Gå til innhold

Hjelp! Fotografen har ikke registrert vår time!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg en ubehagelig overraskelse da jeg ringte fotografen for å avtale pris og foreslå steder der vi ville ta bildene våre.

På tross av at jeg ringte i oktober og bestilte time hadde ikke dette blitt registrert og vi sto ikke oppført i timelista. Han hadde booket inn et annet par akkurat samtidig som "vår" time og dette kunne ikke endres. Det verste var at fotografen sletttes ikke kom med noen beklagelse fordi de hadde mistet oss ut av lista si. :(

Siden dette er den absolutt beste fotografen her VIL jeg at han skal ta bildene, men det ser altså ut til å være umulig.

Så jeg ringte rundt til de andre fotostudioene her, men alle var opptatt denne dagen :cry:

Vårt eneste valg er nå å ta en time hos den opprinnelige fotografen, men da må bildene tas før vi skal i kirka og jeg må endre på frisørtime etc... Og jeg som hadde tenkt å ha god tid til å kose meg og slappe av på morgenen.

Ja ja, det hadde jo vært verre om jeg hadde gjort som jeg først tenkte, nemlig å ringe fotografen en gang i April for å avtale dette med bildene.

Og denne dagen VIL jeg ha en ordentlig fotograf og ikke slektninger til å ta bryllupsbildene. Jeg hadde jo tenkt å få tatt portrett-foto av døttrene våre samtidig, men det blir vel ikke noe av...

Et godt råd til Dere andre der ute: Sjekk at dere virkelig har blitt registrert på frisør/foto/negl-timer... Kjedelig når man oppdager dette for sent og det ikke er noen andre timer ledige..

Synes Dere at vi kan kreve avslag i prisen fordi fotografen har rota?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saa synd at du fikk deg en slik overraskelse. Skjonner godt at du er irritert.

Personlig syns jeg du bor faa avslag i prisen, men det er ikke sikkert at du har lyst til og ikke vaere paa god fot med fotografen paa bryllupsdagen din. Og siden det ikke hores ut som om du har noe skriftlig bevis om at du hadde bestilt time kan det hende han/hun slaar seg vrang. Vi giftet oss nettopp, og da vi bestilte fotograf betalte vi 1000 kr depositum og det funket igrunnen bra iogmed at vi da hadde det skriftlig. Pga av lys forholdene tok vi ogsaa bildene for vielsen, det var ikke det jeg hadde foretrukket siden jeg ogsaa ville ha god tid paa formiddagen, men jeg er kjempeglad for at vi fikk tatt de siden det snodde en masse og var nesten helt morkt da vielsen var over (vi tok bildene ute) ved 15 tiden. Du faar tenke deg om det er verdt aa krangle med fotografen. Kanskje du kan faa avslag paa dine dotres portretter el. lig. Eller kanskje noen prosenter paa takkekortene. Lykke til og kos deg uansett, bildene blir ett minne for livet.

Skrevet

Uffda! Det var jo litt sånn mareritt-aktig, da... Her har man planlagt og tilpasset alt så godt man har kunnet for at alt skal bli perfekt, og så bare forsvinner man ut av systemet... Så bittert! Jeg vil absolutt påstå at dere burde få en eller annen kompensasjon for det ekstra bryderiet det uansett vil medføre... Kanskje billige forstørrelser e.l.?

Vår fotograf (som er kjempeflink - har vunnet priser og greier!) er moren til en venninne av meg, så hvis hun glemmer oss, blir det lurveleven... Hehe...

Men sikkert en god idè det der - å sjekke alle reservasjoner o.l. i god tid!

Håper alt ordner seg for dere!!

Skrevet

Dette er desverre slikt som kan skje, men at dere ikke fikk noen beklagelse synes jeg var veldig drøyt! Men dette bør også kanskje være en liten oppfordring til andre som skal gifte seg? Sørg for å kontrollere alle avtaler rett etter avtalen er satt og sørg for å få alle bestillinger skriftlig. Akkurat det siste er litt viktig, for da har man iallfall sitt på det rene.

Slike ting som dette kan riktignok skje alle, og det er utrolig kjedelig når det først skjer. Allikevel skal man være glad det skjer på et tidspunkt der man fortsatt kan ordne nye avtaler. Vi fikk nemlig flere ”overraskelser” samme uken som bryllupet vårt, og da var det håpløst å gjøre nye avtaler…heldigvis fant vi løsninger slik at ting ordnet seg.

Skrevet

Huff så kjedelig. Sånt skal jo ikke skje, men..

Når dere ikke har noe annet valg, tror jeg heller jeg ville valgt å fokusere på det positive med å ta bildene før vielsen.

Da er du nysminke og gira før vielsen. Klærne er ikke skrukkete og gjestene slipper å vente så lenge på at dere skal ta bildene. Dessuten slipper dere å være stressa for at gjestene venter.

Vi må også ta bildene før vielsen. Jeg syns først det var pyton, men nå syns jeg egentlig det er kjempegreit. I tillegg får vi da noen øyeblikk alene der vi kan fortelle hverandre hvor fine vi er..

Jeg håper alt ordner seg for dere! Lykke til :D

Skrevet

Bare en ting til.. Når det gjelder prisavslag syns jeg dere burde be om det, men dersom fotografen ikke er villig til det, ville jeg nok bare latt det være med det for å unngå at det skal bli en dårlig tone mellom dere og fotografen. Dere vil jo at fotografen skal behandle dere best mulig på selve dagen..

Skrevet

Fy flate hvor kjedelig det må være! :evil:

Viser bare hvor utrolig viktig det er å få alle bekreftelser skriftlig. Det gjelder både fotograf, frisør og f.eks. brudesuite. Jeg har tenkt å ta en sjekkerunde en liten stund før dagen. Vil ikke få noen overraskelser. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...