Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter var hos en venninde i går, hun er 15.

hun kom hjem i 10 tiden i går kveld.Helt hysterisk.4 venninder hadde lekt spiritisme, jeg har fortalt 1000 ganger at det er farlig. :frustrert:

men...

hun fortalte meg at venninden linn, hadde (som hun sa) fått ånden inni seg.

vet ikke hva jeg skal tru men datteren min er SIKKER i sin sak.

hun fortalte meg at venninda hadde blitt utrolig sint.å mye hadde skjedd, som jeg ikke fikk høre om...

Å det hadde hvertfall ent med at vennindene for, å linn ble hjem alene.

I natt våknet jeg av et HYL, hun hadde mareritt å drømte at hun stirret på seg selv i badekaret at hun var død, hun råtnet litt etter litt å tilslutt var hun borte...

hun var igjen hysterisk. :tristbla:

i dag fikk hun være hjem fra skolen.hun sovnet nå.hun er blitt helt psykotisk.prøvde å ringe til moren til venninden men hun er på jobb.( ingen tok telefonen)

er dette vanlig, blant deres barn? jeg mener det å holde på med spiritisme?

hva skal jeg gjøere vist hun ikke blir bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt mye på med spiritisme da jeg gikk på ungdomsskolen (4-5 år siden), men vi fikk aldri kontakt med noen, og da vi brukte Oujia-brett så var det sikkert noen som flytta den greia på bokstavene..

Så det er ikke uvanlig blant folk på den alderen å drive på med slik, men det høres jo ikke helt bra ut for datteren din da.. Det var bare sånne skrekkhistorier vi hørte, men aldri trodde på.. At folk ble dratt inni speil, at folk så seg selv dø osv..

Skrevet
Vi holdt mye på med spiritisme da jeg gikk på ungdomsskolen (4-5 år siden), men vi fikk aldri kontakt med noen, og da vi brukte Oujia-brett så var det sikkert noen som flytta den greia på bokstavene..

Så det er ikke uvanlig blant folk på den alderen å drive på med slik, men det høres jo ikke helt bra ut for datteren din da.. Det var bare sånne skrekkhistorier vi hørte, men aldri trodde på.. At folk ble dratt inni speil, at folk så seg selv dø osv..

ja jeg tenkte også dette.

men jeg kjenner datteren min, noen ting skjedde i går. om det var en ånd eller ikke vet jeg ikke men hun er "snodig"

hun ville ikke si så mye..

i natt når hun drømte også, når jeg kom inn og hun satt i en krok atmed sengen.

hun var panisk, hun så skummel ut også.tilogmed jeg som ikke trur på noe anet en det du ser...

men det var skikkelig scary.

hun gråt hele tiden etterpå (etter at hun våknet i natt) hun var utmattet når hun sovnet, stakkar

Skrevet

Helt typisk jentegjengting. én begynner å late som, og så skremmer de hverandre opp til du har en hel flokk med hysteriske høns.

Skrevet (endret)

Huff, det hørtes ikke bra ut!

Jeg drev også mye med spiritisme i ungdsomsskolen-alderen, men hadde aldri noen dårlige opplevelser. Heldigvis! For det datteren din har vært gjennom, høres dramatisk ut.

Jeg synes du skal snakke med moren til venninnen og høre om hun vet noe mer.

Hva skjedde med venninnen? Har hun også hatt mareritt?

Ellers er det vel liten vits i å forby dette, det virker som jentene har fått seg en "lærepenge", helt uten foreldrenes formaninger.

Også får vi håpe at drømmene hennes gir seg, og at hun etterhvert glemmer det.

:klem:

Endret av aimee
Skrevet

Hun er vel ikke psykotisk? Er hun det må du få henne innlagt øyeblikkelig. Er dere samer eller noe sånt?

Skrevet
ja jeg tenkte også dette.

men jeg kjenner datteren min, noen ting skjedde i går. om det var en ånd eller ikke vet jeg ikke men hun er "snodig"

hun ville ikke si så mye..

i natt når hun drømte også, når jeg kom inn og hun satt i en krok atmed sengen.

hun var panisk, hun så skummel ut også.tilogmed jeg som ikke trur på noe anet en  det du ser...

men det var skikkelig scary.

hun gråt hele tiden etterpå (etter at hun våknet i natt) hun var utmattet når hun sovnet, stakkar

KJære deg, nå¨må iallfall DU forsøke å bevare roen her... Ingen ting skjedde, annet enn i hodene på jentene. Og fantasien kan være sterk, det er lett å innbille seg ting. Det har disse jentene gjort. Din datter sliter nå og er redd, jeg tror det kan være lurt å kontakte helsesøster eller fastlege, spørre om noen kan snakke litt med henne. Det hjelper henne iallfall ikke om DU tror en djevel har tatt bolig i venninna hennes...

Skrevet

Om du er redd så ta henne med til en prest og forklar situasjonen. Han vet sannsynligvis hva han skal gjøre.

Skrevet
KJære deg, nå¨må iallfall DU forsøke å bevare roen her... Ingen ting skjedde, annet enn i hodene på jentene. Og fantasien kan være sterk, det er lett å innbille seg ting. Det har disse jentene gjort. Din datter sliter nå og er redd, jeg tror det kan være lurt å kontakte helsesøster eller fastlege, spørre om noen kan snakke litt med henne. Det hjelper henne iallfall ikke om DU tror en djevel har tatt bolig i venninna hennes...

jeg har ALDRI sagt at jeg trur djevelen har tatt bolig i venninda hennes

Skrevet
Om du er redd så ta henne med til en prest og forklar situasjonen. Han vet sannsynligvis hva han skal gjøre.

men er prestene slik dah...som noen sa det kan jo være psykisk, mest sannsynlig er det jo at fantasien har løpt litt løpsk...

jeg er så rådløs....

Skrevet (endret)

Dumme jentunger!

Ikke gi henne oppmeksomhet når hun oppfører seg så idiotisk, så går det nok over veldig fort.

Endret av Madeline
Skrevet

Jeg holdt på masse sånn da jeg var liten. ikke fått noen varige men av det, men vi skremte vettet av hverandre.

Skrevet
Hun er vel ikke psykotisk? Er hun det må du få henne innlagt øyeblikkelig. Er dere samer eller noe sånt?

nei vi er ikke samer :) vi bor på østlandet å tilhører ikke noen form for sekt

Skrevet (endret)

Ikke gi henne oppmeksomhet når hun oppfører seg så idiotisk, så går det nok over veldig fort.

kanskje...

men jeg kjenner min datter

Endret av Madeline
Skrevet (endret)

Jaja, da prøver hun vel ikke det igjen... :ler:

Husker vi holdt på med dette i 12-13-års alderen, men etter noen litt skremmende episoder (jada, ver noen som var morsomme og flyttet på glasset, vettu... Eller "ble gale" ;) ), sluttet vi med det.

Fortalte det til mamma, og hun lo. For sånn hadde de også holdt på i den alderen.

Tok vel noen dager før jeg turte å gå hjem etter at det ble mørkt, da. Mamma var sjeleglad, da jeg faktisk kom inn før innetid i lengre tid. :ler:

Endret av niomi
Skrevet
Jaja, da prøver hun vel ikke det igjen... :ler:

Husker vi holdt på med dette i 12-13-års alderen, men etter noen litt skremmende episoder (jada, ver noen som var morsomme og flyttet på glasset, vettu... Eller "ble gale" ;) ), sluttet vi med det.

Fortalte det til mamma, og hun lo. For sånn hadde de også holdt på i den alderen.

Tok vel noen dager før jeg turte å gå hjem etter at det ble mørkt, da. Mamma var sjeleglad, da jeg faktisk kom inn før innetid i lengre tid. :ler:

ja jeg husker også selv at jeg holdt på med slik en stund.

men allikevel.jeg kjenner datteren min.så jeg vet at noe gjore slik at hun ble vettaskremt . for jentungen er redd.ånd eller ikke noe skjedde å det forandret datteren min.

det kan jo hende at det går over om noen dager men vist ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Du får la det gå noen dager og se om det går over. Er du bekymret for psykiske problemer, ta henne med til legen.

Skrevet

Ja, jeg tviler ikke på at hun er skikkelig skremt. Jenter i den alderen er flink til å hisse opp hverandre, og dette i samband med noe myteomspunnet og mystisk som Oujia-brett, sen høstkveld og mørkt ute, kan være ganske så skremmende. Men at venninna "har fått ånden" tviler jeg sterkt på - tror like mye på det som f.eks. tungetale og bønn for helbredelse. Massesuggesjon, vettu.

Slapp av, det går nok over, og gjør ikke redselen det, så ring legen hennes og avtal en time med h*n.

Skrevet

Er vel ehller venninden hennes som kan få virkelige problemer her. Kommer hun til seg selv igjen rimelig fort vil resten av vennindeflokken sannsynligvis roe seg ned etterhvert (og forhåpentligvis har de lært at slikt leker man ikke med...)

Skrevet
Ja, jeg tviler ikke på at hun er skikkelig skremt. Jenter i den alderen er flink til å hisse opp hverandre, og dette i samband med noe myteomspunnet og mystisk som Oujia-brett, sen høstkveld og mørkt ute, kan være ganske så skremmende. Men at venninna "har fått ånden" tviler jeg sterkt på - tror like mye på det som f.eks. tungetale og bønn for helbredelse. Massesuggesjon, vettu.

Slapp av, det går nok over, og gjør ikke redselen det, så ring legen hennes og avtal en time med h*n.

Hva er det å "få ånden"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...