Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Dette er en meget bra film om fenomenet Peak Oil og sammenhengen med moderne energipolitikk - og 'terrorangrepene' 11. september 2001. Oil, Smoke and Mirrors Type: Google film Varighet: ca. 50 minutter Produsent: Ronan Doyle Publisert: 2. oktober 2006 Flere kjente politikere blir intervjuet; bl.a. Michael Meacher (tidl. britisk miljøvernminister) og Andreas von Bülow (tidligere tysk teknologiminister). Filmen starter med peak oil og utviklingen mot det punkt der vi ikke lenger kan opprettholde vårt økonomiske under pga. manglende forsyning, og fortsetter med begivenhetene i USA for fem år siden. Det er noen skarpe kommentarer til massemedia i denne filmen ang. bruken av begrepet 'konspirasjonsteori'. Bør sees!
punktom Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Peak oil er interessant nok det, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de gadd å flette inn 911. Tatt i betraktning at uroen i midtøsten har gitt oss en forsmak av peak oil (i den forstand at oljeprisene har steget drastisk) så var det iallfall et strategisk dårlig valg. Og de høye oljeprisene har fått fortgang på forskningen på alternativer i usa, og ikke mist har klimaproblemer ført til strengere lovverk i California, som gir en ytterligere katalytisk effekt. Hvis myndighetene var smarte nok til å lure de aller fleste av oss (bortsett fra brilliante konspiratorikere) synes jeg det er rart de ikke forutså dette. Og igjen, Silverstein og pull fra Loose change. Tror folk virkelig fyren som liksom skal svindle til seg mangfoldige milliarder dollar ved å rive bygningene ville sagt det på tv? Hva med å bruke occams razor og tro at han pratet om det han egentlig pratet om: få vekk brannmennene? Kommenter heller denne: http://www.loosechangeguide.com Endret 5. oktober 2006 av punktom
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 Peak oil er interessant nok det, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de gadd å flette inn 911. Tatt i betraktning at uroen i midtøsten har gitt oss en forsmak av peak oil (i den forstand at oljeprisene har steget drastisk) så var det iallfall et strategisk dårlig valg. Og de høye oljeprisene har fått fortgang på forskningen på alternativer i usa, og ikke mist har klimaproblemer ført til strengere lovverk i California, som gir en ytterligere katalytisk effekt. Hvis myndighetene var smarte nok til å lure de aller fleste av oss (bortsett fra brilliante konspiratorikere) synes jeg det er rart de ikke forutså dette. Og igjen, Silverstein og pull fra Loose change. Tror folk virkelig fyren som liksom skal svindle til seg mangfoldige milliarder dollar ved å rive bygningene ville sagt det på tv? Hva med å bruke occams razor og tro at han pratet om det han egentlig pratet om: få vekk brannmennene? Kommenter heller denne: http://www.loosechangeguide.com ← Hvorfor briger du loose change inn i denne debatten? Den har da ingenting med denne filmen å gjøre. Det er en uavhengig dokumentar, ikke konspirasjonsteori. Er du ansatt her for å trekke i tvil filmer som publiseres, eller?
punktom Skrevet 6. oktober 2006 #4 Skrevet 6. oktober 2006 Hvorfor briger du loose change inn i denne debatten? Den har da ingenting med denne filmen å gjøre. Det er en uavhengig dokumentar, ikke konspirasjonsteori. Er du ansatt her for å trekke i tvil filmer som publiseres, eller? ← Filmen hadde mange scener fra Loose Change (den var interessant men med lite nytt fram til det). Og ja, jeg er så klart ansatt for å trekke filmen i tvil. Selv jobber jeg i cia, og er egentlig amerikaner. Du skulle bare visst hva jeg faktisk vet om aliens og hjemlig terror. Her er det mye materiale for månedsvis med våte konspirasjonsfantasier til deg. Men du, kommenter linken jeg kom med, da. Hvis da dine synspunkter er basert på rasjonelle intellektuelle tanker og ikke bare kjedsommelighet. Slike filmer har jo en tendens til å trekke fram alle intellektuelle som er enig i dem, så da bør det være en smal sak å bryte ned hver meningsbærende kommentar i linken jeg postet.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Filmen hadde mange scener fra Loose Change (den var interessant men med lite nytt fram til det). Og ja, jeg er så klart ansatt for å trekke filmen i tvil. Selv jobber jeg i cia, og er egentlig amerikaner. Du skulle bare visst hva jeg faktisk vet om aliens og hjemlig terror. Her er det mye materiale for månedsvis med våte konspirasjonsfantasier til deg. Men du, kommenter linken jeg kom med, da. Hvis da dine synspunkter er basert på rasjonelle intellektuelle tanker og ikke bare kjedsommelighet. Slike filmer har jo en tendens til å trekke fram alle intellektuelle som er enig i dem, så da bør det være en smal sak å bryte ned hver meningsbærende kommentar i linken jeg postet. ← Hvorfor skal jeg bry meg med linker til konspirasjonssider når alle aksepterte medier fremmer samme teori? :klø: Er ikke dét litt rart - at man trenger en egen side for å 'detronisere' en film noen atten-åringer har laget?
punktom Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Hvorfor skal jeg bry meg med linker til konspirasjonssider når alle aksepterte medier fremmer samme teori? :klø: Er ikke dét litt rart - at man trenger en egen side for å 'detronisere' en film noen atten-åringer har laget? ← Tatt i betraktning at Loose Change for mange unge oppleves som sannheten så finner jeg det ikke rart at noen ønsker systematisk å gå gjennom svakhetene i filmen. Og i motsetning til massemedia som bare gir deg en teori, gir denne siden deg muligheter (hvis du er uenig) til å argumentere hvor den tar feil. På så måte får man jo en mer redelig debatt: mellom de som ikke tror på den offentlig versjonen, og de som gjør det. Men jeg tror det er få som ønsker å bryne seg på den siden, for her må man jo møte argumenter med argumeter, og man kan ikke lenger bare ta et standpunkt.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Tatt i betraktning at Loose Change for mange unge oppleves som sannheten så finner jeg det ikke rart at noen ønsker systematisk å gå gjennom svakhetene i filmen. Og i motsetning til massemedia som bare gir deg en teori, gir denne siden deg muligheter (hvis du er uenig) til å argumentere hvor den tar feil. På så måte får man jo en mer redelig debatt: mellom de som ikke tror på den offentlig versjonen, og de som gjør det. Men jeg tror det er få som ønsker å bryne seg på den siden, for her må man jo møte argumenter med argumeter, og man kan ikke lenger bare ta et standpunkt. ← Men hva har Loose change med denne nye filmen å gjøre? Ah, jeg digger informasjonsfrykten hos høyreekstremistene
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Et foredrag av David Ray Griffin holdt den 14. september 2006 i Køben. 1 time og 17 minutter. For de som kunne tenke seg å se. As if!!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #9 Skrevet 6. oktober 2006 Ny url for Oil, Smoke and Mirrors: http://video.google.com/videoplay?docid=86...oke+and+Mirrors
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå