Gjest Husmusa Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg gir bort en god del brukte barneklær til barna av en nær slektning. Ungene er 2 og 4 år. Noen av klærne er dyre og pent brukt, andre er tydelig brukte, de verste kasserer jeg. Familien har god råd (bedre enn oss), så jeg spør alltid om de ønsker å arve dem eller om jeg bare skal gi dem til andre. Som regel vil h*n se gjennom "utvalget" om det er noe ungene trenger. Det som irriterer meg er imidlertid at jeg aldri hører et takk for klærne. Selv arver ungene mine noen ganger klær fra venner av oss, og jeg takker bestandig for det de får. Det jeg lurer på er om det er jeg som overreagerer når jeg blir "snurt" for ikke å få et takk? Takker dere for brukte ting ungene får?
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Nå er ikke babyen født ennå, men jeg takker for alt vi får av klær og utstyr, både det vi får brukt, og det vi må betale en liten slant for. (Men får billig) Det er jo kjempestor hjelp på budsjettet vårt, når kurv, vippestol, klær og vogn ikke lenger er en utgift. Og jeg ønsker å vise mine venner og min familie at jeg setter pris på at de gir meg et slikt tilbud. Synes egentlig bare det er normal høflighet!
LilleBille Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Det er da en selvfølge å takke. (alminnelig folkeskikk) Vi har arvet mye - og arver mye videre - og vi takker - og det gjør alle som arver hos oss også.
Svart Katt Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Selvfølgelg skal man takke for ting man får, brukt eller ubrukt. Det virker nesten som de føler det som en byrde å ta i mot. Jeg hadde kanskje vurdert å gi klærne til noen andre om du har andre i nærmeste krets som trenger, men det må du finne ut av selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Selvfølgelg skal man takke for ting man får, brukt eller ubrukt. Det virker nesten som de føler det som en byrde å ta i mot. Jeg hadde kanskje vurdert å gi klærne til noen andre om du har andre i nærmeste krets som trenger, men det må du finne ut av selv. ← enig
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 enig ← jeg har arvet til største mann en stund.JEg blir kjempe glad for ALT jeg får jeg.Det jeg ikke liker bruker han ikke å de tingene jeg liker bruker han..dette sparer meg en masse! Å hun jeg får låne det av , spørr jeg om de vil ha det tilbake, vist ikke selger jeg det videre for 200 kassen ! å mange har kjøpt
Saeria Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er enig med de andre. Det er da en selvfølge å takke!
Elodi Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Enig med alle andre her. Det er en selvfølge å takke!
Annie Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg fikk masse til Prinsessa når hun var baby og mindre. Og ikke skulle takke ville vært helt uaktuellt! De jeg gir videre til takker også.
Anthea Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Selvfølgelig takker man når man får noe! Noe annet er rett og slett uhøflig!
ceca Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Har arvet mye til barna, og arver ennå. Og selvfølgelig takker jeg ! Kusinen til mannen min takker ikke for å arve klær etter oss til ungene sine, og hun går gjennom posene med kritisk blikk. Tilslutt gadd jeg ikke spørre henne mere, men spurte en annen jeg kjenner, som ble veldig glad Koseligerer for oss også !! Ceca
Krista83 Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har hvertfall alltid takket for klær jeg har arvet! Vanlig folkeskikk mener jeg. Finn noen andre å gi det bort til eller selg det for en billig penge til noen som trenger det mere...
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Vi arver en del til våre, og synes det er helt topp. Takker alltid, og gir også deres unger noen småting av og til, for å vise at vi er takknemlig for det vi får.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #14 Skrevet 6. oktober 2006 Ja, jeg har flere ganger vurdert å gi klærne til andre som hadde satt mer pris på dem, men jeg føler liksom en uskreven regel om at det er tanteungene mine som skal få første tilbud. Moren til barna og jeg er veldig gode venner ellers. Husmusa
Susan Sto Helit Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Ja, jeg har flere ganger vurdert å gi klærne til andre som hadde satt mer pris på dem, men jeg føler liksom en uskreven regel om at det er tanteungene mine som skal få første tilbud. Moren til barna og jeg er veldig gode venner ellers. Husmusa ← Tja, så lenge tanteungene dine ikke høres ut til å trenge dem. Noe de ikke gjør hvis de ikke engang takker for det de får. Så ville jeg gitt dem til noen andre som blir glade for å få dem! Om de lurer på hvorfor, så kan du jo si at du fikk følelsen av at de egentlig ikke hadde behov for klærne, men at de andre du gir til hadde det.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #16 Skrevet 6. oktober 2006 Eller svare at de nå sliter så fært på klærne, så de er ikke så pene lenger
kamela Skrevet 6. oktober 2006 #17 Skrevet 6. oktober 2006 Finn noen andre å gi det videre til som setter pris på det og som klarer å gi uttrykk for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå