Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Alf Kaida
Skrevet

Hvem av dem identifiserer du deg med?

:ler:

Forresten en glimtvis genial serie! Anne Marie Jacobsen er suveren!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glimtivis genial ja!

1. episode var knallmorsom!

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Musikkvideoen etter episoden i dag var helt rå!

Jeg er... Tor, er jeg redd. Ikke tøff nok til å konfrontere folk. ;)

Skrevet

Morsom episode i dag, men den første er fortsatt best! Utrolig hysterisk morsomt da Tor snakket med afasi-sjefen sin :legrine: Og da han (hva heter han da, han med hunden) måtte sitte inne i en kommode pga kontormangel :legrine:

Skrevet

Kom tilfeldigvis over denne..

Er dere gærne? Etaten er sååå suveren. Var i Roma forrige uke så fikk ikke sett på. Men gjett om jeg er klar til i kveld. I morgen er dette samtale tema under lunsjen :ler: Vet ikke helt om jeg klarer å identifisere meg med noen her, men noen av dem kjenner jeg godt igjen fra RL!

Skrevet
Hvem av dem identifiserer du deg med?

:ler:

Forresten en glimtvis genial serie! Anne Marie Jacobsen er suveren!

Artig serie ja, og jeg er helt enig angående Jacobsen! Så henne nettopp på Nasjonaltheateret, og hun spilte nesten pusten ut av meg!

For øvrig ligner jeg sikkert mest på Tor: ganske dottete og lite interessert/begavet i småprating. Men når jeg tenker etter har jeg forresten en del Rune og en dæsj Liv i meg også. Herlig. :ler:

Skrevet

Jeg identifiserer meg ikke med noen av dem..! :overrasket:

Jeg jobber selv i en kommune nær Oslo, og der er det full fart dagen lang, saksbehandling, prosjektmøter, møter med bedriftene i kommunens næringsliv, søknader om støtte til diverse grûnderprosjekt, samarbeid med Innovasjon Norge og rett og slett overfload med saker som må gjøres. På avdelingen i vår kommune jobber det sivilingeniører, jurist, siviløkonom, samfunnsviter, ingeniør, arealplanlegger, arkitekt og kommunikatør. Vi samarbeider med privat sektor og andre offentlige instanser, og vi jobber ofte sent og mye. Vi har opparbeidet et anstendig og bra lønnsnivå her i forhold til privat sektor og begynner å bli skikkelig fornøyde.

Vi snakket faktisk om programmet "Etaten" i en lunch her forleden, og himlet skikkelig med øynene :ler: Snakk om en tilbakelevning fra distrikts-Norge på 70-tallet (?) :sjokkbla: Ingen av oss i dagens kommunesektor ville nok ha jobbet med de trege parodiene i den serien ;) Men skuespillerne er flinke, det må de få. :klappe:

Skrevet
Vi snakket faktisk om programmet "Etaten" i en lunch her forleden, og himlet skikkelig med øynene  :ler: Snakk om en tilbakelevning fra distrikts-Norge på 70-tallet (?)  :sjokkbla: Ingen av oss i dagens kommunesektor ville nok ha jobbet med de trege parodiene i den serien  ;) Men skuespillerne er flinke, det må de få.  :klappe:

Det er mange "trege parodier" på kontorer i både offentlig og privat sektor i Norge i dag også, serru! ;)

Skrevet
Det er mange "trege parodier" på kontorer i både offentlig og privat sektor i Norge i dag også, serru! ;)

Enig! Jeg har jobbet i 2 private små- og mellomstore bedrifter, og jeg kjenner igjen de fra Etaten i de private bedriftene! :overrasket::ler:

Utrolig hvor trege en får lov til å bli når en jobber et sted!

Skrevet

Har bare fått sett 2 episoder, men de var veldig bra - skal prøve å få sett resten på nett-tv. Morsom gjeng ;)

Skrevet

Så litt på det igår, og kjente bare jeg ble irritert. Spesielt når han kontorslitern endelig fant feil i byggesøknaden.

Æh, måtte bare skifte kanal.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Etaten har høy humre-faktor. Gårsdagens episode med kollektivt latteranfall f.eks. Richard må vel være et eksempel på hvordan psykopater kan finne slike yrker som boltreplass for sine antisosiale sider.

Skrevet

Så serien for første gang i går, knallbra spør du meg :klappe:

Skrevet
Så litt på det igår, og kjente bare jeg ble irritert. Spesielt når han kontorslitern endelig fant feil i byggesøknaden.

Æh, måtte bare skifte kanal.

Det er jo meningen han skal være irriterende. Samme med hun Berit som avbryter alle møter, jobbrealterte samtaler osv med å kommentere hår og hud.... Argh! Men veldig morsomt:-) Det beste er kanskje afasisjefen. Kjenner igjen noen av typene både fra offentlig og privat sektor (småbedrifter, hovedsaklig...).

Skrevet

Drittserie. Hadde ventet bedre av disse folka - og at du liker den, Alf Kaida, kommer jeg ikke helt over. :forvirret:

Gjest Alf Kaida
Skrevet
Drittserie. Hadde ventet bedre av disse folka - og at du liker den, Alf Kaida, kommer jeg ikke helt over.  :forvirret:

Ingen hadde vel heller forventet at desillusjonerte fans av Michael Jackson skulle falle for Etaten. Det er alt for lite plastisk kirurgi her, og en noe annen rytme, i tillegg til at pinlighetene faktisk er laget med den hensikt å være pinlige.

Etaten er med andre ord ingen Thriller, selv om markisene burde vært Off the wall og Richard burde Beat it.

Skrevet

Hadde virkelig store forventninger til Etaten, men må innrømme at jeg er skuffet. Jobber selv innen for plan og bygg i det offentlige i en middels stor by nord i landet, men har vanskelig med å kjenne igjen folkene og situasjonene. Får litt flau smak i munnen om gamle fordommer mot offentlig ansatte og byråkrater.

Har til nå sovnet under 2 av episodene. Har likevel fått med meg alle episodene, innbiller meg at serien blir bedre.

Saksbehandler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...