Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pleier du å ha juleverksted? Jeg har aldri hatt det før men har fryktelig lyst til å pusle litt en kveld og invitere venninner med og uten barn.

Hva lager dere? Trenger litt tips. Både av spiselige saker, julepynt og annet.

Skrevet

Julekranser!

Samle kastanjer og kongler nå, de blir fine med snø- eller gullspray.

Passer for alle, mengden pynt etter tålmodighetsnivå på barna.

Julelenker/kurver av glanspapir.

Pakkelapper

Pepperkaker

Skrevet

Vi har ikke juleverksted, men jeg kan jo komme med forslag til hva dere kan lage likevel.

- julekaker: alle lager hver sin sort (stor porsjon) og så bytter dere slik at alle får litt av alt.

- figurer av trolldeig (alt fra nisser og engler til kanskje en julekrybbe, dette må kanskje gå over flere kvelder siden figurene må tørke godt før de males)

- julekort

- julepynt (alt fra flette hjerter til lage guirlandere, male julekuler osv)

- mal julemotiver på juletrekuler, glass/kopper, tallerkener osv (kan bli flotte julegaver!)

- støpe lys

- brodere juleduker

- lage søte julenisser av pomponger, så kan dere strikke/sy små toppluer, skjerf o.l. til nissene

Skrevet

Vi har tradisjon på å ha juleverksted med venner hos oss, veldig hyggelig!

Vi serverer jo SELVFØLGELIG grøt med mandel (premieres), og gløgg (med vin!). Alle tar med litt diverse materialer, som filt, farget papir, glitter, piperensere osv. Kun kreativiteten som setter stopper for hva man kan ta med/ lage.

Tradisjonelt lages det mye julekort, små piperenserjuletrær (studenter som ikke gidder kjøpe ekte juletre :ler: ), dorullnisser og dorullreisdyr (altså tomme dorullkjerner som kles med filt, vattskjegg osv), julekranser (isopor-ring med silkebånd surret rundt. har også laget med lyseholdere man stikker nedi så det blir adventsstake :) ), julekurver osv osv.

Gjest Madeline
Skrevet

Mange gode ideer over her og jeg bruker en del av de. I tillegg har vi laget flotte figurer i trolldeig som vi dekorerte etterpå. Vi lånte en bok på biblioteket i fjor som viste fremgangsmåten på mange fine julefigurer. Dette er moro både for liten og stor.

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Jeg håper å kunne invitere noen venninner til juleverksted hos oss i midten av desember en gang. Siden mange av oss fremdeles er studenter, er det vanskelig å få til slike ting midt i eksamens-tiden, men det gjør egentlig ingenting med slike ting nært jul heller.

På årets juleverksted vil jeg foreslå kortlaging og spising av julekaker! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...