Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Nå er jeg drittlei av symaskina mi. For 4-5 år siden kjøpte jeg meg flunkende ny symaskin. Alle sa jo at jeg måtte satse på et merke. Jeg endte opp med en Husquarna Emma, og jeg skulle få sååå mye for pengene. I begynnelsen syntes jeg at den var vanskelig i sømmene, den fusket, og ingenting jeg sydde ble fint. Jeg satte den bort lenge, for jeg hadde sying langt oppi halsen. tenkte at det nok var sydama sjøl det var noe feil med. Nå har jeg begynnt sånn smått å sy igjen, men jeg er ikke helt venner med Emmaen min ennå. jeg har skjønt at det ikke er sydama, men maskina som er no galt med. Men men, jeg tenkte den kunne duge noen år til, garantien har jo gått ut så. Men i alle fall; satte meg for å sy i dag. Skulle spole undertrå. Satte spolen der den skulle være og satt i gang. Det skjedde ingen ting, tråden kom ikke på spolen. Jeg slo den av og på et par ganger, tredde den flere ganger og til slutt funka den. Men så skulle jeg ta spolen av og sette den inn i spolehuset slik at jeg får undertrå. Og hva skjer? Spolen sitter helt bom fast. Jeg har sjekka at den er satt på riktig vei, jeg har slått av og på, jeg har spola mer, vrikket den opp og ned, men nei, den sitter bom fast. Jeg tør ikke slite hardere, tror jeg ødelegger noe da. Men på en annen side, jeg dro så hardt jeg kunne og den sitter der fortsatt. Nå er jeg forbanna. Noen andre som har av akkurat denne typen maskin? Har dere gode erfaringer? Noen som har opplevd at spolen satte seg fast mens dere spolet på ny undertrå?
Octavia Skrevet 7. oktober 2006 #2 Skrevet 7. oktober 2006 Kan du ikke gå tilbake der du kjøpte den og få instruksjoner? I begynnelsen slet jeg med at sømmene mine ikke var fine (en annen Husquarna modell), men så viste det seg at jeg faktisk ikke trædde undertråden riktig. Uansett om garantien er gått ut vil nok butikken hjelpe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå