Gjest *rødmer* Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 :oops: det er slik at jeg kom til å tenke på mestuasjons sykussen og ble litt forvirret. Regnes det som 28 dager fra første dag i mestruasjonen eller siste dagen ? :oops:
Gjest Zalomine Skrevet 20. januar 2003 #3 Skrevet 20. januar 2003 Man regner alltid en syklus fra første dag i mens, til første dag i neste mens (eller, dagen før første dag i nest mens, siden den første dagen der er dag 1 i en ny syklus igjen) Men det er jo slett ikke alle som har syklus på 28 dager akkurat da! Det er gjennomsnittet ja, men slett ikke alle har det slik.. Selv har jeg 28 dager eksakt da, og kan forutse den omternt på timen (i alle fall tid på døgnet) men det er ene og alene fordi jeg spiser p-piller. Ellers er nok mine naturlige sykluser ikke så "klokkefast" at jeg kan forutse dem akkurat nøyaktig hver 28. dag nei. (Mener å huske jeg har litt lengre syklus, men hsuker ikke helt jeg, p-piller er en grei ting sånn sett...) Men ja, vi teller fra første dag i alle fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå