett? Kan det bli sak av det? Bare lurer hva dere har å si om den saken... Jeg kjenner nemlig denne personen.

Endret av genacvale
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket: For en historie!

Så bra at hun anmeldte ham, men jeg kan egentlig ikke helt se hva anmeldelsen skal føre til. Hva kan han bli dømt for - det er jo ikke ulovlig å spørre forloveden sin om penger....?

Håper det går bra med denne jenta og at hun kommer over dette, lærer seg å stole på menn igjen og at hun får orden på økonomi og utdannelse. Håper han brenner et visst sted :frustrert: . Hun var jo utrolig dum og naiv, men slikt er veldig lett å se for andre i ettertid, og jeg skjønner godt at jenter kan havne i denne situasjonen hvis de er sårbare nok. :tristbla:

Skrevet

Heh... Lettlurt..? :overrasket:

Greit nok at hun var veldig sårbar pga psykisk misbruk, men allikevel... SÅ dum er det ikke lov til å være...

Skrevet

Han var alt for henne, og han presset henne, løy og truet for å få pengene. Så i beste fall må han betale tilbake alt han har fått. Og nei - hun var slettes ikke dum. I vennegjengen var hun alltid den mest fornuftige jenta, hun førte alle oss på rett vei. Men han ødela henne, rett og slett. Og ja, hun ble slik, dessverre :tristbla: burde hun søke hjelp?

Skrevet

Så naiv er det bare ikke lov å være. Også snakke om å være glad i en du har truffet en gang og som du i det hele tatt ikke kjenner.

Blir helt matt jeg.

Skrevet

Man kan IKKE legge skylden på andre mennesker på den måten. )

MAN HAR ANSVAR FOR EGET LIV UANSETT ! "

Når en mann elsker ett menneske og vil gifte seg med en dame som han aldri har møtt en gang bør det RINGE en stor BJELLE. Uansett om man er deprimert eller ei - haloooooo. Denne damen burde søkt hjelp for lenge siden og ikke fremstillt seg selv som noe offer!

Og denne "mannen" gidd jeg ikke kommentere en gang.

Skrevet

De har jo møttes da... Men bare en gang ja, i en uke... Hmmm... Så hun bør søke psykologhjelp? For å bli den samme hun var før han ødela henne?

Skrevet
De har jo møttes da... Men bare en gang ja, i en uke... Hmmm... Så hun bør søke psykologhjelp? For å bli den samme hun var før han ødela henne?

Hvorfor sier du " før han ødela henne " ? Dette er ikke normale handlinger

for en på 20 år. Hva er det hun sliter med? Føler hun seg ødelagt?

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker når jeg leser sånne historier.

Jeg skjønner ikke helt at en jente kan bli så dum og lettlurt!

Jeg har ikke opplevd dette selv, eller noen av mine bekjente.

Men det får da være grenser på hvor lurt man kan blir, greit hun har sårbar og bla bla bla.

Det er det jeg emner, det virker kanskje kaldt og at jeg ikke bryr meg.

Men så mange historier man lester om jenter som har blitt ytnyttet på forkjellige måter, man må jo se faresignalene selv, det begynner jo så tidlig at msn ikke har blitt ordentlig forelsket enda, og varer så lenge at de er ikke seg selv på slutten.

Skrevet

Jeg tenker at hun må være utrolig naiv. Og så lurer jeg litt på hva han har gjort som er straffbart? Jeg leste kanskje litt kjapt gjennom historien, men fikk inntrykk av at han ba henne om penger og at hun gav han det, i en sånn utstrekning at jeg mener det rett og slett var dumskap... Han var selvfølgelig er skikkelig drittsekk, men det betyr ikke at hun kan fraskrive seg alt ansvar for egne handlinger. Mener jeg.

Skrevet

Som man reder...

Jeg gadd ikke lese alt engang. Makan til bortforklaringer og unskyldninger for sine egne dårlige valg har jeg ikke sett på lenge.

Alle tar valg hver eneste dag, og de valgene vi tar må vi stå for. Å skylde på andre når det går galt er for meg helt feil.

Fyren er en dust ja. Men hun er ikke stort bedre.

Skrevet

Helt enig med brumma*. Tipper at det er tilnærmet umulig å finne igjen fyren uansett, hvis han har dette som levebrød er det vel ganske sannsynlig at han har flere identiteter.

Skrevet
Som man reder...

Jeg gadd ikke lese alt engang. Makan til bortforklaringer og unskyldninger for sine egne dårlige valg har jeg ikke sett på lenge.

Alle tar valg hver eneste dag, og de valgene vi tar må vi stå for. Å skylde på andre når det går galt er for meg helt feil.

Fyren er en dust ja. Men hun er ikke stort bedre.

Ja, det var litt spesielt... Særlig det at de var forlovet etter to ukers chatting uten å ha møtt hverandre :overrasket:

Ang det med terapi: Det spørs jo hvor ødelagt hun er. Man trenger ikke gå i terapi hvis man går på en smell, det er vel naturlig å være deppa etter en sånn historie? Mange kommer seg over kriser med å ta tiden til hjelp og med hjelp av seg selv og gode venner. Men kjenner hun selv at hun trenger hjelp bør hun jo skaffe seg det.

Skrevet

Har sagt min mening om dette på Libbe for flere måneder siden, og mener fremdeles det samme... Altså enig med de over her...

Fyren er en drittsekk ja, men er man så himla naiv må man nesten regne med å bli utnytta av en drittsekk, så lenge drittsekker eksisterer.

Da er det bedre å bare godta den enorme feilen man har gjort, reise seg og leve videre, i stedetfor å dvele ved det.

Fornuftige mennesker kan være himla naive og dumme de også for den saks skyld.

Skrevet

Hun har seg selv å skylde, og kommer mest sannsynlig aldri til å få noen penger. Hun har jo også valgt å gi han pengene, så egentlig har han jo ikke truet til seg pengene. Hun var desperat da de møttes, og dette har han utnyttet til maks. Hun bør bare være glad for å være kvitt han, og gå videre med livet sitt.

Skrevet

Jeg leste i den nye eller noe, om jenter som blir fysisk og psykisk slått av samboeren.

Og ja det er fælt, han der så man å de flyttet sammen og videre etter 2 uker ca.

Men naiv er ordet

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Hun burde ikke har forlovet seg med han etterå ha kjent han i to ukke, og de ikke engang hadde møttes. Hun burde heller ikke ha betalt 3000 kroner til en fyr hun aldri hadde møtt. Generelt gjorde hun mye dumt. Han var en drittsekk. Hun føler seg nok lurt, og lurt ble hun nok, men er det straffbart å be folk om penger?

Endret av Bellatrix
Skrevet

Jeg er enig med de fleste her jeg!

Denne jenta var utrolig naiv og lettlurt, og det finnes faktisk folk som utnytter dette til det fulle. Det er ikke straffbart å be folk om penger, hun gav de faktisk til han frivillig, og da er det litt lett å bli etterpåklok.

Når man er "voksen" så må man ta valg, og ta konsekvensene av det man gjør. Det er ikke alle andre sin feil hele tiden. Jeg merker at veldig mange på min alder skylder på alle andre når det går de i mot, og mange mangler rimelig mye selvinnsikt, desverre.

Som man reder ligger man...

Skrevet

Hun får slikke sine sår, innse at hun handla utrooolig naivt og forstå at "den store kjærligheten" neppe finnes bak noen chatte-sessions på nett :roll:

Endel erfaringer "rikere" og litt "tiden leger alle sår" vil hun i etterkant skjønne at hun gjorde noe særs dumt ja. Å anmelde fyr'n er som å skvette vann på gåsa. Politiet gjør neppe noe med saken, annet enn å henlegge hele greia (el legge den nederst i bunken)

Hun får gråte sine tårer, riste det av seg - heve hodet og tenke mer på fremtiden og ta seg en utdannelse. Hun er enda ung og har sjans til å "rette opp att alle feila fra i går"...

Det er det eneste rådet jeg har å gi sånn sett....

Liten digresjon: hadde denne jenta vært MIN venninne ville jeg ha klaska henne i hodet med no' hardt LENGE før hun gav seg hen med å forlove seg og styre verre med pengeoverføringer.... Får da være MÅTE på hvor naiv og foreeeeeeeelska man kan være *riste-på-hodet-smiley*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...