Gå til innhold

Kamelas dagbok

kamela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tyskland 2007 - smakebit av sommerferien del 1

Hadde en flott båttur, til og med været stemte når vi dro fra Oslo. Vel fremme i Kiel regnet det, så vi plottet bare inn ankomststed Koblenz på GPS'n og kjørte avgårde.

Etter litt (mye) køing kom vi frem.

Hotellet:

Så rart ut på utsiden, men var kjempefint inne.

Minikjøkken med kjøleskap og kokeplater.

Stor bad med badekar :hoppe: , bidèt og 2 vasker!

Hadde smådammer rundt på uteanlegget med fisker og masse frosk som underholdt til langt på kveld.

Lå ca. 100 meter fra Mosel og 15 minutters gange fra sentrum.

Stille og fredlig bortsett fra en dag hvor det var bryllup.

Anbefales!

Opplevelser:

Tok biltur nedover Moseldalen, stoppet og spiste is på en kafe hvor druene hang over hodet på oss. Tog også en togtur samme veien for å se litt mer.

Kjøpte keramikkfugler og en julekule med gris og hjerte (sånn som det snør i)

Nedover Rhinen tok vi båt, var heldig og fikk fint vær. Toget tilbake (da var det ikke fint vær lenger)

På et av stoppestedene så jeg en butikk med masse jul hele året, og dagen etter ble det en biltur dit. Kjøpte 2 julekuler :)

Ellers var det byvandring, en tur på togmuseet, innkjøp av diverse cd og dvd'er og minst en stor is hver dag :is:

Ikke riktig som denne, men gjerne 3-4 kuler i glass med kjeks, krem og saus.

Det vi ikke fikk med oss i denne runden var en tur til Køln for å se på Domen, manglet en dag til det.

Etterhvert forflyttet vi oss til Hamburg, masse køer.

Hotellet:

Fint men hadde vindu rett mot en 4 felts vei. Og så kom varmen! Vi byttet på vindu oppe og lukket, helt uutholdelig. Første morgenen ville jeg bare vekk!

Har vært i Hamburg hver sommer de siste 4 årene, så her er vi ganske godt kjent - tuslet litt rundt og kikket, spiste frokost på en tilfeldig benk.

Var også en tur på MiWuLa, et kjempestort modelltoganlegg med masse landskap mm. Anbefales!

Køer også på vei fra Hamburg til Kiel, og så var det hjem igjen med Kronprins Harald.

Har hatt en kjempefin ferie og kost oss masse med hverandre :hjerter_rundt:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen! Har dere planlagt noen feiring?

Det høres ut som en fin tur! :) Har dere planlagt noen flere reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Vi skal bygge terrasse, så fri og fri... :ler: Uansett så blir det godt å slippe å ha noen små å ta hensyn til hele tiden. Burde få med mannen på en dagstur kanskje? ;)

Ja, det syns jeg nesten dere burde prøve på. Ellers går det jo alltids ann å få terassebygging til å bli noe litt mer kos enn bare bygging. Lag suppe, ta med ut ett teppe og kos dere i armkrokene til hverandre mens dere betrakter terassen :rødme: Jeg har virkelig lært meg at det er de små tingene som teller, og som gjør en hvilkensomhelst kjedelig dag til gøyal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen! Har dere planlagt noen feiring?

Det høres ut som en fin tur! :) Har dere planlagt noen flere reiser?

Takk takk :)

Ikke noe feiring tror jeg, kanskje jeg kjøper et kakestykke og et kort?

Turen var kjempefin!.

Nå er det to uker til vi skal ha 2 ukers ferie med barn, og ikke noe er planlagt ennå. Storfamilien hos oss med hvert vårt barn fungerer dessverre ikke så bra, så det er ikke så enkelt bestandig.

Mann med sitt barn skal i hvertfall en tur på deres hytte, dit skal ikke jeg og poden, det er vel det eneste som er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente

Gratulerer så utrolig mye med bryllupsdagen!!

Høres ut som om dere hadde en kjempe kjekk ferie.

Fått opplevd mye spennendes, og du var vel i himmelen i julebutikken du :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg nesten dere burde prøve på. Ellers går det jo alltids ann å få terassebygging til å bli noe litt mer kos enn bare bygging. Lag suppe, ta med ut ett teppe og kos dere i armkrokene til hverandre mens dere betrakter terassen :rødme: Jeg har virkelig lært meg at det er de små tingene som teller, og som gjør en hvilkensomhelst kjedelig dag til gøyal.

Kloke ord, Tigerjente.

Det er viktig å skape minner sammen, synes jeg, spesielt når man er etablert på nytt i voksen alder.

Ellers vil alle minner være fra før i tiden og med andre mennesker, og det er lite å bygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med bryllupsdagen!!

Høres ut som om dere hadde en kjempe kjekk ferie.

Fått opplevd mye spennendes, og du var vel i himmelen i julebutikken du :danse:

Jepp - julebutikken var kjempeflott. Hvis jeg kommer så langt en gang skal jeg prøve å få lagt ut noen bilder.

Kommer det forresten en del 2 også?

Mente bare at dette var årets første ferie, om det blir å smye å skirve om den neste vet jeg ikke enda.

Eller savnet du flere detaljer?

Endret av kamela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at jeg har kost meg med Nynnes dagbok 2 og en del tyske dameblader. Bl.a. vet jeg nå at Mette Marit er gravid igjen, sto i opptil flere "sikre" kilder der nede.

Har kjøpt en liten oppmerksomhet til mannen i dag, 1 langstilket rød rose og en liten bamse (jada -det hender vi kjøper sånt til hverandre). Greit å være litt barnslig av og til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det straks på tide å rydde pulten og dra hjem. Har hatt en meget behalige start på uka ihvertfall, viktig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo legge til at jeg har kost meg med Nynnes dagbok 2 og en del tyske dameblader. Bl.a. vet jeg nå at Mette Marit er gravid igjen, sto i opptil flere "sikre" kilder der nede.

Har kjøpt en liten oppmerksomhet til mannen i dag, 1 langstilket rød rose og en liten bamse (jada -det hender vi kjøper sånt til hverandre). Greit å være litt barnslig av og til :ler:

:ler: Du får sende en kopi til henne, så hun ikke blir så overrasket når de skriver om den dramatiske fødselen.

:rødme: Så koselig med en oppmerksomhet. Håper dere får en fin bryllupsdag (og at du ikke får tid til å lese dette før du er på jobb i morgen! ;)

Da er det straks på tide å rydde pulten og dra hjem. Har hatt en meget behalige start på uka ihvertfall, viktig !

Like greit å unngå en pangstart etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland 2007 - smakebit av sommerferien del 1

Har hatt en kjempefin ferie og kost oss masse med hverandre :hjerter_rundt:

:sol:

Så herlig!! :rødme: Jeg vil også på ferie med mannen!!!

I dag har vi 3 års bryllupsdag :)

GRATULERER!!! : :bryllup::hjerter_rundt::klem:

Sant! Får vel prøve med noe sånt ja :)

Kloke ord, Tigerjente.

Det er viktig å skape minner sammen, synes jeg, spesielt når man er etablert på nytt i voksen alder.

Ellers vil alle minner være fra før i tiden og med andre mennesker, og det er lite å bygge på.

Fort gjort det ja. Spesiellt siden vi har hvert vårt barn. Mannen og jeg må finne på noe SAMMEN, bare vi to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du får sende en kopi til henne, så hun ikke blir så overrasket når de skriver om den dramatiske fødselen.

:rødme: Så koselig med en oppmerksomhet. Håper dere får en fin bryllupsdag (og at du ikke får tid til å lese dette før du er på jobb i morgen! ;)

Like greit å unngå en pangstart etter ferien.

Synes det er best å surre her inne når jeg er på jobben, jeg, det synes sikkert sjefen er greit også :hoho:

Fikk blomster av mannen i går :)

Så herlig!! :rødme: Jeg vil også på ferie med mannen!!!

GRATULERER!!! : :bryllup::hjerter_rundt::klem:

Sant! Får vel prøve med noe sånt ja :)

Fort gjort det ja. Spesiellt siden vi har hvert vårt barn. Mannen og jeg må finne på noe SAMMEN, bare vi to.

Akkurat det jeg mener, Annie!

Jeg synes også det er vanskelig å få til felles ting sammen alle 4, har veldig lett for å bli 2 + 2, og da blir det nesten så en kan gjøre ting alene med eget barn, og det er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg oppdatert meg på Kuppmakerne, for et slit!

Nå vet jeg 2 ting jeg har lyst til før skolen starter igjen:

Tur til Charlottenberg med venninne og sønn.

Sitte på KG til langt på natt når det faktisk er noen der ;)

Vurderer å jobbe litt nå :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat poden på telefon, ikke glad for at mammaen hadde justert tilbake pc'n hans, for å si det litt forsiktig.

Og se hva klokka er - våknet av seg selv før klokka 9!

Igår kveld når jeg skulle si god natt litt etter 22, sov han som en stein allerede - kanskje fordi han ikke fikk sitte inne foran pc'n etter middagen, men måtte ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...