Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
(...)

egentlig er hun kjempe flink på skolen, får bare 4 og 5 . men nå er alt forandret. mye fravær.stryk i 4 fag til jul.å prøvene er 1 og 0.

Jeg har snakket med henne, men hun er liksom ikke der lengere.

den synske damen, trur jeg også står fast.vet ikke hvorfor men ting blir jo ikke bedre.min datter har mistet seg selv å gløden i øynene sine.

(...)

Men hvordan vet du allerede nå at hun stryker i 4 fag til jul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men hvordan vet du allerede nå at hun stryker i 4 fag til jul?

Man får advarsler.

Skrevet
Man får advarsler.

Jenten har altså alltid lagt på 4 og 5, så sklir hun ut i tre uker, og vet to måneder før terminslutt at hun stryker i 4 fag?

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke lest hele tråden, men drister meg til å svare allikevel. Så får dere heller tilgi meg om jeg svarer noe som allerede er svart/tatt opp i tråden... (har bare ikke tid til å lese igjennom alt nå, men tenkte mitt svar kunne være nyttig uansett).

Å drive med såkalt "spiritisme" er slett ikke farlig. Jeg har gjort det mange ganger. Forskjellen er: Dersom man TROR det er farlig, og dersom man TROR man vil få en skremmende opplevelse - da er det mulig at det er nettopp det man vil oppleve. Jeg var selv igjennom det en del da jeg var i 14-års alderen. "Spiritisme" ble oppfattet som noe "forbudt" og "farlig" som vi absolutt måtte utforske. Vi opplevde det også som skremmende, ble lettere hysteriske - mørkredde osv.

I voksen alder har jeg kanalisert en rekke ganger, og har også opplevd at en "fra den andre siden" har tatt plass i meg og kommunisert ved hjelp av min kropp og min stemme. Svært mange klarsynte opplever dette hele tiden, og det er ingenting farlig eller skummelt ved det.

Det som kan hjelpe datteren din til å slutte å være redd er å hjelpe henne til å forstå hva som egentlig har skjedd. Etter all sannsynlighet er kanskje ikke du, som mor, den rette til å hjelpe henne med dette - i og med det også kommer frem i dine innledende innlegg at du er like overrasket over dette som henne, og like forvirret (og redd/bekymret?).

Jeg tror ikke den rette veien å gå er å kontakte lege/psykolog/helsesøster. Det er også liten sannsynlighet for å få noen forståelse for hva som er skjedd ved hjelp av en prest. Jeg sier dette fordi leger/psykologer/helsesøstre og prester gjerne har svært liten forståelse for disse fenomenene, og heller kan bidra til å gjøre misforståelsen og forvirringen enda større. Men klart - man KAN selvsagt dumpe bort i en som virkelig forstår hva alt dette dreier seg om, men jeg tror man skal lete lenge.

Jeg leste at dere bor på østlandet, og vil anbefale deg på det sterekste å ta din datter med til Beate Wageman. Hun er en fantastisk kvinne som har hjulpet meg utrolig mye. Hun forstår, og hun VET. Og, vær så inderlig snill å tro meg på at dette ikke er farlig! Beate kan forklare din datter hva som skjedde under spiritismeseansen, i tillegg til å hjelpe henne med ikke å være redd. I tillegg er boken "Livet på den andre siden" av Sylvia Browne (DAMM forlag) veldig fin og lettlest med tanke på å forklare disse fenomenene og hva som virkelig skjer (på en særdeles fin og ufarlig måte).

Lenke til Beates nettside

Lykke til! Og vær så snill ikke å hause dette opp for bare å gjøre det verre for din datter. Det har nok helt sikkert vært en skremmende nok opplevelse for henne som det har, og det beste nå vil nok for henne å få en forklaring på hva som skjedde og hvorfor - så hun kan forholde seg til dette på en naturlig måte uten å være redd.

Jeg ønsker dere all mulig lykke til.

Klem fra Nelle :-)

Skrevet
Jeg skjønner at du mener at jenta har fått onde ånder i seg. Og for all del, jeg har en Gudstro og ber gjerne for jenta. Det gjør uansett ikke annet enn godt. Men jeg synes vi skal være åpne for flere løsninger her. Ingen av oss som skriver inn her kjenner jentungen utover det som trådstarter forteller.

Det kan jo være at jenta rett og slett har blitt så vettskremt at hun har gått inn i en slags psykose. (Bær over med meg for lemfeldig omgang med medisinske begreper.) I tilfelle bør hun faktisk få hjelp av folk som kan kjenne det igjen og  vet hvordan man skal behandle det.

Som jeg fortalte i et tidligere innlegg har jeg prøvd spiritisme selv. (Det var jeg som hadde skrevet et langt innlegg som ble borte)

Spiritisme var ekstremt skremmende. Jeg var vettskremt, men jeg var ikke bestatt av ånder. Det eneste som kom inn i meg var en sterk frykt som gjorde at jeg knapt turte å sove alene. Og gjennom frykten får det jo kontroll over deg. Man bruker mye tid og krefter på å være redd. Og på den måten er det farlig.

Med all respekt å melde er lege/psykolog de siste jeg ville gått til dersom en skremmende opplevelse (spiritisme) hadde ført meg inn i en psykose.

Hva kan vel de gjøre? De har vel ingen forutsetning for å forstå hva som har skjedd? Etter all sannsynlighet vil de nikke anerkjennende til hverandre og fortelle jenta at - ja, hun har en psykose. Jenta vil oppleve seg selv som psykotisk, godta det - og innfinne seg med at hun eventuelt må leve på piller resten av livet for å holde sin "psykose" i sjakk. I verste fall vil de sende henne til en eller annen behandlingsinstitusjon for mennesker med psykiske problemer - og der vil hun iallfall ikke få hjelp, men snarere bli minnet på en gang (og hver dag) at hun er psykotisk, og sikkert også få beskjed om å slutte å innbilde seg ting.

Men hun har ikke innbilt seg noe. Det hun har opplevd, hva det nå enn måtte være, er fullt ut reelt for henne - uansett hva andre måtte si og tro. Derfor: respekter det hun har opplevd og at hun opplevde det, og la henne få hjelp av mennesker (med gode intensjoner) som vet hva dette dreier seg om!

Skrevet
Med all respekt å melde er lege/psykolog de siste jeg ville gått til dersom en skremmende opplevelse (spiritisme) hadde ført meg inn i en psykose.

Hva kan vel de gjøre? De har vel ingen forutsetning for å forstå hva som har skjedd? Etter all sannsynlighet vil de nikke anerkjennende til hverandre og fortelle jenta at - ja, hun har en psykose. Jenta vil oppleve seg selv som psykotisk, godta det - og innfinne seg med at hun eventuelt må leve på piller resten av livet for å holde sin "psykose" i sjakk. I verste fall vil de sende henne til en eller annen behandlingsinstitusjon for mennesker med psykiske problemer - og der vil hun iallfall ikke få hjelp, men snarere bli minnet på en gang (og hver dag) at hun er psykotisk, og sikkert også få beskjed om å slutte å innbilde seg ting.

Men hun har ikke innbilt seg noe. Det hun har opplevd, hva det nå enn måtte være, er fullt ut reelt for henne - uansett hva andre måtte si og tro. Derfor: respekter det hun har opplevd og at hun opplevde det, og la henne få hjelp av mennesker (med gode intensjoner) som vet hva dette dreier seg om!

Ehhem.... du tar på deg et ganske stort ansvar ved å så sterkt fraråde denne moren med å ta kontakt med lege/psykolog/prest/helsesøster og andre som har som fagfelt og kunnskaper om å hjelpe folk i krise/behov for helsehjelp. Hvordan kan du si at det ikke er farlig det som denne jenta har opplevd? Har du stor kjennskap til behandling av psykose? Du har din overbevisning, slik andre har sin. Men jeg syns iallefall at du har ganske friske påstander, som jeg håper denne moren vurderer nøkternt og med sin datters beste for øye.

Skrevet
Ehhem.... du tar på deg et ganske stort ansvar ved å så sterkt fraråde denne moren med å ta kontakt med lege/psykolog/prest/helsesøster og andre som har som fagfelt og kunnskaper om å hjelpe folk i krise/behov for helsehjelp. Hvordan kan du si at det ikke er farlig det som denne jenta har opplevd? Har du stor kjennskap til behandling av psykose? Du har din overbevisning, slik andre har sin. Men jeg syns iallefall at du har ganske friske påstander, som jeg håper denne moren vurderer nøkternt og med sin datters beste for øye.

Jeg forteller bare det som er min erfaring. Og jeg synes ikke det er spesielt drøyt å påstå at de fleste leger og psykologer ikke har særlig peiling på dette med ånder, spiritisme og sånn.

Skrevet

Det aller viktigste i denne saken må jo være at moren tar det litt med ro, og ikke lar sin fantasi ta overhånd. Hun må ikke se exorcisten flere ganger, det fører ikke noe godt med det. Det er nemlig slik at onde ånder ikke kan ta bolig i levende mennesker. Det er menneskenes egen psyke som spiller dem ett puss. Det finnes ånder rundt oss hele tiden, sjeler som ikke har kommet til den andre siden, med ingen av dem kan ta bolig i oss. Ikke alle av dem er like blide og trivelige heller, og det er fullt mulig å ha ubehagelige opplevelser i kontakt med slike, men de tar ikke over kroppen din. Jeg har hilst på flere.

Ta jenta di med til en psykolog. De skjønner dette, og det er jo frykten hennes du må behandle. Det er jo ikke snakk om å utdirve noen onde ånder.

Derfor er det utrolig viktig at du setter deg ned og forklarer henne at dette ikke er noe å være redd for. jeg har selv tenåringsdøtre og til dem har jeg sagt at å leke med slike ting er dumt, for det er så lett å bli redd, men du må ikke si at det er farlig, for det er det ikke. Det finnes ingen som har blitt drept eller alvorlig skadet av "onde ånder". MEN det kan være veldig ubehagelig med nærkontakt.

Jeg har ikke noe tro på at en prest kan hjelpe deg, for den kunnskapen de sitter inne med når det gjelder slike ting er minimal.

Psykolog, i samarbeid med en klarsynt kan være den beste løsningen. Men da må du velge en klarsynt som er seriøs, og ikke en som slåss med nabokatten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ærlig talt så tror jeg jenta til trådstarter har kranglet med de andre jentene den kvelden.De har sikkert lekt seg med spiritisme også,men tror hun prøver og skjule for deg hva det egentlig dreier seg om. De kan ha hatt en ekkel krangel om gutter eller ett eller annet. At den ene eller den andre har gått bak rygge til en av de. osv osv. Kanskje trådstarters datter er feilaktig beskyldt for et eller annet,eller har gjort noe dumt og derfor ikke tør og gå på skolen/gjør det dårlig?

Jeg tror hun kan ha problemer med det sosiale på skolen jeg. Den andre jenta gikk jo på skolen som normal?

Skrevet

Eller så har hun røyket hasj og prøver og skjule røde øyne og forrvirrethet med og spille redd og gråte. Kjenner til det. :forvirret:

• 2 uker senere...
Skrevet

Åssen går det med jenta di?

Håper det går bedre med henne og at hun og du får den hjelpen dere trenger!

Føler veldig med deg, og sett flere slike episoder flere ganger...

det som jens skriver; "for en livlig fantasi du har" Du har tydligvis ikke skjønt så mye med livet og hva ting innebærer for det var bare stygt sagt!!!! virkelig!!!

Skrevet
Åssen går det med jenta di?

Håper det går bedre med henne og at hun og du får den hjelpen dere trenger!

Føler veldig med deg, og sett flere slike episoder flere ganger...

det som jens skriver; "for en livlig fantasi du har" Du har tydligvis ikke skjønt så mye med livet og hva ting innebærer for det var bare stygt sagt!!!! virkelig!!!

hun kom med bil, hun var alene. hadde med seg en veske.jeg sto og så på henne fra vinduet i 2 etasje.

hun skulle gå igjennom porten til huset mitt, men stoppet helt opp.sto å så på huset å var helt "borte"

det ente med at jeg gikk ut til henne å hun begynte å gråte.Jeg fikk roet henne ned å spurte hva som var gale å hun sa at hun hadde aldri kjent det så sterkt før.Jeg gikk på kjøkkene for å hente kaffen.å når jeg kom tilbake lå hun på gulvet mitt med ansikte ned.

Jeg mistet kaffekoppene å sprank mot henne.hun ynket seg, å viste med tegn at hun hadde vont på ryggen.Hun løftet selv opp skjorten som viste en rygg som var kloret opp..hun blødde ganske men ville ikke til legevakten så jeg fikk plastret å fikset henne litt.hun klarte omsider å sette seg ned i stolen på stua mi.hun sa at datteren min hadde hentet noen med seg.fra en anen verden

Beklager men dette her høres ut som kommer fra en dårlig skrekkfilm!!!!Resten kan det nok være litt sannhet i, selv om jeg ikke akkuratt tror onde mennesker fra den andre siden har trått inn i datterens kropp.......................

Skrevet
hun kom med bil, hun var alene. hadde med seg en veske.jeg sto og så på henne fra vinduet i 2 etasje.

hun skulle gå igjennom porten til huset mitt, men stoppet helt opp.sto å så på huset å var helt "borte"

det ente med at jeg gikk ut til henne å hun begynte å gråte.Jeg fikk roet henne ned å spurte hva som var gale å hun sa at hun hadde aldri kjent det så sterkt før.Jeg gikk på kjøkkene for å hente kaffen.å når jeg kom tilbake lå hun på gulvet mitt med ansikte ned.

Jeg mistet kaffekoppene å sprank mot henne.hun ynket seg, å viste med tegn at hun hadde vont på ryggen.Hun løftet selv opp skjorten som viste en rygg som var kloret opp..hun blødde ganske men ville ikke til legevakten så jeg fikk plastret å fikset henne litt.hun klarte omsider å sette seg ned i stolen på stua mi.hun sa at datteren min hadde hentet noen med seg.fra en anen verden

Beklager men dette her høres ut som kommer fra en dårlig skrekkfilm!!!!Resten kan det nok være litt sannhet i, selv om jeg ikke akkuratt tror onde mennesker fra den andre siden har trått inn i datterens kropp.......................

uansett hva du tror og ikke tror på så er det fortsatt sinnsykt dårlig gjort og stygt sagt av deg å si at "du har en livlig fantasi"... da kan du likegodt la være å svare!!!! :sur:

Skrevet
Skjønte ingenting av det siste innlegget, jeg.

det skulle vært en Quote.... siste avsnitt har jens skrivd selv.. de første er trådstarer!

• 4 uker senere...
Skrevet

Åssen går det med datra di? Håper det går bedre med henne nå da!

god jul!

Gjest runehera
Skrevet

visst du vil bli løyst ifrå spiritisme bør du omvenda deg frå dine synder og bli frelst!

:)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg håper datteren din har det bra nå.

En definisjon av spiritisme jeg fant i boken "Ressonner ut fra skriftene": "Den tro at menneskene har en ånd som lever videre når det fysiske legeme dør, og at denne ånd kan kommunisere med de levende, vanligvis gjennom en person som tjener som medium. noen er av den oppfatning at alle gjenstander og alle naturfenomener har iboene ånder. Trolldom er bruken av den makt som en erkjenner kommer fra onde ånder. Alle former for spiritisme blir på det kraftigste fordømt i Bibelen".

Følgende eksempel er hentet fra 5. Mosebok, som ble skrevet av Moses i 1473 fvt. (før vår tidsregning, dvs. Kristus)

5. Mosebok 18: 9-14 NW (Ny verden oversettelsen):

9 Når du er kommet inn i det landet som Jehova din Gud gir deg, skal du ikke lære å ta etter disse nasjonenes vederstyggeligheter. 10 Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller sin datter gå gjennom ilden, noen som driver med spådomskunst, noen som utøver magi, eller noen som ser etter varsler, eller en trollmann 11 eller noen som binder andre med et trylleformular, eller noen som rådspør et åndemedium, eller noen som har som yrke å forutsi begivenheter, eller noen som spør de døde. 12 For enhver som gjør disse ting, er en vederstyggelighet for Jehova, og på grunn av disse vederstyggelighetene driver Jehova din Gud dem bort foran deg. 13 Du skal vise deg å være uklanderlig for Jehova din Gud. 14 For disse nasjonene som du driver bort, pleide å høre på dem som utøver magi, og dem som spår; men når det gjelder deg, så har Jehova din Gud ikke gitt deg lov til noe slikt.

Vanlige norske oversettelsen av 1978/85:

9 Når du kommer til det landet Herren din Gud gir deg, skal du ikke ta etter all den styggedom som folkene der driver med. 10 Hos deg må det ikke finnes noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden, ingen som tar varsler, ingen tegntyder, spåmann eller trollmann. 11 Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde. 12 For alle som gjør slikt, har Herren avsky for, og det er på grunn av slik styggedom Herren din Gud driver folkene bort fra deg. 13 Helhjertet skal du være i forholdet til Herren din Gud. 14 Disse folkene som du skal drive ut, hører på tegntydere og spåmenn. Men deg har Herren din Gud ikke gitt lov til slikt.

Som du ser fordømte Gud på det strengeste å drive med spiritisme. Gud er kjærlig og ønsker at vi skal ha det godt. Dessuten hater han alt som er ondt. Derfor fraråder han oss på det sterkeste å forsøke å få kontakt med onde ånder, som er Satans engler, også kalt demoner. De er så onde at vi har vanskelig å forestille oss det. De har også en sykelig trang til å skremme oss mennesker. Vær så snill å få datteren din til å holde seg langt borte fra slikt og aldri være med på noe sånt mer.

Hvis hun ennå føler seg skremt, så lang tid etter, tror jeg kanskje det beste vil være å søke profesjonell hjelp, slik noen allerede har antydet, f.eks. en psykolog.

Ellers er det ikke noe som har så stor kraft som å be til Gud om hjelp. Bruk gjerne hans navn Jehova. Husk å be i Jesu navn.

Endret av Nordmannen
  • 3 uker senere...
Skrevet
visst du vil bli løyst ifrå spiritisme bør du omvenda deg frå dine synder og bli frelst!

:)

og hvorfor i all verden det???

Det er ikke mora som skriver her som det er noe muffins med, det er datra, og jeg tviler vel heller på at det å bli "frelst" vil funke!

ta meg som et eksempel..

Da jeg jobbet som tlf-selger for en tid tilbake, kom jeg i andre enden med en vel så kristen gammel dame, og hun skulle kjøpe av meg om hun fikk frelse meg, for dette hadde hun gjort over tlf før, og det virket...

Jeg sa ja, self kan du jo prøve, (satt å lo riktig nok av hele greia)

etter litt-sånn da var jeg visst frelst, men kan ikke annet enn å si at jeg har blitt verre enn før jeg da...

grunnen til at hun skulle frelse meg var fordi Gud skulle komme å hente oss, (rett etter dette tsunami greiene) for dette var verdens undergang...... helt sikkert....

så, jeg er frelst, i den grad at jeg bare begår synder, og har mindre tro på kristendom nå enn før!

• 6 måneder senere...
Gjest bjørnar
Skrevet

hei jeg leste hva du hadde skrevet og kjente meg igjen.. jeg en gutt på 20 når jeg var 16 prøvde jeg spiritisme ilamme 5-6 kompiser, vi fikk god kontakt og alt fungerte fint. mn etter en stund fikk en av kompisene mine ånden inni seg (vi tippet glasset ved ett uhell) og ble bare rar, vi merket ikke d sjøl for etter noen minutter og da hn begynte og prate med oss ble hn veldig rar og sint skubbet borde i veggen og kasta oss ut av leilgheten.. vi gikk tilbake for og se til hn, etter ett par minutter da hadde hn roet seg litt ned.. jeg og en kompis måtte ta glasset og prate med hn vi satt så og si på kne og ba om at hn måtte la hn være i fred så skulle vi aldri mere spille dette mer.. hn hørte på oss og kompisen våres ble seg selv igjen.. jeg kommer aldri til og prøve d igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...