Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva er det å "få ånden"?

At ånden de påkaller, tar bolig i henne. Som i Eksorsisten, bare at der var det vel djevelen. ;)

Sitert fra åpningsinnlegget:

hun fortalte meg at venninden linn, hadde (som hun sa) fått ånden inni seg.

vet ikke hva jeg skal tru men datteren min er SIKKER i sin sak.

hun fortalte meg at venninda hadde blitt utrolig sint.å mye hadde skjedd, som jeg ikke fikk høre om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er det å "få ånden"?

at ånden kommer inni jenta, å vil ikke forlate henne.

Skrevet
At ånden de påkaller, tar bolig i henne. Som i Eksorsisten, bare at der var det vel djevelen. ;)

Sitert fra åpningsinnlegget:

jeg har aldri sagt at hun har fått djevelen inni seg.

les teksten for guds skyld...

jeez :tristbla:

Skrevet
jeg har aldri sagt at hun har fått djevelen inni seg.

les teksten for guds skyld...

jeez :tristbla:

sorry, jeg leste feil....har akkurat hatt meg en prat med faren til linn....hun hadde vært hjemme i dag hun å . men han viste ikke mere..skulle snakke med moren.senere i dag

Skrevet
jeg har fortalt 1000 ganger at det er farlig. :frustrert:

men...

Da er det ikke rart hun tror det er farlig og lager stor oppstandelse! :ler:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Det spørs om det er moren her som gjør mest skade. Husker vi holdt på med sånne ting i tenårene og vi fyrte hverandre godt opp :-)

Ikke belønn henne med oppmerksomhet, trøst og fri fra skolen, be henne ta seg sammen så er hun sitt gamle jeg igjen om kort tid.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Du får la det gå noen dager og se om det går over. Er du bekymret for psykiske problemer, ta henne med til legen.

Enig. Antakeligvis er det ikke noe annet enn fantasien som løper litt løpsk, men får hun psykiske problemer skal de tas på alvor.

Skrevet

Jeg har veldig, veldig liten tro på at en gjeng med jentunger faktisk har fått til noe.. Ja, jeg tror på slikt og har selv pratet (alene) med gamle familiemedlemmer, men det skal en veldig konsentrasjon og vilje for og få det til, noe jeg tviler en gjeng med jentunger har..

Skrevet
Jeg har veldig, veldig liten tro på at en gjeng med jentunger faktisk har fått til noe..  Ja, jeg tror på slikt og har selv pratet (alene) med gamle familiemedlemmer, men det skal en veldig konsentrasjon og vilje for og få det til, noe jeg tviler en gjeng med jentunger har..

Få til hva da? Å få ånden? Dette er vel bare jentunger som har hisset hverandre opp litt vel mye, er det ikke?

Skrevet

Hvorfor sa du at det er farlig? Greit at du synes det er tullete at hun driver med sånn, men når du sier det sånn bekrefter du jo bare at du tror på det..Lykke til - håper hun glemmer det hele snart=)

Skrevet

Hadde foreldrene mine fortalt meg at spiritisme var farlig, hadde det vært grunn nok for meg å prøve.. ;)

Skrevet

Jeg og ei venninne prøvde spiritisme en stund på ungdomsskolen. Jeg tror egentlig ikke så mye på det. Men da gjorde jeg det. Vi fikk "svar" på engelsk, og måtte ofte opp med ordboka for å finne oversettelser. Stor var derfor sjokket den alle første gangen vi åpna ordboka. Den ble åpna vilkårlig og øverst i venstre hjørnet sto ordet "spiritisme". Husker vi hyla, fordi det var et sykt sammentreff liksom...

Men man skal ikke bagatellisere det denne jenta opplevde. om det nå er virkelig eller ikke, så har det skremt henne veldig.

Skrevet

Hva med å få henne til å fortelle mer da? Få luftet hodet litt for skumle tanker. Peier ofte å hjelpe å snakke om skumle ting, uten at du stresser henne opp.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg holdt på masse sånn da jeg var liten. ikke fått noen varige men av det, men vi skremte vettet av hverandre.

Vi også. Spennende, litt skremmende, men tok ikke noen skade av det.

Det spørs om det er moren her som gjør mest skade. Husker vi holdt på med sånne ting i tenårene og vi fyrte hverandre godt opp :-)

Ikke belønn henne med oppmerksomhet, trøst og fri fra skolen, be henne ta seg sammen så er hun sitt gamle jeg igjen om kort tid.

Litt enig her. Hvis mor hisser seg opp og blir like hysterisk som datteren, gjør ikke det situasjonen noe bedre. Jeg ville forsøkt å roe det hele ned, og ikke fyre opp under det. Klart hun tror at noe faktisk har skjedd om de voksne også hisser seg opp.

Skulle hun bli virkelig psykotisk er jo det en annen sak, men da er nok spiritismen kun en utløsende årsak, tror jeg, og ikke selve grunnen til at det skjedde. Jeg lurer også litt på hva mor mener når hun sier at datteren ble psykotisk.

Gjest Miloine
Skrevet
min datter var hos en venninde i går, hun er 15.

hun kom hjem i 10 tiden i går kveld.Helt hysterisk.4 venninder hadde lekt spiritisme, jeg har fortalt 1000 ganger at det er farlig. :frustrert:

men...

Er det FARLIG? Da mener du vel på den måten at datteren din blir skremt av det, for direkte farlig er det ikke (så sant du ikke tror på onde ånder selv da!)

Ja, dette er veldig vanlig blandt barn på den alderen - fortell heller at det er tull enn at det er farlig! Kanskje det er du som i utgangspunktet har skremt henne med det, og at hun reagerer med redsel pga dine utsagn.

Skrevet

Vi drev med spiritisme i ungdoms-skole alder. Var nok noen som førte ja.. men vi lo skremt flere ganger, og hørte mange skumle historier om at man kunne se hvem som ville dø og hvordan, at djevelen kom inn i huset o.l. Var mange av oss som ikke var ute etter at det var blitt mørkt ja..men det gikk over.

Datteren din må jo ha trodd skikkelig på dette, prøv å fortell henne at en gjeng jenter ikke kan få kontakt med noen på den måten,og at det sikkert er en som fører.. Samtidig at mange av historiene er bare oppspinn.

Husker selv at når en sa "bø" eller " hjelp" midt i hele seansen, skvatt vi hylende rundt alle sammen...

Ceca ;)

Skrevet

Jeg tror som så mange andre at det er mer mellom himmel og jord enn mange andre steder, og at det fins gode og onde åndsmakter i verden. Gjennom spiritisme åpner man opp for kontakt med den verdenen. Hva som skjer eller ikke skjer, har iallefall ikke jeg noe konkret oppfattelse av, men at åndsmaktene kan benytte seg av en slik mulighet, ser ikke jeg bort fra.

Du vet at jenta di er redd, og har opplevd noe skremmende. Du må snakke med henne om dette, og forsøke å få henne til å fortelle hva hun er redd for. Dersom det var et av mine barn eller noen i min nærhet, ville jeg be for barnet, og legge det i gode krefters hender. Jeg har tro på bønn, og at Gud kan hjelpe i en slik situasjon. Kanskje jenta di ønsker noe slikt? Dersom du ikke kan/vil be for henne selv, kan du kanskje kontakte noen som kan? Ikke for å overdramatisere det som har skjedd, men for å forsøke å få noe godt inn der det har vært noe vondt. Jeg tror at Gud er sterkere enn det vonde, og har makt over det onde, dersom vi lar ham.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synest det er mange gjester her som kritiserer moren for å være for hysterisk... Klart hun blir det i en sånn situasjon! Er gjærne de som ikke tror på noe mellom himmel og jord (som kanskje blir redde for tanken på at det er noe mer...) som er så kritiske. Viss noen kan oppleve slike ting som spiritisme som skummelt, så ta nå hensyn til det da! Er ikke alle som sitter med samme oppfattelsen av hva som finnes og ikke her på jorden. Det kan like gjærne fins ånder som at det ikke gjør det! Er jo INGEN som har svaret på det, er det vel?!

Nei, jeg føler med deg, tårdstarter. Hadde nok blitt ganske redd om barnet mitt hadde reagert som din datter. Men jeg sier som noen andre her; hør med henne hva som skal til for å berolige henne.. en tur til legen? en tur til presten? kanskje foreldrene til jentungene skulle samles og snakke om det som skjedde? kanskje sammen med jentene?

Bare et forsøk på å gi ceg råd...

Gjest Gjest_tattoopia_*
Skrevet

har dere hørt om masse suggesjon?

tror vel heller at det er det som er tilfelle her.

selv har jeg opplevd litt av hvert når det gjelder mennesker som ikke er her mere og tja. for å si det sånn så tviler jeg sterkt på at de faktisk har fått kontakt med noen. men om det skulle være tilfelle så tviler jeg på at din datter prøver det igjen. fordi det kan være en heftig opplevelse, men mest fordi åndene "tapper " deg for energien din.

å bare så det er sagt så kan IKKE djelvelen komme å ta deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...