Murf Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Vi har lyst til å gå på babysvømming med tassen, og ser at de arrangerer kurs i nærmiljøet fra 2 måneders alder. Han vil være 3 måneder når kurset starter. Har vi noe utbytte av det så tidlig, eller bør vi vente noen måneder? Vi har begge lyst til å være med, kan begge foreldre være i bassenget samtidig, eller blir det "hver vår gang"? Noen innspill?
cbc Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Har gått på babysvømming med vår sønn fra han var åtte uker gammel, men vi kunne starte fra han var seks uker gammel. Jeg ville ikke ventet med å begynne, tror kanskje barnet har mest utbytte av det om han er yngre også (er ikke redd). Om begge foreldrene kan være med avhenger vell av størrelsen på bassenget og hvor stor gruppen er. Lykke til, dette er kjempe gøy
Gjest Miloine Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Har også hørt at det er vanlig fra 6 uker, men det siste jeg har hørt mht. babysvømming er at det kan utvikle astma!
Brudulja Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Har også hørt at det er vanlig fra 6 uker, men det siste jeg har hørt mht. babysvømming er at det kan utvikle astma! ← Selv går jeg og lille D på babysvømming. Vi begynte når han var 9 uker tror jeg. Kravet der jeg går er gjennomført 6 ukers kontroll. Har fullt utbytte av det selv om han ikke er eldre. Koser oss veldig i vannet! Ang astma: Den diskusjonen der har vel gått i en evighet, men hørte også at det kom opp på nytt igjen nå. Nekter å tro at de kan få astma av å ta et kurs over 10 ganger hvor de er i vannet max 30 min av gangen... Har hatt astma selv (vokst det av meg) og alltid blitt febersyk av å bade i klorvann (på innebad, aldri ute), satt seg i brystet. Men på babysvømminga bruker de minimalt med klor og har så god utlufting at jeg ikke merker noen ting
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #5 Skrevet 6. oktober 2006 Vår baby er disponert for allergier og klor kan være allergiutløsende/-fremkallende. Og da snakker vi ikke bare om klorallergi. Vi valgte imidlertid likevel å starte babysvømming fra han var ca 3 mndr og har hatt det kjempefint og fullt utbytte av kurset. Jo tidligere, jo bedre, mener nå jeg. Vi har en unge som nå elsker å bade (hadde vannskrekk) er trygg i vannet, dykker og svømmer. Vi er i gang med andre kurset og er veldig glad for valget. Dessuten er det en veldig trivelig aktivitet som voksen og barn kan kose seg med sammen. Å gå ett kurs ville vært lite aktuelt for oss, nå kjører vi kursrekka til ungen kan svømme og er stor. Babysvømming kjøres i basseng med ekstra varme og lite klort, vi har kursene på behandlingsbasseng på sykehjemmet i kommunen. Meld deg på kurs, du, og kos dere masse!
Gjest Miloine Skrevet 6. oktober 2006 #6 Skrevet 6. oktober 2006 Kos dere på babysvømming sier jeg også altså! Jeg også hadde babysvømming med mitt barn! Han utviklet astma, men det er IKKE påvist at dette kom pga. klorvannet da. Han er i dag 15,5 år og har også vokst av seg astmaen!
Gjest Jamila Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Vi begynte når vesla var 12 uker, og hun storkoser seg i vannet. Babysvømming er kjempekos, både for store og små!
~sikka~ Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 Der vi går på babysvømming betaler man for èn baby + 2 voksne. Ang astma av babysvømming, jeg tror noen utvikler astma og allergier av å dra i svømmehallen, men da er det heller pga mugg, sopp og råteskader - IKKE kloren.
Murf Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2006 Vi har meldt oss på og fått plass, så nå gleder vi oss! Takk for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå