@lfa Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 Hjelp... Neste måned er det karneval i tassens barnehage. Den lettvinte løsningen er å kjøpe kostyme i butikken. Men så lurte jeg på om det var noen kreative sjeler som kanskje har andre gode ideer? Kan godt sy selv også... tror jeg...
Litago Skrevet 21. januar 2003 #2 Skrevet 21. januar 2003 Hvor gammel er tassen igjen? Aha, barnehage..... Da er han sikkert i den alderen hvor han ikke må være den fineste. Men det er sikkert lurt om han får delta i lage kostyme sitt! Enkle kostymer: Spøkelse : hvitt laken med to hull til øyne. Ulempen er når han skal spise... Flyvende teppe: Ta et gammelt pledd/teppe, lag et hull som tres over hodet. Lag "bil"skilter av papp og fest på nederst. En joy-stick som flygere bruker og som følger med mange PC program er et must! Festes på teppet i en snor slik at han ikke glemmer den. Voksen mann: Pappas dress og slips. Gjerne med hatt og stresskoffert. Alt jeg kom på i farten. Ha det gøy @lfa-tassen!
jordbær Skrevet 21. januar 2003 #3 Skrevet 21. januar 2003 Hehe.. Tror jeg har verdens beste forslag;D Jeg fikk iaffal prisen for styggeste kostyme.. ;D SØPPELDYNGE! (Sett litt for mye på fragglene) Gammelt dynetrekk med hull til øynene. Også syr du på tomme esker o.l. Slik at søppeldynga blir full av "søppel" (Bare ikke sy på matrester og skarpe gjenstander, så går det bra..hihi) (Mamma var i det kreative hjørnet når jeg var mindre )
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2003 #4 Skrevet 21. januar 2003 Åh.. dette har jeg og mamma gjort mye av.. og deretter bare jeg.. Mamma laget klovnekostymer til oss.. (store orasje kjeledreser kjøpt på salg.. dekorert med masse lapper, hjemmelaget parykk av garn og "harlequin-maske") Jeg var "punky" (hovedperson i Tv-serie.. husker?) og div andre TV figurer.. det var relativt enkelt.. i og med at de jo bruker vanlige klær. Vi har laget hestekostyme, kukostyme, og kamel.. Litt arbeid med å lage rammer til å feste på.. men blir toppers kostyme for to. Pippi er en enkel slager.. Ridder blir du raskt med en kappe, skjold og sverd. Harry Potter må vel være tidens ener. En kappe, hatt og tryllestav. Div typer frukter og grønnsaker er bra.. Gluerot blir du med orange klær og en grønn høy "tjafs" på hodet Romvesen ligger mest i maske/hodet.. Maske kan du lage av pappmasje eller dekorert finnlandshette osv. Inni en strømpebuksefot kan du "stoppe ut hodet" med bomull osv og endre fasogen på hodet og ansitet.. legger du på litt sminke utenpå strømpebuksefoten og har litt "spaca" klær.. gjerne sølvfarget.. så blir du fin.. Har du en saueskinnsfell, så er det bare å ta på strømebukse (helst ikke rød) og genser og binde fellen på ryggen med litt hyssing.. Bare fantasien setter grenser..! Lykke til!
Gjest Starya Skrevet 21. januar 2003 #5 Skrevet 21. januar 2003 Hmm, nå må jeg sette hukommelsen i sving... Første gang guttungen hadde karneval i barnehagen var han drage. Grønn bomullsbukse (nattdrakt). Oventil hadde han en grønn genser der jeg på magen hadde limt å en sirkel i grønt mønstret stoff, på ryggen sydde jeg på spisser i samme stoff som på magen (sydde trekanter, hadde papp inni så de sto rett ut), også hadde jeg en stor grønn genser som jeg klippet sund, og sydde en hale jeg stappet med putefyll.. Sydde spisser nedover denne også. På hodet hadde han en avtagbar hette fra en gammel jakke. Jeg vrengte den slik at det grønne foret kom ut, og klippet vekk ørig stoff og for så det ikke skulle bli for hett. Spissene gikk oppover hetta også. Også grønn sminke da... Året etter brukte vi samme drakt, men piffet den opp med litt gullsprat. Han var også løve et år. Da hadde han en rød strømpebukse og en rød pologenser. På genseren festet jeg masse frynser nederst på armene, i tykk gul/orange( brun bomullsgarn. Av det samme garnet strikket jeg en "lue" (TYKKE pinner, gjort på et par timer), og løveører som jeg fylte med bomull og papp. Funket bra. Også sminken.
@lfa Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2003 Søppeldynge... Må si det var et orginalt forslag, ja. Hmmm... tassen være med og bestemme kostyme, ja... Da ender han nok opp som pølse, ost eller ketchup... Tror faktisk han hadde trivdes som søppeldynge også... Det var mange fine forslag her, i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå