Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere venninner som har prøvd dette, men jeg har aldri turt selv. Mange fortalte om skremmende opplevelser, og det er ingen tvil om at dette spillet kan gjøre mye med ei lita jente.

Var det min datter ville jeg arrangert et møte mellom meg selv, datteren, venninnene som var med på dette og foreldrene deres. Du har krav på å vite hva som har skjed, datteren din er tydelig vettskremt. Jeg ville også tatt kontakt med læreren hennes med en gang, læreren må nesten vite om slike ting før datteren din kommer tilbake på skolen. Var de mange jenter som var med på dette er det kanskje snakk om det på skolen. Jenter kan også fortelle læreren om ting de ikke vil fortelle foreldrene direkte.

Jeg sier også stå på for datteren din. Men det er feil at hun får være hjemme. Jeg har absolutt null tro på at hun er besatt på noen måte, og verden kan ikke stoppe opp fordi hun er redd. Få henne til lege eller helsesøster om hun nekter å gå på skolen, for hun kan ikke være hjemme og glane i taket... dette må hun komme over.

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok egentlig svært få mennesker som har opplevet at det er farlig å drive med spiritisme.

Jeg tror nok det at du har sagt til henne at det er farlig kan være en stor grodbunn til at hun ble så hysterisk.

Syntes egentlig at du skal si til henne at det ikke er farlig ellers så tror jeg virkelig hun kan påføre seg selv større traumer og fremtidig hysteri enn hva som er nødvendig.

Så syntes du burde ta det helt med ro,og prøve å roe henne ned også.

Å begynne å hause det opp fører nok bare til at hennes fantasi spinner videre og dette kan virkelig få følger.

Prat med henne om det,la henne fortelle deg hva som skjedde når hun er klar for det.

Men jeg syntes du burde forklare henne at det IKKE er farlig.

Det finnes ingen vitenskaplige beviser for at det er farlig,og "rykter" kan man ikke forrholde seg til.

Lykke til!

Vennlig hilsen en spiriterende dame :)

Gjest utlogget nå
Skrevet

Hvordan går det med deg, trådstarter?

Jeg har lest gjennom alle de forskjellige innleggene her, og det er mye (desverre) uvitenhet ute og går.

For å si det sånn, det ER mer mellom himmel og jord enn man forstår. Det er bare å se rundt seg, og snakke med folk, det er "bevis" overalt. Folk har sett/ opplevd gjenferd, døde slektninger, engler, osv.

Jeg kan bruke meg selv som eksempel. Jeg har ikke sett døde slektninger, men moren min har. Jeg har ikke direkte sett gjenferd/ spøkelser, men jeg har sanset dem flere ganger. og jeg har opplevd å være i nærheten av besatte/demoniserte personer flere ganger. Og jeg så en engel da jeg var 7 år. Er 99% sikker på at det var skytsengelen min. (Ja, hvordan kan jeg la være å tro når jeg har opplevd så mye?) Mulig jeg er en sensitiv sjel på dette området, for hvis jeg forteller om dette til andre, så blir de skremt, og selv har de ikke opplevd noe sånt i det hele tatt. Så er det andre igjen, som jeg har snakket med, som også har antenna ute for sånt.

Dette er jo ting som man ikke snakker om, som regel, men etter å ha lest om det som skjedde med datteren til trådstarter, så må jeg bare skrive et lite "motinnlegg".

Synes det er rart at så mange skriver at man skal ta med denne jenta til en lege, i all verden da, hvordan kan en lege hjelpe denne jenta?? En lege er jo en helt vanlig person som alle oss andre, og kan bli like så skremt! Og hva skal en lege gjøre? Skrive ut medisiner? henvise henne til psykolog?

Så derfor, uten å dra inn religion her, for de fleste religioner er enige om at det finnes både gode og onde krefter i verden, så skriver jeg dette:

Dette er det som har skjedd med jentungene: De har åpnet opp for onde krefter, og latt de få innpass. Om dette har skjedd med alle jentene, er det stor sannsynlighet for, men det er ikke like tydelig på alle. Og utifra trådstarter, så kan jeg si nesten sikkert at jenta har fått en eller flere onde "Ånder" i seg.

Jeg drar frem et eksempel her. Kjente en gutt en gang. Han var hyggelig, men virket kald og følelselsløs, og ansiktet var "steinhardt". Etter at han hadde vært borte et par dager, kom han tilbake, og hele gutten var totalt forandra. Han var plutselig blitt mer menneskelig, og ansiktet var helt tydelig "myknet opp". Dette var alle enige om, og alle lurte på hva som hadde skjedd. Jo, han hadde nemlig blitt bedt for, og de som ba hadde drevet vekk over 10 onde ånder. De hadde ikke klart å få vekk alle, men det meste. Og denne gutten var så takknemlig, for han hadde blitt "plaget" på forskjellige måter, som han ikke ville gå inn på. Og vet dere hva, han hadde holdt på med spiritisme for flere år tilbake...

Så der har trådstarter min løsning. Få noen til å be for jenta, og helst de andre venninnene også. Så slipper de å få det som denne gutten jeg beskrev.

For det er fullt mulig å leve et normalt liv selv om man har onde ånder i seg, men man blir altså "plaget" på forskjellige måter. Og noen mer enn andre...

Jeg regner med kraftige innlegg etter dette, og værsågo! Det er lov å ha forskjellige meninger, men jeg vet desverre hva jeg snakker om...

Hilsen ei som tror på mer mellom himmel og jord.

Skrevet (endret)
Hvordan går det med deg, trådstarter?

Jeg har lest gjennom alle de forskjellige innleggene her, og det er mye (desverre) uvitenhet ute og går.

For å si det sånn, det ER mer mellom himmel og jord enn man forstår. Det er bare å se rundt seg, og snakke med folk, det er "bevis" overalt. Folk har sett/ opplevd gjenferd, døde slektninger, engler, osv.

(...)

Dette er det mest fornuftige jeg har lest på denne tråden, og jeg er helt enig. :klappe:

Endret av aimee
Gjest Cosette
Skrevet

Så der har trådstarter min løsning. Få noen til å be for jenta, og helst de andre venninnene også. Så slipper de å få det som denne gutten jeg beskrev.

For det er fullt mulig å leve et normalt liv selv om man har onde ånder i seg, men man blir altså "plaget" på forskjellige måter. Og noen mer enn andre...

Jeg regner med kraftige innlegg etter dette, og værsågo! Det er lov å ha forskjellige meninger, men jeg vet desverre hva jeg snakker om...

Jeg spør meg selv; Hvem skal be til hvem?? Jeg tror også at det er mer mellom himmel og jord, men det å be for datteren og venner virker merkelig.. - Tror du bør forklare dette nærmere.. :vinke: :icon_question:

Skrevet
Synes det er rart at så mange skriver at man skal ta med denne jenta til en lege, i all verden da, hvordan kan en lege hjelpe denne jenta?? En lege er jo en helt vanlig person som alle oss andre, og kan bli like så skremt! Og hva skal en lege gjøre? Skrive ut medisiner? henvise henne til psykolog?

Jeg skjønner at du mener at jenta har fått onde ånder i seg. Og for all del, jeg har en Gudstro og ber gjerne for jenta. Det gjør uansett ikke annet enn godt. Men jeg synes vi skal være åpne for flere løsninger her. Ingen av oss som skriver inn her kjenner jentungen utover det som trådstarter forteller.

Det kan jo være at jenta rett og slett har blitt så vettskremt at hun har gått inn i en slags psykose. (Bær over med meg for lemfeldig omgang med medisinske begreper.) I tilfelle bør hun faktisk få hjelp av folk som kan kjenne det igjen og vet hvordan man skal behandle det.

Som jeg fortalte i et tidligere innlegg har jeg prøvd spiritisme selv. (Det var jeg som hadde skrevet et langt innlegg som ble borte)

Spiritisme var ekstremt skremmende. Jeg var vettskremt, men jeg var ikke bestatt av ånder. Det eneste som kom inn i meg var en sterk frykt som gjorde at jeg knapt turte å sove alene. Og gjennom frykten får det jo kontroll over deg. Man bruker mye tid og krefter på å være redd. Og på den måten er det farlig.

• Liker 1
Skrevet

Herregud så mange syke svar det var her da! Nå skal ikke jeg fastslå hva som finnes og ikke finnes, men mener det kan være konstruktivt å se på problemet på denne måten:

Din datter har blitt skremt av noe som IKKE finnes. Det er altså rent psykisk, enten det er massesuggesjon eller en annen form for innbilning (som forøvrig kan være delvis frivillig - når man leker med ouijabrett vil man jo innerst inne at noe skal skje, og når man er ung liker man jo litt drama). Den urealistiske frykten har tydeligvis likevel blitt et reelt problem, og da er det viktig at du som mor ikke fyrer opp under innbilningen hennes. Dvs at du ikke må si at ouija-brett er farlig eller holde henne hjemme fra skolen etc!

Skrevet (endret)
Herregud så mange syke svar det var her da! Nå skal ikke jeg fastslå hva som finnes og ikke finnes, men mener det kan være konstruktivt å se på problemet på denne måten:

Din datter har blitt skremt av noe som IKKE finnes. Det er altså rent psykisk, enten det er massesuggesjon eller en annen form for innbilning (som forøvrig kan være delvis frivillig - når man leker med ouijabrett vil man jo innerst inne at noe skal skje, og når man er ung liker man jo litt drama). Den urealistiske frykten har tydeligvis likevel blitt et reelt problem, og da er det viktig at du som mor ikke fyrer opp under innbilningen hennes. Dvs at du ikke må si at ouija-brett er farlig eller holde henne hjemme fra skolen etc!

Og etter min mening: Nok et "sykt innlegg" som føyer seg fint inn i rekken av synsinger her inne. Hva får deg til å mene at ditt innlegg er noe mindre sykt eller søkt enn noen andres i denne tråden?

Endret av Tiit
Skrevet
Og etter min mening: Nok et "sykt innlegg" som føyer seg fint inn i rekken av synsinger her inne. Hva får deg til å mene at ditt innlegg er noe mindre sykt eller søkt enn noen andres i denne tråden?

Det er såklart fordi jeg mener at jeg alltid har rett.

Men uansett om hun nå hadde blitt besatt av djevelen, og det eneste som hjelper er å tilkalle en eksorsist som kan lese bibelvers på hebraisk baklengs, så synes jeg det er lite nyttig å hause opp under frykten slik de fleste her gjør.

Skrevet
Din datter har blitt skremt av noe som IKKE finnes. Det er altså rent psykisk, enten det er massesuggesjon eller en annen form for innbilning

(...)

Den urealistiske frykten har tydeligvis likevel blitt et reelt problem, og da er det viktig at du som mor ikke fyrer opp under innbilningen hennes. Dvs at du ikke må si at ouija-brett er farlig eller holde henne hjemme fra skolen etc!

Jeg er igrunn på linje med deg i alt rent bortsett fra konklusjonen din.

Det høres ut som om du mener at fordi dette er psykisk så skal det ikke tas på alvor. Det spørs jo helt på reaksjonen til jenta. Om hun bare er litt redd, så er jeg på linje med deg der også. Men om hennes reaksjon er så ekstrem som den høres ut på trådstarter, så tror jeg jenta kan trenge profesjonell hjelp. Altså hjelp til å håndtere reaksjonen sin.

Det vil hjelpe like lite å si til en som er i en psykose f.eks at det vedkommende har reagert så sterkt på bare er tull, så nå må vedkommende "ta seg sammen" - som det vil være nytte i å si til en som har knekt beinet på fotballbana at "du skulle da ikke knekt beine av den lille taklinga der".

Og ouijabrett er faktisk farlig. Det er farlig fordi massesuggesjon er farlig og ekstrem frykt er farlig.

• Liker 1
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det finnes nok onde ånder, men det finnes også de som blir ødelagt psykisk av frykt etter en traumatisk opplevelse. Jeg ser da ingen motsetning mellom å be for jenta og å ta henne med til lege.

Skrevet (endret)
Jeg er igrunn på linje med deg i alt rent bortsett fra konklusjonen din.

Det høres ut som om du mener at fordi dette er psykisk så skal det ikke tas på alvor. Det spørs jo helt på reaksjonen til jenta. Om hun bare er litt redd, så er jeg på linje med deg der også. Men om hennes reaksjon er så ekstrem som den høres ut på trådstarter, så tror jeg jenta kan trenge profesjonell hjelp. Altså hjelp til å håndtere reaksjonen sin.

Det vil hjelpe like lite å si til en som er i en psykose f.eks at det vedkommende har reagert så sterkt på bare er tull, så nå må vedkommende "ta seg sammen" -  som det vil være nytte i å si til en som har knekt beinet på fotballbana at "du skulle da ikke knekt beine av den lille taklinga der".

Og ouijabrett er faktisk farlig. Det er farlig fordi massesuggesjon er farlig og ekstrem frykt er farlig.

Jeg er enig i det du skriver! Jeg forsøkte å skrive et innlegg uten en konklusjon, for jeg vet ikke hva som er best av å ta henne med til lege, psykolog, helsesøster eller prest.. Men jeg mener selvsagt at det må tas på alvor! Det er bare det at uansett hvilken løsning moren nå kommer fram til, så bør hun ikke fyre opp under frykten underveis.

Dersom en fyr har knekt beinet på fotballbanen støtter man ham til legevakta og gir ham en iskrem på venterommet. Man skriker ikke "Argghh, det stikker beinsplinter ut av kneet ditt, du kommer til å blø ihjel og DØØØ" før man spyr og besvimer.

Endret av evilLyn
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

ja nå har det godt en god stund.Men tingene er ikke tilbake til det normale enda....

min datter har blitt helt fraværende.Jeg har snakket med linn et par ganger å hun har ingenting å uttale seg om, sa hun til meg...tro meg jeg har prøvd.Jeg ringte til moren hennes også, å hun sa at hun gav bare fa*n i alt og alle for tiden.Linn å min datter var veeeldig gode venner før dette skjedde.

Jeg bestemte meg for å ringe en synsk dame, som bor her jeg bor.Folk snakker ihvertfall om henne så jeg bestemte meg for å ringe henne.hun ville ta seg en tur til oss å snakke med min datter.

Det som da hente er UBESKRIVELIG.

hun kom med bil, hun var alene. hadde med seg en veske.jeg sto og så på henne fra vinduet i 2 etasje.

hun skulle gå igjennom porten til huset mitt, men stoppet helt opp.sto å så på huset å var helt "borte"

det ente med at jeg gikk ut til henne å hun begynte å gråte.Jeg fikk roet henne ned å spurte hva som var gale å hun sa at hun hadde aldri kjent det så sterkt før.Jeg gikk på kjøkkene for å hente kaffen.å når jeg kom tilbake lå hun på gulvet mitt med ansikte ned.

Jeg mistet kaffekoppene å sprank mot henne.hun ynket seg, å viste med tegn at hun hadde vont på ryggen.Hun løftet selv opp skjorten som viste en rygg som var kloret opp..hun blødde ganske men ville ikke til legevakten så jeg fikk plastret å fikset henne litt.hun klarte omsider å sette seg ned i stolen på stua mi.hun sa at datteren min hadde hentet noen med seg.fra en anen verden, fra en anen tid, å den personen var veldig sint sa hun.hun snakket litt med datteren min også.ikke mye men bare hvordan hun følte seg osv.

hun skulle komme tilbake om en stund , hun skulle gjøre noe hjemme hos seg selv.som hun sa hun måtte.men dette ble vanskelig sa hun.

jeg snakker med min datter hver dag nå, hun er ikke blitt den samme jenten hun var før den kvelden, mye mere sintere, mer usikker, redd, å tankefull.

Hun er aldri ut med venner, har aldri besøk, eneste hun gjør er å går som et spøkelse på skolen, egentlig er hun kjempe flink på skolen, får bare 4 og 5 . men nå er alt forandret. mye fravær.stryk i 4 fag til jul.å prøvene er 1 og 0.

Jeg har snakket med henne, men hun er liksom ikke der lengere.

den synske damen, trur jeg også står fast.vet ikke hvorfor men ting blir jo ikke bedre.min datter har mistet seg selv å gløden i øynene sine.

Episodene hjemme her har blitt mer å mer syk...

en gang våknet jeg av en rar lyd, jeg skekket hele huset å fant ingenting.jeg skulle akkurat gå å legge meg da jeg hørte at min datter spurte meg ,

" ser du etter meg" hun satt oppå kjøkkenøya mi. med hode på skakke. jeg holdt på å få hjertefeil der å da.

nei jeg synes jeg hørte en lyd, sa jeg å snudde meg å gikk mot rommet mitt.

hun sa deretter " mamma, synes du skal ta det litt rolig jeg, slik at du ikke detter å faller deg"

jeg smilte bare å snudde på hælene å gikk på rommet mitt.hørte ingenting etter dette.

men det er liksom dette som har hendt.små snåååle episoder, man egentlig kan ta ut av en grøsserfilm.Men jeg skal ringe den synske personen å få litt mere fatt i sakene....

tusen takk for at dere orker å lese dette å ta dere tid til å svare...

Skrevet

hun sa deretter " mamma, synes du skal ta det litt rolig jeg, slik at du ikke detter å faller deg"

hun sa deretter, mamma , synes du skal være litt rolig jeg , slik at du ikke detter å slår deg. var det som skulle stå...

Skrevet
ja nå har det godt en god stund.Men tingene er ikke tilbake til det normale enda....

min datter har blitt helt fraværende.Jeg har snakket med linn et par ganger å hun har ingenting å uttale seg om, sa hun til meg...tro meg jeg har prøvd.Jeg ringte til moren hennes også, å hun sa at hun gav bare fa*n i alt og alle for tiden.Linn å min datter var veeeldig gode venner før dette skjedde.

Jeg bestemte meg for å ringe en synsk dame, som bor her jeg bor.Folk snakker ihvertfall om henne så jeg bestemte meg for å ringe henne.hun ville ta seg en tur til oss å snakke med min datter.

Det som da hente er UBESKRIVELIG.

hun kom med bil, hun var alene. hadde med seg en veske.jeg sto og så på henne fra vinduet i 2 etasje.

hun skulle gå igjennom porten til huset mitt, men stoppet helt opp.sto å så på huset å var helt "borte"

det ente med at jeg gikk ut til henne å hun begynte å gråte.Jeg fikk roet henne ned å spurte hva som var gale å hun sa at hun hadde aldri kjent det så sterkt før.Jeg gikk på kjøkkene for å hente kaffen.å når jeg kom tilbake lå hun på gulvet mitt med ansikte ned.

Jeg mistet kaffekoppene å sprank mot henne.hun ynket seg, å viste med tegn at hun hadde vont på ryggen.Hun løftet selv opp skjorten som viste en rygg som var kloret opp..hun blødde ganske men ville ikke til legevakten så jeg fikk plastret å fikset henne litt.hun klarte omsider å sette seg ned i stolen på stua mi.hun sa at datteren min hadde hentet noen med seg.fra en anen verden, fra en anen tid, å den personen var veldig sint sa hun.hun snakket litt med datteren min også.ikke mye men bare hvordan hun følte seg osv.

hun skulle komme tilbake om en stund , hun skulle gjøre noe hjemme hos seg selv.som hun sa hun måtte.men dette ble vanskelig sa hun.

jeg snakker med min datter hver dag nå, hun er ikke blitt den samme jenten hun var før den kvelden, mye mere sintere, mer usikker, redd, å tankefull.

Hun er aldri ut med venner, har aldri besøk, eneste hun gjør er å går som et spøkelse på skolen, egentlig er hun kjempe flink på skolen, får bare 4 og 5 . men nå er alt forandret. mye fravær.stryk i 4 fag til jul.å prøvene er 1 og 0.

Jeg har snakket med henne, men hun er liksom ikke der lengere.

den synske damen, trur jeg også står fast.vet ikke hvorfor men ting blir jo ikke bedre.min datter har mistet seg selv å gløden i øynene sine.

Episodene hjemme her har blitt mer å mer syk...

en gang våknet jeg av en rar lyd, jeg skekket hele huset å fant ingenting.jeg skulle akkurat gå å legge meg da jeg hørte at min datter spurte meg ,

" ser du etter meg" hun satt oppå kjøkkenøya mi. med hode på skakke. jeg holdt på å få hjertefeil der å da.

nei jeg synes jeg hørte en lyd, sa jeg å snudde meg å gikk mot rommet mitt.

jeg smilte bare å snudde på hælene å gikk på rommet mitt.hørte ingenting etter dette.

men det er liksom dette som har hendt.små snåååle episoder, man egentlig kan ta ut av en grøsserfilm.Men jeg skal ringe den synske personen å få litt mere fatt i sakene....

tusen takk for at dere orker å lese dette å ta dere tid til å svare...

Livlig fantasi du har!!!! :ler:

• Liker 1
Skrevet
Livlig fantasi du har!!!! :ler:

Den var stygg, uansett hva du tror og mener. Det finnes mer mellom himmel og jord samme hva du sier. Denne personen opplever noe veldig vanskelig og du ler av det. Ufattelig at folk kan oppføre seg på den måten. Du trenger ikke å tråkke hovedinnlegger lenger ned i søla.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg merker jeg blir oppgitt over alle de useriøse svarene du har fått jeg :roll: gjøre narr på den måten, bare fordi en ikke tror på det selv, er IKKE fint gjort!

jeg har aldri prøvd meg på ånden i glasset, rett og slett fordi jeg vet hva det gjør med folk, fordi jeg har stor respekt for den andre siden!

Ei venninne av meg har hatt samme opplevelse nesten, hun grein og grein i flere dager, var livredd, for ho hadde sett noe i speilet, etter å ha tuklet med dette! og hun var 19!

dessuten, så har mamma, bestemor, og flere i familien opplevd usannsynlige ting, som gjør at jeg ikke er i tvil! det er flere som har opplevd samme ting der jeg bor, helt uavhengig av hverandre og, så at det er noe der ute, det vet jeg!

ei av bestevenninnene mine kan "se" disse som ikke er her mer og, og er sanndrømt, og hun er ei jente med beina GODT plantet på bakken!

så nei, jeg ville ikke ledd av dette her i det hele tatt jeg!! særlig ikke når det har pågått så lenge! er klar over massehysteri og slikt, men da fortsetter ikke dette i dag etter dag! så skremt kan en ikke bli av ingenting!

Skrevet

Er du sikker på at den der synske damen fører noe godt med seg? Om jeg var deg ville jeg oppsøkt en fornuftig prest. Godt skal ondt fordrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...