Cata Skrevet 6. oktober 2006 #21 Skrevet 6. oktober 2006 Siden jeg har liten stue så fikk jeg både stue og kjøkken malt kritthvitt (halvåpen løsning mellom stue og kjøkken). Har rustikk eik parkett på alle gulv og en del (varme) farger på møblene, samt at en vegg er dekket av bokhyller. Stuen er nordvendt, men til tross for det så opplever jeg den ikke som kald. Tvert i mot så er den lun og koselig om vinteren og om sommeren gjør det ikke noe om den er litt sval. Har en del skråtak så det blir fort varmt.
Gjest Gjest1 Skrevet 7. oktober 2006 #22 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg skal også male sånn derso,m jeg får kjøpt meg noe snart
Pauline Skrevet 7. oktober 2006 #23 Skrevet 7. oktober 2006 Vi har helt hvitt i mange rom, vi. Kjøkken, gang, hall, ett av badene mm. Resten av huset er "nesten hvitt"- eggeskall?. Liker faktisk de helt fhvite rommene best. Ingen problemer med gardiner, møbler mm. Det var jo et eventyr å finne gardiner til en nesten hvit stue når jeg ville ha lyse lingardiner. Dro hjem prøve etter prøve; enten skar de i grønt eller var "skitne", eller veggene skar i grønt eller "var skitne". Endte med å velge en slags latte farve på gardinene.
Gjest Blanca Skrevet 7. oktober 2006 #24 Skrevet 7. oktober 2006 Blir bare mer og mer overbevist her jeg nå Skal prøve å huske å komme med en oppdatering når jeg har malt ferdig.
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #25 Skrevet 7. oktober 2006 Blir bare mer og mer overbevist her jeg nå Skal prøve å huske å komme med en oppdatering når jeg har malt ferdig. ← Ja gjør det!
Gjest Blanca Skrevet 6. november 2006 #26 Skrevet 6. november 2006 Oppdatering kommer som lovet: Jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg malte helt hvitt. Brukte matt maling på vegger og tak, og mattheten er med på å dempe hvitfargen. Ujevnheter vises ikke noe mere nå enn med lattefargen som var der fra før. På lister og karmer (som er brede og gjør mye ut av seg) brukte jeg høyglansmaling. Dette skapte en veldig fin effekt og kontrast. Lurer på om jeg skal male gang og kjøkken helt hvitt også, men jeg tror jeg legger det på is en stund Takker alle for fine tips og innspill
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2006 #27 Skrevet 6. november 2006 Så bra at du ble så fornøyd! Gleder meg til jeg skal male kritthvitt
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2006 #28 Skrevet 6. november 2006 Oppdatering kommer som lovet: Jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg malte helt hvitt. Brukte matt maling på vegger og tak, og mattheten er med på å dempe hvitfargen. Ujevnheter vises ikke noe mere nå enn med lattefargen som var der fra før. På lister og karmer (som er brede og gjør mye ut av seg) brukte jeg høyglansmaling. Dette skapte en veldig fin effekt og kontrast. Lurer på om jeg skal male gang og kjøkken helt hvitt også, men jeg tror jeg legger det på is en stund Takker alle for fine tips og innspill ← Så artig å høre at du ble fornøyd! Vi har en helhvit leilighet, og er kjempefornøyd med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå