Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 En jeg liker veldig godt har flere ganger foreslått at vi skal gå ut og ta en kopp kaffe. Det har ikke blitt noe av så langt fordi det ikke har passet. Nå har jeg fått gratisbilletter til kino, og lurer på å be ham med. Men jeg er litt usikker på om han er interessert. Virker det å gå på kino mer som en typisk date-ting for dere? Litt redd for å skremme han vekk hvis han ikke er interessert.
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Tja, personlig synes jeg at kino egner seg dårlig til dating, Man blir jo ikke akkurat kjent med hverandre av å sitte der i mørket og se en film. Kino kan jo selvsagt kombineres med noe mer sosialt, men kino alene ville jeg unngått.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Sagt på en annen måte, hvis dere fikk spørsmål om å a) bli med på kafe og b) bli med på kino med en person dere KUN var interessert i vennskap med, hvordan ville dere reagert? Tenker selv at det virker mer "ufarlig" og hverdagslig å gå på kafe med noen. Mens jeg kanskje ville prøvd å finne på unnskyldninger hvis jeg ble bedt på kino. Redd for å få avslag eller unnvikende svar jeg. Tenk at det skal være så vanskelig å sende en sms og spørre da
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 kino er jo veldig klisje-date da. Men enig med Arkana, egner seg dårlig til dating. Husker jeg hatet å dra på kino med noen jeg var interessert i. Ikke får man snakket, også alt dette med å følge med på filmen samtidig som man følger med på ham, samtidig med at man lurer på om armen hans var borti din med vilje eller tilfeldig, osv. Nei, kafè er bedre! (men å be noen på kafè er nok mer tvetydig og ufarlig. Nettopp fordi kino er så klisje.).
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg tenker motsatt. Hvis jeg blir bedt på kafe tenker jeg date. Tenker at man skal man sitte å se hverandre inn i øynene og ha dype samtaler i timesvis Mens kino er helt ufarlig, har ingen betenkeligheter med å gå på kino med gutter jeg ikke vil date. Dessuten er det mye lettere og virker mer naturlig å be ut noen på kino enn kafe syntes jeg, fordi jeg gjerne vil se filmen, og vil ikke gå alene.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Man kan ha dype samtaler om filmen etterpå da
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg ville valgt café uansett. Vennskap eller forhold, jeg ønsker jo å bli kjent med personen.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Tar og sender den sms'en, jeg. Spør rett og slett om han er ledig den kvelden. Hvis han ikke er det trenger jeg jo ikke nevne filmen. Og hvis han er ledig men virker skeptisk til film kan jeg bare si vi går på kafe isteden. Som var hans forslag hele tiden
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Lykke til enten det blir kino, kafè eller begge deler
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Han blir med på kino i hvert fall. Hørte ingen spesiell nøling eller kunstpauser heller
LilleLy Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Det er jo kjempefint å gå på kino. Da har man jo også noe å snakke om etterpå hvis man tar en tur på kafe eller lignende... synes fortsatt det er koselig og romantisk å gå på kino med min kjære som jeg har vært sammen med i over 5 år..
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg tenker som så, at det er akkurat det samme hva 2 stykker som liker hverandre og vil finne ut av hverandre gjør i en slik situasjon. Liker dere å være sammen og det ligger en forelskelse i luften, må du gjerne be han med på det kjedeligste du eller han vet om. Det vil ikke spille noen verdens rolle, for om det skulle gjøre det, så er vel heller ikke lysten til å være sammen stor nok til å overgå litt kjedsomhet. Og det i seg selv, sier vel sitt Dra på kino, selvfølgelig blir det bra!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Kino først, kafé etterpå. Perfekt date, og man har garantert noe å snakke om på kaféen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå