Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg holder på å surfer litt å har kommet til sider der det står at du kan tjene penger på nette.

melder deg inn å tjener opp til 75 dollar.

noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
pyramide

ja det er det . er det ulovelig?

er det virkelig så enkelt som folk sier ?

at alt er gratis å at du kan tjene fra de under deg ?

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Det som ser ut til å være for godt til å være sant er som regel for godt til å være sant, dessverre.

Skrevet

Det er yttrest få som tjener på dette. Man må rekrutere mange, og mange av de man rekruterer vil tape på det, iden de ikke får rekrutert nok selv. Dvs at du får dem inn i noe de taper på.

Det er de som starter dette som virkelig tjener: dere andre er arbeidsmaur...

ja, det er ulovlig. Du har kanksje lest om 5% community, prosperclub, world games?

I Norge er slike spill omtalt i «Lotteriloven av 24 feb. 1995 nr. 11.». Slik uttrykkes dette i lotterilovens § 16:

Det er forbudt å opprette eller delta i pyramidespill, lykkekjeder, kjedeforretninger eller liknende tiltak hvor penger eller andre verdier omsettes etter hvert innen en ubestemt krets av personer.

Mht. strafferammer, så heter det videre, i lotterilovens § 17:

Den som forsettelig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i denne lov, eller forskrifter eller vilkår som er fastsatt i medhold av loven, straffes med bøter eller fengsel i opptil tre måneder. Medvirkning straffes på samme måter. Forsøk straffes som fullbyrdet overtredelse. Ved overtredelse av […] § 16 er straffen fengsel i inntil tre år.

Skrevet

Når det er snakk om summer i størrelsen 75 dollar så er det grunn å la varselklokkene kime, så sant det ikke er snakk om 75 dollar i året, og det er spredd over flere selskaper. Da kan jeg for så vidt forså at det kan gå.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Bare tull. Jeg prøvde for en stund siden, og det eneste jeg har oppnådd er innboksen uvanlig full av dritt.

Skrevet
Når det er snakk om summer i størrelsen 75 dollar så er det grunn å la varselklokkene kime, så sant det ikke er snakk om 75 dollar i året, og det er spredd over flere selskaper. Da kan jeg for så vidt forså at det kan gå.

Kunne du gitt meg et tips eller to? :)

Skrevet

Det finnes de selskaper som betaler deg noen veldig få øre for å lese reklame eller svare på diverse henvendelser, men dette blir du IKKE rik av og det er bare å glemme. Det finnes da muligheter for å bli meget rik av internett også, men da må du tenke nytt eller noe som er helt utenom det vanlige. Det finnes jo denne karen som klarte å tjene en million kroner på å selge reklame på sin side, men den ideen er nok oppbrukt.

Lykke til uansett hva du måtte finne på, men som tidligere nevnt så er det som ser for godt ut til å være sant, ofte nettopp for godt til å være sant.

Skrevet
Kunne du gitt meg et tips eller to? :)

http://companiesthatpays.blogspot.com/2006...or-dummies.html

Har pleid å tatt utgangspunkt i den siden pga at det er en bekjent av meg som driver den.

Ligger på rundt 1-2 dollar om dagen nå, og da sitter jeg med mailer i ca en halv time hver dag (leser de ikke særlig nøye, har fått inn en vane med å lese aviser i en nettleser og bruke en annen til mailer.) Ingen formue, men det gjør at jeg har et håp om å få kjøpt julegaver i år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...