Gå til innhold

Sweet chili saus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere den til? Jeg har stort sett spist den til vårruller, og scampi, men det sistnevnte synes jeg ikke er så godt. Noe annet man kan bruke denne gode sausen til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg bruker den i hjemmelaget Thousand Island-dressing.

Skrevet

Som krydder i wok, som dip til ymse snacks...

Nydelig til svinekjøtt, forresten.

Skrevet

Jeg bruker det til kylling, ris og pasta. Det er faktisk kjempe godt å bruke i lag med kjøttdeig også, lag kjøttdeig og spaghetti m/chillisaus(sleng opp i litt sopp, paprika og løk - så har du et nyedlig måltid på 10 min)

Ellers så er jeg enig med de andre over her.

Skrevet

Det er kjempegodt som dip til gulrøtter! :sikle:

Skrevet
Det er kjempegodt som dip til gulrøtter! :sikle:

Det må nesten testes øyeblikkelig :sjarmor:

Gjest diorgirly
Skrevet

Mange bra tips her ;) Jeg bruker den i wraps og sammen med kjøttdeigen i pizza.

Skrevet

Utenom som dip til vårruller, så bruker jeg det til wok. Bruker det sammen med soyasaus og evt. østers-saus.

Skrevet

Matprat hadde en reklame med denne oppskriften med sweet chili saus, banan, svinekjøtt, ingefær og cashewnøtter. Den er rask og enkel å lage, og veldig god!

Skrevet

Jeg bruker den også til wok, dypper både kjøtt og grønnsaker i den :)

Skrevet

Bruker den i wok, dip til forskjellige snacks og når jeg steker en hel kylling bruker jeg det som marinade.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Når jeg har det travelt hender det jeg kjøper ferdig grillede kyllinglår. Da varmer jeg dem i stekovnen med sweet chilisaus over. Sausen blir nesten karamellisert, og helt nydelig.

Skrevet

Den er fantastisk som marinade til kylling og svin.

La kjøttet bli skikkelig innsauset og la det ligge i kjøleskap over natten eller så mange timer som du har til rådighet. Stekes i ovne eller aller best: grilles.

Nam nam nam!

(Nå ble jeg sulten nå!)

Skrevet
Den er fantastisk som marinade til kylling og svin.

La kjøttet bli skikkelig innsauset og la det ligge i kjøleskap over natten eller så mange timer som du har til rådighet. Stekes i ovne eller aller best: grilles.

Nam nam nam!

(Nå ble jeg sulten nå!)

Det hørtes fantastisk godt ut!! Hva har du som tilbehør?

Har et par kyllingfileter i fryseren + ei flaske Sweet chilisaus, tror jammen jeg skal prøve dette :smilbla: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...