Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #41 Skrevet 5. oktober 2006 Normalt sett er frykten for det overnaturlige mer farlig enn det som i utgangspunktet skjer. Det kan være plagsomt, irriterende, og ja, det kan være skremmende, men det er uvanlig at slike “åndelige spøkefugler” kan gjøre direkte skade annet enn å skremme folk. Men tror jeg det i det hele tatt har skjedd her? Tvilsomt. Det er ganske mye som skal til for å få kontakt med den typen krefter, og så sant ikke venninnen er en uvanlig sensitiv person så er det liten sjanse for at hun kan ha blitt “brukt” slik. De aller, aller flest slike saker er ren massesuggesjon. I første omgang, se det an og fortell henne at hun kan snakke med deg om det om hun vil. Men om det skulle fortsette videre, så vil forhåpentligvis en forståelsesfull prest el person kunne være til god hjelp. Enten for å forklare at det ikke er reelt, eller for å hjelpe til med å bli kvitt det som eventuelt har festet seg.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #42 Skrevet 6. oktober 2006 jeg har alltid hørt at spiritisme er farlig, å det sa min mor til meg å jeg prøvde det jo litt, men jeg fortalte henne jo at det var farlig. ikke sånn overdrevent, men på en rolig å normal måte... svarer alle dere med en gang. Jeg snakket med mammaen i går, å hun fortalte meg at datteren hennes var på skolen å alt var bra.Jeg forklarte litt hva som hadde skjedd men moren viste ingenting om dette(eller veldig lite) Jeg spurte om jeg kunne snakke med linn, å det fikk jeg,spurte henne hva som hadde skjedd.hvet dere hva hun sa? -Ingenting som du har noe med- jeg fortalte at jeg ville at hun skulle forklare meg hva som hadde skjedd for at datteren min var så redd/utafor. -ikke ring mer-sa hun, å la på telefonen. så la hun på. Hun kom ikke ut av rommet sitt i går. jeg gikk inn på rommet å hun satt på gulvet. hun nektet også å gå på skolen i dag.nektet ikke men hun lå bare i sengen å så i taket.Hun er en veldig snill jente,er pliktoppfyllende og har nesten ingen fraversdager på skolen, så jeg skjønner ingenting.Jeg gikk inn for å snakke med henne i går,men hun sier ingenting. det var bare jeg som pratet , at hun kunne fortelle meg hva som hadde skjedd, å om hun hadde lyst å prate med noen andre enn meg..Hun satt der , snakket ikke... begynner virkelig å bli bekymret....
Gjest niomi Skrevet 6. oktober 2006 #43 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg spurte om jeg kunne snakke med linn, å det fikk jeg,spurte henne hva som hadde skjedd.hvet dere hva hun sa? -Ingenting som du har noe med- jeg fortalte at jeg ville at hun skulle forklare meg hva som hadde skjedd for at datteren min var så redd/utafor. -ikke ring mer-sa hun, å la på telefonen. så la hun på. ← Noen annen reaksjon kunne du kanskje ikke vente..? Jeg hadde nok sikkert reagert på samme måte, og tenkt "masekjerring" dersom moren til en venninne ringte meg på den måten. Man begynner jo å bli selvstendige i den perioden, og vil ikke at foreldrene skal blande seg inn i hva man gjør med vennene sine. Hun kom ikke ut av rommet sitt i går. jeg gikk inn på rommet å hun satt på gulvet. hun nektet også å gå på skolen i dag.nektet ikke men hun lå bare i sengen å så i taket.Hun er en veldig snill jente,er pliktoppfyllende og har nesten ingen fraversdager på skolen, så jeg skjønner ingenting.Jeg gikk inn for å snakke med henne i går,men hun sier ingenting. det var bare jeg som pratet , at hun kunne fortelle meg hva som hadde skjedd, å om hun hadde lyst å prate med noen andre enn meg..Hun satt der , snakket ikke... begynner virkelig å bli bekymret.... ← Ikke bra. Hun har nok virkelig fått seg en støkk. Bare fortsett å være der, du, og er det ikke bedre over helga, bør du ta kontakt med noen hun kan snakke med. Lege/helsesøster/kontaktlærer/prest.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #44 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg ville tatt dette på alvor og kanskje kontaktet noen med evner som å "de" eller evne til å heale. Du trenger ikke å nevne det til datteren din engang, de kan heale på avstand enkelte ganger. Lykke til og håper det ordner seg! Og til dere andre som har prøvd dette selv osv.. Noen er mer åpne og mer mottagelige enn andre, kanskje datteren her er det og har hatt sin første opplevelse hvor dette kom veldig tydelig frem. Det er ikke alle som klarer å takle slikt uten hjelp..
metteflette Skrevet 6. oktober 2006 #45 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg ville tatt dette på alvor og kanskje kontaktet noen med evner som å "de" eller evne til å heale. Du trenger ikke å nevne det til datteren din engang, de kan heale på avstand enkelte ganger. Lykke til og håper det ordner seg! Og til dere andre som har prøvd dette selv osv.. Noen er mer åpne og mer mottagelige enn andre, kanskje datteren her er det og har hatt sin første opplevelse hvor dette kom veldig tydelig frem. Det er ikke alle som klarer å takle slikt uten hjelp.. ← Det var meg over, glemte å logge inn. Mente evnen til å "se" og trenger du hjelp til å komme i kontakt med noen, send meg gjerne en PM. Igjen LYKKE TIL!!
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #46 Skrevet 6. oktober 2006 Lurer på om dere er foreldre selv, dere som sier hun er en masekjerring som snakker med venninnen til datteren. Som mamma selv, vet jeg at jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse for å ordne opp i dette og den venninnen skulle pokker meg fortalt meg hva som hadde skjedd. Gi nå hoved innlegger litt støtte, kan ikke være noe hyggelig å se datteren slik!!
Gjest niomi Skrevet 6. oktober 2006 #47 Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Lurer på om dere er foreldre selv, dere som sier hun er en masekjerring som snakker med venninnen til datteren. Som mamma selv, vet jeg at jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse for å ordne opp i dette og den venninnen skulle pokker meg fortalt meg hva som hadde skjedd. Gi nå hoved innlegger litt støtte, kan ikke være noe hyggelig å se datteren slik!! ← Nei, jeg er ikke foreldre selv. Jeg sa at dersom jeg hadde vært venninnen, hadde jeg nok sett på ts som masekjerring som blandet seg i noe hun ikke hadde noe med. Det høres jo rett og slett ut som denne venninnen spilte skuespill da hun ble sinna etc. under seansen, og skjønner ikke hva all dramatiseringen går ut på. Klart jeg syns mor skal hjelpe datteren sin mest mulig. Men jeg tror ikke hun har vært vitne til at ånder viste seg. Ikke at jeg ikke tror på det, men det er kun få mennesker som har den gaven, og de er klar over den fra de er små, og det er dermed naturlig for dem. Hun har vært vitne til noe veldig skremmende - en venninne som virkelig klarte å spille skuespill der og da i en allerede skummel setting. Men moren må rett og slett respektere at venninnen ikke vil snakke om hva som skjedde. Dette får moren finne ut av gjennom sin datter. Dessuten var de vel flere venninner der. Hvordan opplever de situasjonen? Burde ikke mor ta kontakt med deres mødre for å høre om de også er skremt? Endret 6. oktober 2006 av niomi
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #48 Skrevet 6. oktober 2006 Hele historien høres helt vill ut. Nummer 1: Moren virker som hun tror litt på dette selv. Dermed blir datteren også skremt av det hun har opplevd. Mor bør ta datterens frykt på alvor, men være såpass saklig at datteren forstår at det er hun og venninnene som har hisset hverandre opp. Nummer 2: Merkelig svar fra mor til venninne av din datter. Er det noen grunn til at hun ikke vil snakke med deg?
Gjest Gjest1 Skrevet 6. oktober 2006 #49 Skrevet 6. oktober 2006 Vil holdt også på med dette i tenårene, og ville sjekke om noen flyttet glasset... Da vi prøvde at alle dyttet gikk det dårlig, men når alle holdt en finger på hver gikk det så det suste... Men jeg tror det finnes en logisk forklaring på ting her i verden jeg da
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #50 Skrevet 6. oktober 2006 Dette tror jeg ikke på . Er det sant og du er så bekymret- Da med datteren din til legen!
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #51 Skrevet 6. oktober 2006 For det første, vær så snill opg slutt og kall det spiritsme, det er faktisk en relgion og ikke dette "spillet".. "Spillet" heter ouija faktisk.. Og jeg har veldig liten tro på at denne jenten fikk ånden i seg.. Og teknisk sett umulig og få djevelen i seg siden djevelen er en kristen oppfinnelse Men ren gjetting så har de tullet, med mindre venninnen har denne gaven fra før eller har lært seg og bruke den.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #52 Skrevet 7. oktober 2006 Som mor ville jeg i hvertfall tatt kontakt med noen som kan med dette. Det finnes ikke noe bevis på at det datteren din sier ikke er sant, derfor ville jeg heller trodd henne enn å prøve å overbevise henne om at det er tull. Det er ingen tvil om at spiritisme er farlig! Jeg tror ikke at ånder, hvis de finnes, kan gjøre noen noe fysisk, men man kan bokstavelig talt bli skremt fra vettet og det bør man faktisk ta på alvor.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 7. oktober 2006 #53 Skrevet 7. oktober 2006 Denne tråden fikk jeg nesten ikke sove av i natt :hår: Makan!
Tiit Skrevet 7. oktober 2006 #54 Skrevet 7. oktober 2006 Hvordan går det med jenta nå? Jeg syns det var utrolig mye bagtellisering av problemet i denne tråden. Det er faktisk ganske mange her i verden som tror at det fins mer enn bare mennesker i verden, at andre krefter rår og rører seg. Du mor, ta på alvor at det har skjedd noe dramatisk for datteren din, og sørg for at hun får hjelp om det ikke går bedre.
aimee Skrevet 7. oktober 2006 #55 Skrevet 7. oktober 2006 Jeg også er nysgjerrig på hvordan det går med både deg og jenta di!
Pooh Skrevet 7. oktober 2006 #56 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jeg syns forsåvidt ikke det er relevant i det hele tatt hva man maatte mene om det overnaturlige i denne sammenhengen. Det som betyr noe, særlig for moren og datteren, er jo at jenta er redd. Om hun “så” noe, har såkalte evner eller bare innbiller seg ting spiller ingen rolle. Støtter forslagene om å ta jenta med til lege eller prest dersom hun ikke kommer seg raskt. Kanskje kan du også prøve å snake med venninna og moren hennes sammen og forklare at du ikke er sint for det de drev på med, eller vil snoke i hva tenåringsjentene driver på med, men at du kun ønsker å hjelpe datteren din. Kanskje Linn vil forstå alvoret om hun får treffe datteren din og se hvor sterkt hun reagerer. Lykke til! Endret 8. oktober 2006 av Pooh
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2006 #57 Skrevet 7. oktober 2006 Hadde selv noen skremmende opplevelser med Quija-brett da jeg gikk på ungdomsskolen, kanskje var det massesuggesjon, kanskje var det reelt, jeg vet ikke, og det er heller ikke viktig. Det viktigste var hva vi opplevde, reelt eller ikke, og reaksjonene våre på dette. Vi sluttet etter en VELDIG skremmende episode som satte preg på oss i lang tid framover. Jeg har ennå ikke, 20 år etter, satt mine bein i det huset hvor denne episoden skjedde! Her er en jente som har fått en psykisk reaksjon på opplevelsen, og dette må behandles på den ene eller andre måten! Et eller annet har skjedd, og jenta tenger hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #58 Skrevet 9. oktober 2006 huff dette hørtes ikke bra ut. jeg mener som siste taler at uansett hva som har skjedd så har denne datteren blitt skikkelig redd. og er hun fortsatt like redd noen dager etter så bør hun tas med til legen, som evt. kan henvise videre... noen må nå under skallet på jenta, og få henne til å fortelle hva som skremte henne så. og hun må tas alvorlig, samme hva det var som skremte henne. å bli skremt er ikke alltid en logisk reaksjon, men det er like vondt uansett. eks. meg, jeg er livredd mus....;-)
Kittykat Skrevet 9. oktober 2006 #59 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg hadde forlangt at venninnen skulle ha sagt hva som skjedde. Din datter er livredd og alt venninnen sier er at det har ikke du noe med? Jo, tenk det har du. Jeg hadde troppet opp på døren om jeg måtte. Uansett om det skjedde noe eller ikke, så ble din datter veldig redd av det de gjorde. Hvis det bare var en spøk fra venninnens side, så var det en veldig dårlig spøk. Man tuller ikke på den måten med andre mennesker. Jeg hadde rett og slett krevd å få vite hva som skjedde av venninnen. Forklart til venninnen ganske enkelt og greit at noe skjedde som gjorde at datteren din nå er livredd, tør ikke å gå ut, ligger bare i sengen og stirrer i taket. Går ikke det inn og får henne til å tenke litt, så er venninnen rett og slett en idiot. Stå på for datteren din!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #60 Skrevet 9. oktober 2006 Skrev et langt innlegg her, men det ble borte I allefall: Få jenta til lege. Uansett om det som har skjedd er overnaturlig, massesuggesjon, eller juks og bedrag er det et faktum at jenta har blitt ekstremt redd og trenger hjelp. Det er forferdelig vondt å være så redd, og jeg tror jenta trenger legehjelp. Jeg holdt på med slikt en del selv i tenårene, og tror det er farlig. Rett og slett fordi det er ekstremt skremmende. Man kan bli vettskremt fordi man kan få beskjed om ekstremt skremmende ting. Død, ulykker som skal ramme dine nærmeste, at satan er i rommet o.s.v. Jeg har vært med på det selv og vet ikke helt hva jeg skal tro. Innerst inne så tror jeg vel på at det ikke er noen som dytter glasset. Jeg vet ikke hvorfor det beveger seg. Men jeg har sett at det gjør det. Men jeg kan si hva jeg vet: Det som blir skrevet er uansett bare tull. Vi opplevde å få varsler om ulykker med dato for når det skulle skje og mye annet. Ikke en eneste av tingene skjedde. Vi fikk ikke en eneste gang beskjeder om noe som viste seg å være sannhet. Alt vi fikk frem var bare vås, og ofte vondt og ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå