Gå til innhold

Blir jeg HACKET ?? varselssporing- logg- Norton brannmur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig ta tidlig kveld jeg ....men så ploppet varsesporingen opp på skjermen - igjen - og opplyste om ennå et blokkert forsøk på inntrenging på pc'n...og nå er jeg så dritt lei det !

ok ...begynne på begynnelsen. Jeg har Norton brannmur og norton antivirus. når jeg åpner internettsecurity som det heter - så for jeg opp et vindu og der står det om man har blitt utsatt for angrep. Nå står det 7 angrep der............ :-? og det er i løpet av de siste timene ... Et eller annnet sted har jeg funnet noe som heter Varselsporing. Dette er en jordklode som befinner seg i høyre ende av skjermen. klikker jeg på den så kommer den frem og der står det titt og ofte" sikkerhetsvarsel ! standardblokkerning Backdor/SubSeven"..........Når jeg da dobbeltklikker dette - får jeg opp en hendelseslogg som viser alle forsøk som branmuren har stoppet ... i dag er det 249 ulike hendelser i loggen........nå vet jeg ikke hvor alvorlig dette er ..men navnet trjonask hest går titt og ofte igjen ....og at ubrukt portblokkering har blokkert kommunikasjon - innkommende TCP forbindelse,...............og at regelen "implisitt blokkeringsregel" blokkerte innkommende UDP pakke,...........og linjen : en forekomst avC/.programfiler /internett explorer forbereder bruk av internett for første gang ..........

Forstår ikke dette jeg !

kan ikke dere som har samme brannmur ta en titt i deres hendelseslogg/varselsporing og fortelle meg om dere har like mange blokerte forsøk? for jeg har ikke noen å sammenligkne med ...synes det er nokså skummelt at maskinen så hyppig utsetes for noe ..er glad jeg har brannmur ..men vet jo aldri om den er god nok ...suk .....liker ikke å bli hacket jeg ....

Håper at noen med peiling forstår hva jeg skriver ...hehe det er nemlig ikke lett å forklare noe man egentlig ikke forstår selv ...

Beklager alle skrivefeiliene som ganske sikkert er å finne i innlegget mitt ..men nå er jeg sliten og trett og har hodepine ..og er så lei av å ikke forstå dette her .... :wink:

Skrevet

Får opp denne flere ganger daglig jeg!

Det blir jo stoppet av Nortion, så ingen fare!

Skrevet

er det altså vanlig da med så mange forsøk?? blir litt sjokkert jeg ...er vorkelig folk så onde at de driver og prøver seg på hacking så ofte? og tenk om ikke brannmuren stopper de ..., sukk ..lker det ikke ...kan man spore hackerene og ta de for det? det kommer jo opp en nummerserie for maskinen som har gjort det

Skrevet

Tror ikke at det er hacking..

Synes å huske å ha lest et sted at noen "scanner" nettet av en eller annen grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...