Gå til innhold

kjøkkenvasking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begyndte litt tidligere i dag å vaske kjøkkenet. Alt gikk bra helt til jeg kom til kjøkkenviften og komfyren. Får det pokker'nmeg ikke rent. Skal løpe på butikken for å kjøpe Mr Muscle for å vaske stekeovnen. Men er det noen som har noen tips om hvilke vaskemiddel jeg skal bruke til resten av komfyren og kjøkkenvifta (ikke minst filteret i vifta!!)?

Er mye inngrodd fett som skal vekk. Har prøvd jif skurekrem, men da blir jeg stående i gnukke og gni til langt på natt :tristbla: ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du - Cillit Bang (mot fett) synes jeg er knallbra. Jeg skrur ut vifta, og sprayer godt med Cillit Bang og lar det ligge litt. Etter den behandlingen får jeg vifta knallren og fettet bare renner av (:eeeh: ekkelt ja...) Børster godt med gjerne litt Zalo også. Håper det funker for deg.

Skrevet

Zalovann med litt salmiakk tar det meste.

Skrevet
Zalovann med litt salmiakk tar det meste.

:Nikke:

Faktisk det vi brukte da jeg jobbet på kjøkken også, selv om vi hadde sterkere saker som ble brukt oftest da.

Men det er salmiakk og zalo jeg bruker hjemme også, bare setter litt salmiakk inne i ovnen f.eks, noen timer etter så renner skitten av nesten av seg selv!

Skrevet

Takker for svar. Er litt skeptisk til salmiakk (vet egentlig ikke hvorfor..), så jeg tester Cillit Bang jeg....

Da er ovnen sprayet med Mr Muscle og viftefilteret med Cillit Bang. Så er det bare å vente, så skal det bli så skinnende rent som det aldri har vært før! Håper jeg da. :)

Er faktisk gøy å vaske når man først kommer seg i gang, og man ser resultatet.

Skrevet

Om du har slikt "metall" filter i ventilatoren så kan dette vaskes i oppvaskemaskinen...

Men eller så bruker jeg også cilit bang.

Så dårlige reklamer for et så bra produkt :)

Skrevet

La i bløt noen deler til frityrkokeren min som var så innsausa i fett(jæækk) i salmiakkvann i dag jeg. Det var bare å børste det vekk! Lettvinnt! På utsiden brukte jeg en fille som var dyppet i salmiakkvann. Da var det bare å gni litt lett over og borte ble det. Salmiakk er fin fint!

Skrevet
så jeg tester Cillit Bang jeg....

Jeg er mer skeptisk til Cillit Bang, hvor det står på flasken at man må beskytte huden og heller ikke puste inn produktet.

Skrevet

Har du prøvd en microfiber-klut? Synes den klarer å fjerne det aller meste... :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Jeg er mer skeptisk til Cillit Bang, hvor det står på flasken at man må beskytte huden og heller ikke puste inn produktet. 

Jeg er også skeptisk til Cillit Bang. Jeg kjøpte ei flaske, men etter at jeg kom hjem og leste advarselen på flaska, har jeg ikke turt å bruke den. I alle fall ikke å spraye, for da blir det en sky av Cillit Bang i rommet som man både puster inn, får i øynene og på huden.

Har også problemer med Salmiakk fordi det blir så mye gass. Det stikker både i nesa og øynene.

Finnes det ingen vidundermiddel som er "ufarlig"

Gjest Gjest_fjolla_*
Skrevet
Jeg er også skeptisk til Cillit Bang. Jeg kjøpte ei flaske, men etter at jeg kom hjem og leste advarselen på flaska, har jeg ikke turt å bruke den. I alle fall ikke å spraye, for da blir det en sky av Cillit Bang i rommet som man både puster inn, får i øynene og på huden.

Har også problemer med Salmiakk fordi det blir så mye gass. Det stikker både i nesa og øynene.

Finnes det ingen vidundermiddel som er "ufarlig"

tja,det fines jo masse greier,har man keramiske overflater får man kjøpt en egen "krem" for dette og samme med børsta stål de fås kjøpt på elkjop,mannen min jobber som rørlegger så har fått noen pussematter av han,samme som rørleggerne pusser kobber med,den er veldig bra til å gnikke med inne i stekeovnen,alt går av,fås sikkert kjøpt på hvilken som helsst rørleggersjappe også har jeg en spary som heter tec 7 cleaner,den har jeg kjøpt på maxbo,er en slags avfetting som kan brukes på alle materialer uten at man må vaske det bort fort sånn at ting ikke tar skade av det som f.eks med cillit bang,ikke men den må få lov til å virke litt først,ellers bruker jeg bare de vanlige tingene,salmiakk og klor holder jeg meg unna,klarer ikke stanken,ikke lukter det godt etterpå heller

Skrevet
Jeg begyndte litt tidligere i dag å vaske kjøkkenet. Alt gikk bra helt til jeg kom til kjøkkenviften og komfyren. Får det pokker'nmeg ikke rent. Skal løpe på butikken for å kjøpe Mr Muscle for å vaske stekeovnen. Men er det noen som har noen tips om hvilke vaskemiddel jeg skal bruke til resten av komfyren og kjøkkenvifta (ikke minst filteret i vifta!!)?

Er mye inngrodd fett som skal vekk. Har prøvd jif skurekrem, men da blir jeg stående i gnukke og gni til langt på natt :tristbla: ....

jeg tar ned alle deler og putter i oppvaskmaskinen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...