Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 og hvordan brukes det i praksis? vi har en jøtulovn av noe slag, tenkte å bruke det oppå der. høres det greit ut? jeg har ikke så lyst å kjøpe i bruktbutikk. tenkte om kanskje noen selger nye utgaver. noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 hør i jernvaren, kjøkkenutstyrsbutikk, hyttebutikk. Hvorfor ikke brukt? Etter en god vask med skrubb er jernet helt fint. Anbefaler et i jern, styr unna de i aluminium.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 *dytte* ingen som har sett det et eller annet sted da? har sjekket div sider på nettet uten hell, bl.a på jernia. dessuten skal jeg kjøpe det i morgen, så netthandel er uaktuelt. joda, jeg skal nok ta runden i byen. hadde bare håpet at noen hadde sett det et eller annet sted. takk for svar, forresten. får satse på en eller annen hyttebutikk da.
Knurr Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Bor du i Oslo? I så fall mener jeg å ha observert intet mindre enn to slike i dag - den ene på en jernvarehandel i Bogstadveien (Hegdehaugen eller et eller annet sånt noe tror jeg den het) og på antikvitetshandleren bittelitt lenger ned i gata på andre siden (ja, navn er jeg jo god på, men den ligger liksom inni et hjørne - du finner det hvis du ser etter).
Gjest Fantus Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 RK-smia har sånne vaffeljern. De har butikk på grønland, i grønlandsleiret. Sjekk i katalogen deres.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 og hvordan brukes det i praksis? vi har en jøtulovn av noe slag, tenkte å bruke det oppå der. høres det greit ut? jeg har ikke så lyst å kjøpe i bruktbutikk. tenkte om kanskje noen selger nye utgaver. noen som vet? ← Før i tiden brukte de noe som het malmern. Før var det hjerteformet, store vafler. Det ar lange håndtak på de jernene. dette pga de brukte det oppe på vedovnen på kjøkkenet. du vet vedovn hvor man tok av "ringene" slik at varmen kom til på kokekar. vil tro at kokeplatene på komfyr vil bli fort stygge om du bruker et slikt jern. Det er en del søl med de. jernet må snues da vaflene skal stekes på begge sider.På dagens vedovner tror jeg ikke det blir varmt nok oppe på platen
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2006 #7 Skrevet 6. oktober 2006 Før i tiden brukte de noe som het malmern. Før var det hjerteformet, store vafler. Det ar lange håndtak på de jernene. dette pga de brukte det oppe på vedovnen på kjøkkenet. du vet vedovn hvor man tok av "ringene" slik at varmen kom til på kokekar. vil tro at kokeplatene på komfyr vil bli fort stygge om du bruker et slikt jern. Det er en del søl med de. jernet må snues da vaflene skal stekes på begge sider.På dagens vedovner tror jeg ikke det blir varmt nok oppe på platen ← Vi har denne typen på hytta. Må innrømme at det er veldig lite i bruk.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #8 Skrevet 6. oktober 2006 hmmm, kanskje det ikke var så god ide likevel? :klø: er det noen som er fornøyd med dem da, og faktisk bruker jernet? *går i tenkeboksen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå