Gjest Primula Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Ja, overskriften fikk vel frem det jeg lurte på. Når er jentene for gamle til å være med fedrene i garderoben? Det kan vel kanskje snues andre veien også, hvor gamle er guttene når de er for gamle til å være med mødrene i garderoben?
Musemor Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg tror barn kommer til et punkt der de synes det blir flaut, så det tror jeg regulerer seg selv. Men jeg hadde nok reagert på det hvis barnet var mer enn 10 år, for da synes de kan klare seg selv i garderoben!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg var med faren min da jeg var 7 eller 8, men mamma syntes visst jeg var for stor.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Gutten var med meg i garderoben til han var ca 5 år gammel. Da syntes jeg det var "på tide" at han var i guttegarderoben. Datteren har aldri vært i herregarderoben, så der kan jeg ikke uttale meg, men jeg synes ikke det er naturlig om hun skulle ha vært der etter skolestart.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Ikke bare overlat det til barna å vurdere. Det har vært gutter i garderoben der jeg trener som synes det er helt topp, men stirrer mer enn jeg synes er ålreit. Jeg synes det er vanskelig å vurdere alder på barn, men følg med på sånne ting. Samme gjelder vel også motsatt, og med jenter i herregarderoben?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Med en gang de er i skolealder mener jeg de er for store. 1
Daria Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Når de ikke lenger trenger hjelp, er det på tide at de går i riktig garderobe. Det vil jo være litt individuelt, men rundt 7-8 ville jeg tro de fleste klarer seg selv. Stusset forøvrig litt den gangen jeg traff en voksen mann med ei jente på 3-4 på damedo, synes vel det ville vært mr naturlig at han tok med henne på herredoen... 1
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Når de ikke lenger trenger hjelp, er det på tide at de går i riktig garderobe. Det vil jo være litt individuelt, men rundt 7-8 ville jeg tro de fleste klarer seg selv. Stusset forøvrig litt den gangen jeg traff en voksen mann med ei jente på 3-4 på damedo, synes vel det ville vært mr naturlig at han tok med henne på herredoen... ← jeg har en bror på 8, hadde aldri i livet ville hatt han i dusjen ( på badeland) sammen med meg. blir for mye glaning. 6 års alderen mener nå jeg..7 maks
orakel Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 På SATS-senteret der jeg trener har de satt 8 som aldersgrense for å ha barn av motsatt kjønn med i garderoben. De bør ihvertfall ikke bli eldre enn det. Dessverre er det mange mødre som ikke bryr seg om oppfordringen og har adskillig eldre gutter med i damegarderoben. Ikke så veldig hyggelig for oss andre...
suzie Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Guttungen min på 7 år hadde nok helt sikkert klart seg alene i garderoben i svømmehallen, men JEG synes det er problematisk. Vi bor i en ganske stor by, og jeg er redd for at det skal være noen der som ikke ønsker å være greie, og er på utkikk etter små gutter som er alene uten foreldre. Nå er han ikke interessert i damer på den måten enda, og tenker ikke over at han selv skal være sjenert. Men - prøver å få med oss paps når vi skal i svømmehallen. I den mindre svømmehallen der vi bor (som de også bruker i skolen) går han alltid alene, og det går helt fint... Hysterisk jeg... ja - kanskje. Men når det kommer til sånt vil jeg at han skal ha litt fler år og gå på. Han er fortsatt bare ett troskyldig barn...
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Guttungen min på 7 år hadde nok helt sikkert klart seg alene i garderoben i svømmehallen, men JEG synes det er problematisk. Vi bor i en ganske stor by, og jeg er redd for at det skal være noen der som ikke ønsker å være greie, og er på utkikk etter små gutter som er alene uten foreldre. Nå er han ikke interessert i damer på den måten enda, og tenker ikke over at han selv skal være sjenert. Men - prøver å få med oss paps når vi skal i svømmehallen. I den mindre svømmehallen der vi bor (som de også bruker i skolen) går han alltid alene, og det går helt fint... Hysterisk jeg... ja - kanskje. Men når det kommer til sånt vil jeg at han skal ha litt fler år og gå på. Han er fortsatt bare ett troskyldig barn... ← Det er kanskje en mulighet å ha med en eldre gutt eller la være å gå når ikke faren kan være med. Hvertfall om det skal vare noen flere år, at han er med deg. Er ikke sikkert jentene i klassen hans syns han bare er et troskyldig barn om dere møter på en av dem i garderoben... 2
suzie Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Det er kanskje en mulighet å ha med en eldre gutt eller la være å gå når ikke faren kan være med. Hvertfall om det skal vare noen flere år, at han er med deg. Er ikke sikkert jentene i klassen hans syns han bare er et troskyldig barn om dere møter på en av dem i garderoben... ← Jeg vet det... må vel bare vurdere for hver gang om vi er kommet forbi det stadiet... det er nok rett rundt hjørnet vil jeg tro. Som regel er det jo ikke noe problem, for det løser seg stort sett med at far er med. Han hadde kanskje synes det var dumt å møte jentene i klassen selv.
Gjest niomi Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg syns skillet går når barna begynner på skolen, som flere har sagt her. Da henger barna litt mer med større barn, og de lærer seg mer om seksualitet. Og nakenhet blir mer unaturlig og erte-/mobbegrunn. Selv har jeg opplevd at mødre har hatt med seg 9-10 år gamle gutter i damegarderoben på Tøyenbadet. Og guttene sitter virkelig og stirrer. Jeg, som voksen syns det er ubehagelig. Hvordan små jenter reagerer på det, vil jeg ikke tenke på. 1
Gjest Madeline Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er enig med dem som sier at skillet går når barna begynner på skolen.
loffen Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Gutten var med meg i garderoben til han var ca 5 år gammel. Da syntes jeg det var "på tide" at han var i guttegarderoben. Datteren har aldri vært i herregarderoben, så der kan jeg ikke uttale meg, men jeg synes ikke det er naturlig om hun skulle ha vært der etter skolestart. ← Jeg synes en 5 åring er alt for liten til å klare seg alene i garderoben.
Gjest Pet Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes en 5 åring er alt for liten til å klare seg alene i garderoben. ← En 5-åring kan da skifte til badetøy selv? 1
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg synes en 5 åring er alt for liten til å klare seg alene i garderoben. ← For det første var det ingen som sa at han var alene i garderoben, jeg sa at han ikke lenger var med meg i damegarderoben! Stor forskjell der.. For det andre, om han så hadde vært alene i garderoben. Han hadde da gym på skolen og klarte å bytte til gymtøy og dusje alene der, så hvorfor skulle han ikke ha klart å bytte til badetøy alene i svømmehallen? 1
loffen Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) En 5-åring kan da skifte til badetøy selv? ← Joda akkurat det går nok greit. Men låse inn i skapet med 10-kroners låsen, henge opp hådkle høyyt opp på veggen v dusjen (Dit rekker bare voksne, hans hånkle må nok ligge på gulvet.), vaske håret, passe på å få med seg såpe etc ut igjen osv. For ikke å snakke om å huske på hvilket skap det var han låste tingene inn i? Enn om han sklir og slår seg i dusjen? Da er det vel greit å ha med seg en voksen? Pluss at det er så mange pedofile ekle typer på sånne steder som lett kan ta fordel av en som er så liten. Endret 5. oktober 2006 av loffen
loffen Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 For det første var det ingen som sa at han var alene i garderoben, jeg sa at han ikke lenger var med meg i damegarderoben! Stor forskjell der.. For det andre, om han så hadde vært alene i garderoben. Han hadde da gym på skolen og klarte å bytte til gymtøy og dusje alene der, så hvorfor skulle han ikke ha klart å bytte til badetøy alene i svømmehallen? ← Hvilken resurssterk kommune du må bo i. Her får ikke barna dusje etter gymen før i midten av 4de klasse!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 Hvilken resurssterk kommune du må bo i. Her får ikke barna dusje etter gymen før i midten av 4de klasse! ← Hos oss begynte de å dusje allerede etter 1. uke i 1. klasse... (lærer er til stede i garderoben, men likevel...) Men uansett: Jeg ser poenget ditt ang. garderoben, det er mye uforutsett som kan skje. Men som jeg sa, han var ikke alene i garderoben, men hverken han eller jeg var lenger komfortable med at han var med i damegarderoben etter at han begynte på skolen (da han var 5 1/2), og vi måtte finne alternative løsninger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå