Gå til innhold

hotell regning, belastet for en ekstra natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:forvirret: Hei!

Har vært 3 netter på hotell, og sjekket ut søndag, siden jeg skulle reise veldig tidlig mandag morgen, og skulle på fest natt til mandag. Jeg hadde bare noen timer på hotellet, etter festen, før jeg skulle reise mandag morgen. Jeg hadde selskap av en mann, mens jeg ventet på å dra til flyplassen. Etter at jeg kom hjem, ser jeg at hotellet har trekt 900 kr ekstra fra mitt kredittkort, et beløp jeg ikke kjenner til. Og, jeg lurer nå på, om de har funnet ut/antatt at det har vært noen andre på rommet, og derfor har belastet kortet mitt for dette.

Kan de gjøre dette?

Kan jeg ikke ha besøk, på rommet, uten å måtte betale for dette? hva om man er lenge et sted, kan man da ikke treffe noen på rommet sitt?

Har noen erfaring med dette?

Jeg vet at de så meg...i selskap med en mann i lobbyen, på morgenen....da jeg ventet på taxi, og jeg ventet også på en annen fra et annet rom..men, dette kunne jo vært noen som også hadde vært på et annet rom, eller som kom på besøk, en halv time før...

Kan jeg få gjort noe med dette??

Håper jeg ikke må betale dette... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror først og fremst at jeg ville ringt og spurt hotellet hva dette skyldes?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Har vært 3 netter på hotell, og sjekket ut søndag, siden jeg skulle reise veldig tidlig mandag morgen, og skulle på fest natt til mandag. Jeg hadde bare noen timer på hotellet, etter festen, før jeg skulle reise mandag morgen.

Litt forvirret. Du skjekket ut på søndag, men reiste fra hotellet mandags morgen? De timene du var på hotellet etter festen, var du på rommet da? Hvis du var på rommet, trekker de deg jo for den natta. Eller var de 900kr i tillegg til det?

Skrevet

Jeg sjekket ut søndag, men betalte da for alle 3 nettene. til og med natt til mandag. så det skulle ha vært i orden, så nå lurer jeg på, om de har funnet ut, at jeg hadde noen timers besøk på rommet, da jeg kom hjem fra fest...fram til jeg reiste. Har nå sendt en e-mail, og sagt at jeg har betalt alle nettene på søndag, og at jeg ikke skjønner hvorfor de har trukket et ekstra beløp.

Skrevet

Du sjekket ut søndag, betalte for de nettene du skulle....også hadde du likevel besøk på rommet etter festen søndag - natt til mandag ?

Skrevet

Høres helt merkelig ut dette her. Om du betalte alt på søndag så kan hotellet uansett ikke ha vist at det kom til å bo to personer der natt til mandag.

Når det er sagt, betaler en for et enkeltrom så forventes det at det kun er en person på rommet. Bor det to personer der så skal en betale for dobbeltrom. Veldig mange hoteller har kun dobbeltrom, så de som skal ha enkeltrom får faktisk dobbeltrom med sengeplass til to de også. Jeg har opplevd (etter å ha jobbet på hotell flere år) at folk har sjekket inn på enkeltrom og ved innsjekk utgitt seg for å være kun en person, men at vi ser når gjesten kommer og går at det er to personer, stuepikene ser at to har bodd på rommet osv. I slike sammenhenger kan en spørre gjesten ved utsjekk om det har bodd to på rommet. Men en skal jo være ganske sikker før en spør om noen slikt da. Det er kun et par ganger jeg har spurt en gjest om noe slikt, og da har det aldri vært i forbindelse med at gjesten har hatt et litt uventet besøk en natt. Da har det vært tilfeller hvor det er mer tydelig at gjesten(e) med viten og vilje har bestillt enkeltrom selv om de var to hele tiden.

Uansett, 900,- er ganske mye da. Kan ikke forestille meg at det er tillegg for at rommet er brukt som dobbeltrom en natt. Prisforskjellen på enkelt og dobbeltrom pleier bare å være på ett par hundre kroner.

Hvordan er sommen spesifistert på regningen? Er den en egen sum eller bakt inn i romprisen for hver enkelt natt?

Skrevet

Hmm. Du kom fredag. Dro mandag. Tre netter. Da forstår jeg ikke hvorfor du skal betale for fire nei. Og de tar ikke ekstra for et besøk som ikke varer altfor lenge. Tror jeg. Overnatta han?

Skrevet

Det er ofte at hotellet trekker litt meir ( det blir ikkje trekt, men ligg inne og er ikkje disponibelt for deg). Dette skal vere som ein reserve om du brukar meir enn det som hotellet kosta, som minibank, mat i restauranten osv.

Du får det "igjen" når hotellet har gjort opp og det har blitt registert hos banken din.

Skrevet

Jeg betalte jo alt på sødag, siden jeg visste at jeg kom til å være på fest hele natta, og ikke ville tenke på sånt midt på natta. Det at jeg fikk selskap noen timer før jeg dro, var absolutt et meget "uventet besøk". Jeg betalte 900 kr, for enkeltrom, per natt. Jeg har nå sjekket og funnet ut at prisen var 1200 for dobbeltrom, så da virker det drøyt med 900 ekstra. Jeg fikk jo kivttering for oppholdet på søndag, men har ikke mottatt noen regning for det siste beløpet på kr 900. Jeg visste jo ikke at de hadde trukket dette, det er noe jeg har oppdaget, på kredittkortoversikten min, men det er trukket 900 kr på mandag, etter at jeg hadde betalt alt på søndag. Jeg sendte en e-mail til hotellet, i sveriege, i går og venter fortsatt i spenning på deres svar.

Takker for alle innspill :)

Skrevet

Dette høres urimelig ut. Jeg ville ringt hotellet med en gang - for det kan jo godt være gjort en feil der også.

Skrevet

Dette er ganske sikkert bare reservert på kredittkortet ditt. Jeg var en gang på hotell og betalte deler av regninga kontant, men beløpet ble likevel reservert et par dager. Reservasjonen skal forsvinne fra kortet i løpet av noen dager.

Skrevet

Da jeg for noen år siden var aktiv i en aktivitet som medførte endel reising og hotellovernattinger ble det jo noen rombytter i løpet av natten ;) Jeg har aldri hørt om at organisasjonen noensinne ble trukket ekstra dersom jeg sov hos en annen en natt eller noe i løpet av en helg

Skrevet

Dette er sannsynligvis som Emma3 sier et reservert beløp. Det skal løses opp ganske raskt, når sjekket du?

Skrevet

Men man ser vel i nettbanken om det er reservert?

Skrevet

Nei, det ser ut som den er trukket på vanlige kredittkort i allefall.

Skrevet
Jeg betalte jo alt på sødag, siden jeg visste at jeg kom til å være på fest hele natta, og ikke ville tenke på sånt midt på natta. Det at jeg fikk selskap noen timer før jeg dro, var absolutt et meget "uventet besøk". Jeg betalte 900 kr, for enkeltrom, per natt. Jeg har nå sjekket og funnet ut at prisen var 1200 for dobbeltrom, så da virker det drøyt med 900 ekstra. Jeg fikk jo kivttering for oppholdet på søndag, men har ikke mottatt noen regning for det siste beløpet på kr 900. Jeg visste jo ikke at de hadde trukket dette, det er noe jeg har oppdaget, på kredittkortoversikten min, men det er trukket 900 kr på mandag, etter at jeg hadde betalt alt på søndag. Jeg sendte en e-mail til hotellet, i sveriege, i går og venter fortsatt i spenning på deres svar.

Takker for alle innspill :)

Kanskje dem tolka synet av gjesten din søndag kveld som tegn på at dere hadde bodd to på rommet hele oppholdet og derfor belastet deg 900 ekstra? Forskjellen mellom enkeltrom og dobbeltrom blir vel nettopp 900 kroner.

Skrevet

Ja, jeg lurt på det jeg også, men synes i alle fall at de evt burde ha tatt det opp med meg, før de bare trekker et beløp ekstra, uten noen nærmere spesifisering. Jeg trodde at jeg ville få et svar på e-mail til hotellet ang dette, men har foreløpig ikke fått noen forklaring. Jeg vil vente litt, for å se om de svarer, hvis ikke må jeg ta kontakt i gjen. Men, jeg synes definitivt at de burde si noe, om at de trekker ekstra, uansett grunn. Jeg skjønner ikke dette helt. De 3 nettene var jo allerede betalt, og de kan jo ikke nå, etterpå, anta at det har vært 2 på rommet i 3 dager, bare fordi de evt. så meg med en fyr i lobbyen da jeg ventet på drosjen. :forvirret:

Skrevet

Vi ble trukket et depositum fra visa, selv om vi betalte for rommet kontant, men dette skrev vi under på ved insjeking at var ok, så betalte vi rommet. Depositummet ble tilbakebetalt en liten stund etter. Det er vel mulig det er noe slikt, men at du ikke har fått skikkelig beskejd om dette?

De har nok ikke trukket deg for at du hadde besøk i et par timer. Helt sikkert bare en diposiumstrekk som du får tilbake, men det er jo greit å sjekke. De ska uansett gi skikkelig beskjed om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...